ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391     |     کد : 36727

شكست اسرائيل در نبرد با شكم‌هاي خالي اسيران فلسطيني

رژيم صهيونيستي با تمامي خواسته‌هاي اسرا و در راس آن، خروج آنان از سلول‌هاي انفرادي موافقت کرد ...

رژيم صهيونيستي با تمامي خواسته‌هاي اسرا و در راس آن، خروج آنان از سلول‌هاي انفرادي موافقت کرد
شكست اسرائيل در نبرد با شكم‌هاي خالي اسيران فلسطيني
بيش از 1600 اسير فلسطيني كه از 28 روز پيش در اعتراض به شرايط زندان خود دست به اعتصاب غذا زده بودند، سرانجام موفق شدند با شكم‌هاي خالي اراده زندانبانان خود را درهم شكسته و آنها را وادار به تسليم كنند. اين تجربه يك بار ديگر نشان داد كه براي مقاومت در برابر ستمگران صهيونيستي راه‌هاي متفاوتي وجود دارد و اعتصاب غذاي زندانيان يكي از موثر ترين راه‌هايي است كه با رسوا كردن دشمن مي‌تواند دست‌كم بخشي از حقوق محرومان را به آنها برگرداند. مردم نوار غزه پس از شنيدن پذيرش شروط اسراي فلسطيني و پايان اعتصاب غذاي آنان به جشن و پايكوبي پرداختند. زنان فلسطيني در حالي كه از مقاومت فرزندان خود خوشحال بودند مي‌گفتند:‌ امروز روز پيروزي است.
توافقنامه اسرا

كميته عالي رهبري اعتصاب غذاي اسراي در بند زندان‌هاي رژيم صهيونيستي، عصر روز دوشنبه توافقنامه‌اي را با نمايندگان اين رژيم به امضا رساند كه به موجب آن اسرا به اعتصاب غذاي 28 روزه خود پايان مي‌دهند و در مقابل، رژيم صهيونيستي با تمامي خواسته‌هاي اسرا و در راس آنها خروج آنان از سلول‌هاي انفرادي موافقت مي‌كند. به گزارش ايسنا، شيخ صالح العاروري، عضو دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) و مسوول پرونده اسيران در گفت‌وگوي ويژه با مركز اطلاع‌رساني فلسطين خاطرنشان كرد: به موجب اين توافق، تمامي اسيران دربند سلول‌هاي انفرادي طي 72 ساعت آينده از حبس خارج خواهند شد و درباره بازداشت‌شدگان موقت هم يا بايد كيفرخواست عليه آنها صادر شود يا در پايان دوره بازداشت موقتشان آزاد شوند.وي افزود: براساس اين توافق، به حبس انفرادي تمامي اسيران دربند سلول‌هاي انفرادي از جمله حسن سلامه، ابراهيم حامد و عبدالله البرغوثي پايان داده مي‌شود و خانواده‌هاي اسيران نوار غزه اجازه ملاقات با عزيزانشان را پيدا مي‌كنند. علاوه بر اين، اداره زندان‌هاي صهيونيستي موظف شده است شرايط اسيران در داخل زندان‌ها را بهبود بخشيده و به دوران قبل از سال 2000 ميلادي بازگرداند.

در همين رابطه مقامات مصري كه در امضاي اين توافقنامه نقش مهمي داشته‌اند گفتند تلاش‌هاي طرف مصري و سازمان اطلاعات اين كشور توانست به بحران اسيران اعتصاب‌كنندگان غذاي فلسطيني پايان دهد. در همين حال، خالد مشعل، رئيس دفتر سياسي جنبش حماس تاكيد كرد پيروزي كرامت اسيران فلسطيني دربند زندان‌هاي رژيم صهيونيستي، دستاوردي بزرگ در زمينه خواسته‌هاي آنهاست. محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين نيز گفت: اين پيروزي به دنبال پايداري اسيران در برابر اسرائيل محقق شد. از سوي ديگر به گزارش فارس، توني بلر مسوول كميته چهارجانبه صلح خاورميانه از توافق اداره زندان‌هاي رژيم صهيونيستي و اسراي فلسطيني براي پايان دادن به اعتصاب غذاي اين اسرا استقبال كرد. وي با صدور بيانيه‌اي گفت: اين‌كه مسوولان اسرائيل با پايان يافتن حبس انفرادي تمامي اسرا و تعيين چارچوب براي بازداشت اداري موافقت كرده‌اند، باعث خرسندي ما شد.

خبرگزاري مهر نيز درتحليلي اعلام كرد امضاي توافقنامه اعتصاب اسراي فلسطين با رژيم صهيونيستي دلايل مختلفي دارد كه حفظ رابطه با مصر پس از مبارك مهم‌ترين هدف اسرائيلي‌ها به شمار مي‌رود. اين توافقنامه ميان نمايندگاني از رژيم صهيونيستي به رياست يورام كوهن رئيس شاباك و نمايندگاني از فلسطين و با ميانجيگري مصر به امضا رسيد.امضاي اين توافقنامه بويژه در سالروز اشغال فلسطين موسوم به «روز نكبت» يك پيروزي براي ملت فلسطين به شمار مي‌رود.

سالروز نكبت

از سوي ديگر، همزمان با شصت و چهارمين سالگرد روز اشغال فلسطين (روز نكبت) مراسم گوناگوني در سرزمين‌هاي فلسطيني برگزار مي‌شود. روز نكبت مصادف با 15 مي 1948 (24 ارديبهشت 1327) است كه رژيم اسرائيل شكل گرفت و صدها هزار فلسطيني از خانه و كاشانه خود بيرون رانده شدند. محمود عباس، رئيس تشكيلات خود گردان فلسطين دريكي از مراسمي كه در كرانه باختري تشكيل شده بود گفت: رژيم صهيونيستي رو به نابودي است و بدون به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطين به مركزيت قدس، صلح محقق نخواهد شد. وي افزود: ما به كساني كه تاريخ جديدي را براي ملتمان ساختند، درود مي‌فرستيم؛ كساني كه ما را از نكبت به انقلاب و به تاسيس كشور رهبري كردند. ما به تمام اسيران خود در زندان‌هاي اسرائيل درود مي‌فرستيم.در يك خبر ديگر اعلام شد گروه‌هاي انقلابي مصر مردم اين كشور را به برگزاري تظاهرات گسترده در ميدان التحرير به مناسبت شصت‌وچهارمين سالروز يوم النكبه (فاجعه اشغال فلسطين) فراخواندند. اغلب گروه‌هاي اسلامي مصر از برگزاري چنين تجمعي استقبال كرده‌اند. به سنت هرساله مراسم گوناگوني همزمان با سالگرد روزنكبت در سوريه، اردن، لبنان و فلسطين برگزارمي شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 27 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode