ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 ارديبهشت 1391     |     کد : 35966

هشدار كنگره به كاخ سفيد حمله سايبري ايران براي آمريكا ويران كننده خواهد بود

كارشناسان آمريكايي در اظهاراتي در كنگره با اذعان به توانايي هاي فزاينده ايران در عرصه جنگ سايبري تأكيد كردند كه در صورت حمله سايبري ايران به غرب، اين حمله كمرشكن خواهد بود.

كارشناسان آمريكايي در اظهاراتي در كنگره با اذعان به توانايي هاي فزاينده ايران در عرصه جنگ سايبري تأكيد كردند كه در صورت حمله سايبري ايران به غرب، اين حمله كمرشكن خواهد بود.
كارشناسان آمريكايي در كميته فرعي «امنيت وطن» در مجلس نمايندگان آمريكا، بر دانش جمهوري اسلامي در زمينه توانايي هاي سايبري اعتراف كردند.
در همين زمينه، خبرگزاري فرانسه گزارش داد كه در نشست كارشناسان آمريكايي در كنگره، حمله سايبري ايران به غرب، «بالقوه كمرشكن» توصيف شده است.
در همين راستا، پاتريك ميهان رئيس كميته فرعي در مجلس نمايندگان آمريكا با اشاره به توانايي و قدرت ايران در حمله سايبري به آمريكا، نسبت به حمله سايبري ايران هشدار داد.
همچنين ايلان برمن، معاون شوراي سياست خارجي آمريكا، با بيان اينكه ايران در سه سال گذشته هم در زمينه توانايي دفاعي و هم در زمينه توانايي تهاجمي خود در محيط سايبري سرمايه گذاري سنگين كرده است افزود: «اين كه ايران به آمريكا حمله سايبري كند غيرممكن نيست.»
سايت «پي سي ورد» هم با اشاره به نشست كارشناسان آمريكايي در كنگره پيرامون قدرت و توانايي ايران در حملات سايبري نوشت: اين گروه از متخصصان اعلام كردند كه ايران در حال تغيير رويه به سوي حمايت سايبري به عنوان كانالي براي حمله به دستگاه هاي دولتي آمريكاست.
«پاتريك ميهان» از اعضاي كنگره آمريكا نيز در اين باره گفت: تهديد جنگ سايبري ممكن است بالنسبه جديد باشد، اما تهديدات كوچك نيستند. ايران ظاهراً يك ميليارد دلار در توسعه توانمندي سايبري خود هزينه كرده است.
از سوي ديگر؛ وب سايت آمريكايي «ان پي آر»، در تحليلي مي نويسد كه مقامات امنيتي آمريكا و كارشناسان مستقل در اين كشور همواره نگران حملات سايبري از سوي كشورهايي نظير چين و روسيه به زيرساخت هاي حساسي نظير شبكه انرژي و ارتباطات و يا سيستم هاي مالي در آمريكا بوده اند. ولي اكنون از تهديد سايبري جديدي صحبت مي شود كه ايران است.
بنابراين گزارش، «ديمتري آلپرويچ» پژوهشگر جنگ سايبري تصريح كرد: در صورت اعمال فشار بيشتر به ايران نگراني ها در مورد توانايي آنها در به راه انداختن يك جنگ سايبري افزايش خواهد يافت. اگر حكومت ايران به اين نتيجه برسد كه موجوديت آن به طور جدي به خطر افتاده و يا ممكن است حمله نظامي به آن كشور اتفاق بيافتد آنها مسلماً براي پيشگيري از وقوع اين حملات و يا براي تلافي كردن حملات نظامي از جنگ سايبري استفاده خواهند كرد.»
وب سايت «ان پي آر» خاطرنشان مي كند كه در ارزيابي كنگره آمريكا كه اوايل سال جاري انتشار يافت «جيمز كلاپر» مدير امنيت ملي گفت كه ايران اكنون آمادگي و تمايل بيشتري براي حمله به آمريكا دارد و افزود كه توانايي هاي ايران در عرصه جنگ سايبري در سالهاي اخير افزايش چشمگيري داشته است.
همچنين؛ وب سايت رسانه ملي آمريكا مي افزايد كه نگراني اصلي احتمال وقوع حملات سايبري و نفوذ در شبكه هاي ارتباطي حساس مثل عرصه انرژي و يا مؤسسات مالي آمريكاست. اكثر كارشناسان جنگ سايبري معتقدند كه هكرهاي ايراني اين توانايي را دارند كه در وب سايت بانكهاي آمريكايي و بين المللي نفوذ كرده و خرابكاري كنند.
خاطرنشان مي شود، وب سايت «راديو فردا» خبر داده كه در هفته جاري كميته هاي امور دفاعي و امنيت ملي مجلس سنا و مجلس نمايندگان آمريكا قرار است گزارش جديدي را در مورد توانايي هاي ايران در زمينه جنگ سايبري بررسي كنند.
آذر ماه سال گذشته نيز مدير كمپاني گوگل به استعداد غيرمنتظره ايران در جنگ سايبري اذعان كرده بود.


نوشته شده در   يکشنبه 10 ارديبهشت 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode