ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391     |     کد : 36241

تكرار حماسه اسفند در ارديبهشت

دومين دور انتخابات مجلس نهم شوراي اسلامي روز گذشته در حوزه‌هايي كه نامزدها نتوانسته بودند حد نصاب لازم براي ورود به بهارستان را به دست بياورند برگزار شد و حضور پرشور مردم در پاي صندوق‌هاي راي يك بار ديگر حماسه 12اسفند سال گذشته را تكرار كرد.

هموطنانمان در 33 حوزه انتخابيه ديروز براي تعيين نمايندگان مورد نظر خود، پاي صندوق‌هاي راي رفتند
تكرار حماسه اسفند در ارديبهشت
دومين دور انتخابات مجلس نهم شوراي اسلامي روز گذشته در حوزه‌هايي كه نامزدها نتوانسته بودند حد نصاب لازم براي ورود به بهارستان را به دست بياورند برگزار شد و حضور پرشور مردم در پاي صندوق‌هاي راي يك بار ديگر حماسه 12اسفند سال گذشته را تكرار كرد.
روز گذشته مردم به حوزه‌هاي راي‌گيري رفتند تا 65نماينده را از ميان 130 كانديدا براي حضور در مجلس نهم تعيين كنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي روز جمعه در اولين دقايق آغاز راي‌گيري، با حضور در حسينيه امام خميني(ره)، ضمن شركت در رأي‌گيري، حضور هر چه بيشتر مردم در انتخابات را باعث اعتبار و توانايي بيشتر نمايندگان مجلس نهم خواندند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي انتخابات را كاري بزرگ و مهم برشمردند و با آرزوي توفيق واجدان شرايط براي اداي وظيفه شركت در انتخابات افزودند: مردم مرحله دوم انتخابات را هم مثل مرحله اول جدي بگيرند.

ايشان خاطرنشان كردند: هرچه آراي نمايندگان مردم در مجلس بيشتر باشد قوت قلب، توانايي و اعتبار آنها بيشتر است و بهتر مي‌توانند كار كنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين از خداوند متعال مسالت كردند دل‌هاي مردم را به آنچه حق است و به صلاح و صرفه مردم است هدايت كند.

علاوه بر رهبر معظم انقلاب، ساير مقامات ارشد كشور نيز در مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابيه تهران شركت كردند. آيت‌الله مهدوي‌كني، رئيس مجلس خبرگان رهبري، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله جنتي دبير شوراي نگهبان، علي لاريجاني رئيس مجلس و حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني از جمله افرادي بودند كه در ساعات قبل از ظهر راي خود را در صندوق انداختند. محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور نيز به همراه همسرش بعدازظهر ديروز با حضور در محل ساختمان قديم مجلس شوراي اسلامي راي خود را در صندوق سيار 1449 حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر، انداختند.

قرار بود راي‌گيري تا ساعت 18 روز جمعه ادامه داشته باشد، اما به دليل استقبال پرشوري كه صورت گرفت، مدت زمان آن تمديد شد.

اعلام 24 ساعته نتايج

روز گذشته مصطفي محمدنجار، وزير كشور به عنوان مجري برگزاري انتخابات، با اشاره به اين‌كه كادر اجرايي انتخابات دور دوم مجلس نهم،از ساعت 8 صبح جمعه در هر 14 هزار و 300 شعبه در سراسر كشور مستقر بوده و مردم از ساعات آغازين صبح، كار راي‌دهي خود را آغاز كردند، ‌گفت: سعي مي‌كنيم حداكثر تا 24 ساعات آينده نتايج انتخابات را به مردم اعلام كنيم.

به گزارش ايرنا،‌ مصطفي محمدنجار، با تاكيد بر اين‌كه همكاران ما لحظه به لحظه تمام حركات را رصد مي‌كنند، افزود: از كانديداها و هوادارانشان تقاضا داريم به رايي كه از صندوق‌ها بيرون مي‌آيد، احترام بگذارند و نتيجه هرچه شد، بپذيرند و تمكين كنند تا ما بعد از انتخابات نيز شاهد آرامش باشيم. وي خاطرنشان كرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم نسبت به مرحله دوم دوره‌هاي قبلي انتخابات مشاركت بالاتري به چشم مي‌خورد. تا الان گزارش سوئي نداشتيم و ان‌شاءالله تا آخر وقت هم گزارش تخلف نداشته باشيم.

زمان اعلام صحت انتخابات

از سوي ديگر، سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به حضور مردم در انتخابات دور دوم گفت: در صدديم تا 22 ارديبهشت نتايج قطعي صحت انتخابات را اعلام كنيم.

به گزارش مهر، عباسعلي كدخدايي روز جمعه در جمع خبرنگاران درباره نظارت شوراي نگهبان در انتخابات دور دوم مجلس نهم اظهار كرد: طبق قانون، شوراي نگهبان وظيفه نظارت بر انتخابات را به عهده دارد و هرگونه تخلف در آن را بررسي خواهد كرد. همچنين اگر هرگونه شكايت نسبت به برگزاري انتخابات به شوراي نگهبان ارسال شود، اين شورا آن را بررسي خواهد كرد. وي افزود: البته رسيدگي به برخي تخلفات به عهده قوه قضاييه است و بايد شاكيان شكايات خود را به اين قوه ارجاع دهند تا پيگيري شود.

كدخدايي درباره اين‌كه آيا تاكنون تخلفي به شوراي نگهبان ارسال شده است يا نه، افزود: خوشبختانه تا الان تخلفي به هيات نظارت بر انتخابات ارائه نشده است، اما بايد به اين نكته اشاره كرد كه فعاليت شوراي نگهبان پس از برگزاري انتخابات آغاز خواهد شد، زيرا برخي نامزدها شكايت‌هاي خود را پس از برگزاري انتخابات به اين شورا اعلام مي‌كنند. سرپرست فناوري اطلاعات استانداري تهران تاكيد كرد: هيچ مشكلي در شعب اخذ راي رايانه‌اي وجود نداشت. در همين حال، سيدعلي يزديخواه، مديركل آموزش و پرورش شهر تهران، تعطيلي مدارس پايتخت، امروز (16 ارديبهشت) را موردي و به تشخيص رؤساي مناطق دانست. وي در گفت‌وگو با واحد مركزي خبر تأكيد كرد: مدارس شهر تهران، امروز( شنبه) به شكل فراگير و عمومي تعطيل نيست. وي افزود: در شعب انتخاباتي كه استقبال مردم، فوق‌العاده باشد و شمارش آرا در آن شعب به صبح ‌شنبه كشيده شود به شكل موردي و با هماهنگي رؤساي آموزش و پرورش منطقه درباره نحوه فعاليت مدارس آن تصميم‌گيري و اعلام مي‌شود.


نوشته شده در   شنبه 16 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode