ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 16 ارديبهشت 1391     |     کد : 36238

بچه‌ها همه چيز را بازي مي‌بينند

شما هم مي‌خواهيد عادت شيرخوردن با شيشه را از فرزندتان بگيريد يا كاري كنيد كه او راضي شود مكيدن پستانك را كنار بگذارد.

جام جم آنلاين: شما هم مي‌خواهيد عادت شيرخوردن با شيشه را از فرزندتان بگيريد يا كاري كنيد كه او راضي شود مكيدن پستانك را كنار بگذارد.
البته اين كار، خيلي سخت است و در اغلب موارد باعث ناراحت شدن كودك مي‌شود، ولي اگر بخواهيد مي‌توانيد به شيوه‌اي صحيح و بي‌دردسر اين كار را انجام دهيد.

استفاده از اين روش‌ها به طور حتم كمك بزرگي به شما و همچنين فرزند كوچك‌تان مي‌كند. پس بد نيست اين شيوه‌هاي ساده را هم امتحان كنيد:

مي‌توانيد به كودك بگوييد شيشه شير يا پستانكش را با يك بادكنك زيبا فرستاده‌ايد تا در آسمان بگردد يا روي ابرها زندگي كند.

او را به يك فروشگاه پر از اسباب‌بازي ببريد و باهم معامله كنيد؛ او بايد شيشه شيرش را به شما بدهد و در مقابل مي‌تواند يكي از اسباب‌بازي‌هاي مغازه را براي خودش بردارد. (البته اسباب‌بازي بايد از قسمتي انتخاب شود كه شما تعيين كرده‌ايد.)

اگر نوزادي در خانواده يا در جمع دوستان‌تان داريد، مي‌توانيد از فرزندتان بخواهيد شيشه شيرش را به او بدهد؛ بايد طوري به او بگوييد كه احساس كند بزرگ‌ شده است و مي‌تواند هديه‌اي به كوچك‌ترها بدهد؛ بچه‌ها به اين شيوه خيلي راحت‌تر و با ذوق و شوق بيشتر، شيشه شير را به شما مي‌دهند.

اين هم فكر بدي نيست كه شيشه شير را دفن كنيد؛ البته اول چند گل هميشه بهار بكاريد و وقتي آنها هنوز جوانه نزده است، شيشه شير را كنارشان دفن كنيد. با اين كار، كودك هر وقت گل‌ها را ببينيد فكر مي‌كند شيشه شيرش شبيه گل‌هاي زيباي هميشه بهار شده و از خاك درآمده است.

برگزاري يك جشن كوچك براي كنار گذاشتن شيشه شير و پستانك چطور است؟ شايد بد نباشد براي يك جشن شاد برنامه‌ريزي كنيد؛ مي‌توانيد دو هفته به كودك فرصت دهيد و در اين مدت هم روزها را روي كاغذي بنويسيد و بشماريد تا 14 روز تمام شود.

وقتي 14 روز تمام شد، جشن را برگزار كند و زماني كه به كودك كيك مي‌دهيد، شيشه شيرش را از او بگيريد؛ يعني او وقتي مي‌تواند كيك بخورد كه شيشه شيرش را به شما تحويل دهد.

با اين كارها براحتي مي‌توانيد اين عادت را از فرزندتان بگيريد؛ مطمين باشيد با اين شيوه‌هاي ساده و دوست‌ داشتني نه تنها خودتان اذيت نمي‌شويد، بلكه دوست داريد هر روز يكي از اين كارها را براي كودكي ديگر امتحان كنيد. بچه‌ها هم اين كارها را به شكل بازي مي‌بينند و چندان ناراحت نمي‌شوند.

منبع: parenting


نوشته شده در   شنبه 16 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode