ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 24 فروردين 1391     |     کد : 35235

رنگي نشويد

آدم‌ها ناچار از روابط با دیگرانند، اما وقتی این روابط عاطفی، دوستانه یا كاری عمیق‌تر شود و با عدم شناخت اختلال‌های رفتاری افراد توأم گردد، دردسرساز خواهد بود.

جام جم آنلاين: آدم‌ها ناچار از روابط با دیگرانند، اما وقتی این روابط عاطفی، دوستانه یا كاری عمیق‌تر شود و با عدم شناخت اختلال‌های رفتاری افراد توأم گردد، دردسرساز خواهد بود.
اگر می‌خواهید از دردسرهای اینچنینی دور باشید، از چنین آدم‌هایی دوری كنید:

‌شكاك‌ها: به سبب احساس ناامنی، تمایلات عاطفی، ترس و حسادت، با حساسیت زیاد قصد مچگیری از طرف مقابلشان را دارند. در نقابی دلسوزانه، با همسر و دوستان خود رفتاری مالكانه دارند: كجایی؟ چی‌كار می‌كنی؟ با كی رفتی؟ با كی اومدی؟ از ریزترین و خصوصی‌ترین كارها سوال می‌كنند و تخریبگر ذهن و آسایشتان می‌شوند.

توجه‌طلب‌ها: عاشق تایید و تمجید مداوم دیگرانند. همه چیز، از قیافه، ادا و اصول و حتی صدا و طرز بیانشان را وسیله‌ای می‌كنند برای كسب توجه به خود. مدام با این سخن كه تو دیگه به من توجه نداری، من دیگه برات ارزش ندارم، خوره روان می‌شوند.

بی‌مایگان ظاهراً موفق: همه را به شكل پله و نردبان می‌بینند! ارتباطاتشان را گسترده می‌كنند تا اگر كسی از دستشان رفت، كسی دیگر باشد. وفاداری در ذهنشان معنايی ندارد. در برخورد با كوچك‌ترین مشكل، خوبی‌ها و كمك‌هایتان را فراموش می‌كنند. بده و بستان نمی‌دانند و گرفتاری‌ها و مشكلات دیگران به آنها مربوط نیست؛ خودشان كه از دیوار رد شوند، شما را تنها می‌گذارند.

همیشه خوب‌ها: «نه» گفتن بلد نیستند؛ به همین سبب در معرض سوءاستفاده دیگران قرار می‌گیرند. آدم‌های مناسبی برای بی‌مایگان ظاهراً موفقند. از انگ بی‌معرفتی می‌ترسند. مشاور و كیسه زباله همه نوع گرفتاری دیگرانند، اما از مشكلات خودشان غافلند. حتی اگر كسی كمكی نخواهد، در انتظار لحظه‌ای‌ هستند كه در نقش ناجی بالفطره ظاهر شوند!

خودشیفته‌ها: هر چیزی را برای خود می‌خواهند. صدای دیگران را نمی‌شنوند و مدام از سلیقه و اشتباه دیگران بد می‌گویند، اما سلیقه خودشان را از دیگران برتر می‌دانند و اشتباهاتشان را نمی‌بینند. فكر می‌كنند همه چیز باید همان‌طور باشد كه آنها می‌خواهند. خود‌كم‌بین‌ها طعمه‌های خوبی برای آنها به شمار می‌روند. ابتدا احتمال وجود این اختلال‌ها را در خود بجویید تا با اصلاح آنها، دیگر باعث آزار خود و دیگران نباشید، سپس سراغ شناخت دیگران بروید.


نوشته شده در   پنجشنبه 24 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode