ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 11 خرداد 1391     |     کد : 37454

رئيس مجلس خبرگان رهبري: امام (ره) مظهر ايستادگي در برابر قدرت‌هاي زورگو بود

رئيس مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: امام(ره) مظهر ايستادگي، مقاومت و آشتي‌ناپذيري در برابر استكبار و قدرت‌هاي زورگوي جهان است.

رئيس مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: امام(ره) مظهر ايستادگي، مقاومت و آشتي‌ناپذيري در برابر استكبار و قدرت‌هاي زورگوي جهان است.

آيت‌الله مهدوي‌كني در بيانيه‌اي به مناسبت 15 خرداد ماه و همچنين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) با اشاره به اين‌كه نام و ياد امام (ره)، يادآور مكتب آزاديبخش اسلام و روش و منش الهي و انقلابي در راستاي آزادي، صلاح و فلاح ملت‌هاي دربند است، افزود: نهضت اسلامي امام(ره) معادلات جهاني قدرت را به هم ريخت و نظام نويني را در دنياي دوقطبي به وجود آورد.
در اين بيانيه، رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اين‌كه امام با استناد به نظريه ولايت فقيه و با اتكا به آراي ملت و پشتيباني آنان، نظامي ديني و مردم‌سالار بنا نهاد، خاطرنشان كرد: به تعبير امام راحل، ولايت فقيه، فلسفه اجراي تمام احكام نوراني و حيات‌بخش اسلام است. ولايت فقيه، نظامي سياسي و ديني است كه خط فكري ما را از ديگر نظام‌هاي سياسي جدا مي‌كند.

هنر امام (ره) زنده كردن نظريه ولايت فقيه است

آيت‌الله مهدوي‌كني با يادآوري اين‌كه در 3 دهه گذشته آثار معنوي و مادي اين نظريه را در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مشاهده كرده‌ايم، افزوده است: هنر امام(ره) اين بود كه نظريه ولايت فقيه را كه در لابه​لاي كتب فقهي و علمي مهجور مانده بود، زنده و با نظام‌سازي خردمندانه و متناسب با اوضاع و احوال كنوني جهان، آن را به اجتماع عرضه و در عمل ثابت كرد كه مي‌توان دولتي اسلامي برپا كرد و پرچم قرآني اطيعواالله و اطيعواالرسول و اولي‌الامر منكم را در اهتزاز نگه داشت.

رئيس مجلس خبرگان رهبري در اين بيانيه با يادآوري اين‌كه در دهه چهارم انقلاب اسلامي، انقلاب تثبيت، استبداد ريشه‌كن و نظام الهي مستقر شده، آورده است: تا استفاده كامل از دستاوردهاي ارزشمند انقلاب با 2 موضوع مهم روبه‌رو هستيم؛ نخست آن‌كه بايد همت كنيم با گفتمان پيشرفت و خدمت و بسط عدالت علوي در جامعه، به اسلامي‌تر شدن مناسبات دولت و ملت و نيز تعميق فرهنگ و آداب اسلامي در جامعه كمك كنيم.

در ادامه اين بيانيه آمده است: توفيق در اين عرصه، نيازمند پشتيباني علماي اعلام و روحانيون عزيز است كه مردم را به اطاعت از احكام نوراني اسلام و توجه به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب ترغيب كنند. وظيفه علماي اعلام و روحانيان عظام نيز در اين قلمرو، بسيار خطير است.

اين بيانيه افزوده است: دشمنان اسلام همواره در راه همگرايي ملت، نخبگان، روشنفكران و روحانيان اخلال مي‌كنند و از اين راه مي‌كوشند نقشه‌هاي شوم خود را اجرا‌كنند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري در اين بيانيه تحقق آرمان‌هاي انقلاب اسلامي را مستلزم وحدت حول محور خط امام و اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامي دانسته و تاكيد كرد: وحدت، صراط مستقيمي است كه بايد همواره آن را پيش چشم خود داشت.

مردم با هوشياري و بصيرت از فتنه عبور كردند

آيت‌الله مهدوي‌كني در اين بيانيه مشاركت گسترده مردم در انتخابات مجلس نهم را يادآوري و خاطرنشان كرد: گرد و غبار جنگ نرم دشمن، پس از مشاركت وسيع مردم در انتخابات مجلس نهم فرونشسته است و مردم با هوشياري و بصيرت، از فتنه عبور كردند.

در اين بيانيه خطاب به وفاداران انقلاب اسلامي آمده است: همه وفاداران به انقلاب اسلامي بايد با حفظ هويت سياسي خود براي رفع مشكلات مردم و برون‌رفت از معضلات، راه‌حل ارائه و ثابت كنند درد آشنايند و مي‌خواهند مشكلات را از پيش پا بردارند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري همچنين در اين بيانيه از مديران، دولتمردان و همه هواداران نظام اسلامي خواسته است ثابت كنند در مبارزه با فساد آشتي‌ناپذيرند و در حفظ بيت‌المال از هيچ كوششي فروگذار نمي‌كنند؛ ضمن آن‌كه بايد از رفتارهاي فرسايشي و بي‌ثمر پرهيز كنند تا مبادا دشمن در شكاف به وجود آمده از اين رفتارها لانه كند.

آيت‌الله مهدوي كني با يادآوري اين‌كه امروز همه ظرفيت‌هاي برآمده از اقبال به نظام اسلامي، به اقتدار ملي و بسط يد ولايت فقيه مي‌افزايد، تاكيد كرده است: مبادا در رقابت‌ها به دنبال حذف اين ظرفيت‌ها باشيم. حق نداريم سرعت رقابت‌ها را طوري تنظيم كنيم كه خداي ناكرده به حذف آرمان‌ها بينجامد؛ بلكه بايد به دنبال هم‌افزايي باشيم.

رئيس مجلس خبرگان رهبري در عين حال تصريح كرده است كه رقابت معطوف به هم‌افزايي در سپهر سياست، به اقتدار ملي و اقتدار ولايت فقيه مي‌افزايد.

در پايان اين بيانيه، آيت‌الله مهدوي كني با يادآوري پنجاهمين سال حادثه ماندگار 15 خرداد 1342 و همچنين بيست و سومين سالگرد رحلت بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران، اين مناسبت‌ها را به محضر امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب و ملت ايران تسليت گفته و از ملت بزرگوار ايران خواسته است در مراسم بزرگداشت اين حادثه بزرگ كه در سراسر كشور تشكيل مي‌شود، فعالانه شركت كنند و شعائر انقلاب اسلامي را مانند هميشه پاس بدارند.


نوشته شده در   پنجشنبه 11 خرداد 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode