ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 19 فروردين 1391     |     کد : 34985

تجديد ميثاق نمايندگان منتخب با شهدا و رهبري در شلمچه

بيش از 140 نماينده مجلس پنجشنبه گذشته با حضور در يادمان شهداي شلمچه، با آرمان‌هاي شهدا تجديد ميثاق كردند.

حداد عادل: به شلمچه آمديم تا بگوييم در صيانت از خون شهدا كوتاهي نخواهيم كرد
تجديد ميثاق نمايندگان منتخب با شهدا و رهبري در شلمچه
بيش از 140 نماينده مجلس پنجشنبه گذشته با حضور در يادمان شهداي شلمچه، با آرمان‌هاي شهدا تجديد ميثاق كردند.
سيدشريف حسيني، منتخب مردم اهواز در مجلس نهم در گفت‌وگو با مهر اظهار كرد: اين سفر از روز پنجشنبه با حضور 144 منتخب مردم ايران در مجلس آغاز شد و افراد در ابتدا با حضور در گلزار شهداي آبادان با آرمان‌هاي شهدا تجديد ميثاق كردند. سپس منتخبان مردم عصر روز پنجشنبه به شلمچه رفتند و ضمن اداي احترام به شهداي جنگ تحميلي در برنامه‌اي مشترك در اين يادمان شركت كردند. سردار علي فضلي نيز در اين مراسم براي وكلاي ملت سخنراني كرد.

حسين فدايي نماينده مجلس هشتم نيز كه در شلمچه حضور داشت به خبرنگار ما گفت: اولين رفتار مشترك نمايندگان مجلس هشتم و نهم در شلمچه با محوريت ميثاق با شهدا و بيعت با رهبري شكل گرفت. وي افزود: شلمچه براي ما مظهر جهاد و شهادت است و نمايندگان با حضور در اين مكان مقدس ميثاق‌نامه‌اي را امضا كردند كه جهتگيري آنان در مجلس نهم را نشان مي‌دهد.

غلامعلي حدادعادل، نماينده تهران در مجلس نيز طي سخناني در اين مراسم گفت: امروز در مشهد شهداي شلمچه آمده‌ايم تا مجلس را با نام و ياد شهداي گلگون‌كفن آغاز كنيم.

به گزارش فارس، وي افزود: امروز آمده‌ايم تا با امام شهيدان و رهبر معظم انقلاب پيمان ببنديم كه نمايندگان شايسته‌اي براي ملت شريف ايران اسلامي باشيم. حداد عادل در ادامه با اشاره به راهيابي تعداد كمي از نمايندگان مجلس هشتم به مجلس نهم گفت: حضور چهره‌هاي جديد نشان از سالم بودن انتخابات و تحقق واقعي خواسته مردم است. وي در ادامه با اشاره به هدف از حضور منتخبان مردم مشهد شهداي شلمچه اظهار كرد: قبل از شروع رسمي مجلس نهم به شلمچه آمده‌ايم تا به شهدا بگوييم كه شما از هستي خود گذشتيد تا ما نمايندگان به بركت جانفشاني شما وارد مجلس شويم تا از حقوق اين ملت شريف و بيدار دفاع كنيم. وي افزود: ما آمده‌ايم تا به شما شهداي عزيز بگوييم كه ما به فكر منافع شخصي نخواهيم بود و در صيانت از خون شما كوتاهي نخواهيم كرد.

وي در پايان بر لزوم مصون ماندن نمايندگان از آفت‌هاي موجود پيرامون كار نمايندگي تأكيد كرد و افزود: نمايندگان مجلس نهم بايد بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب از بخشي‌نگري و نگاه منطقه‌اي و جزئي پرهيز كنند و منافع و مصالح ملي را در نظر بگيرند.

اسماعيل كوثري، نماينده تهران در مجلس هشتم و يكي از فرماندهان 8 سال دفاع مقدس نيز در اين مراسم، ميثاق‌نامه‌اي را در يادمان شهداي شلمچه قرائت كرد و بعد از آن نيز نمايندگان اين ميثاق‌نامه را امضا كردند.

نمايندگان در بخشي از ميثاق‌نامه خود با تاكيد بر اين‌كه از هيچ كوششي براي تقويت همه‌جانبه مردم‌سالاري ديني دريغ نخواهند كرد، آورده‌اند: رهنمودها و منويات ولي امر مسلمين حضرت آيت‌‌الله العظمي خامنه‌اي مدظله‌العالي را فصل‌الخطاب تمام جهت‌گيري‌ها، سياست‌ها و تصميمات مي‌دانيم و شهيد مدرس را در رفتار فردي و اجتماعي و نمايندگي مجلس، الگوي خود شمرده و تا مرز شهادت از منافع و ارزش‌هاي اسلامي دفاع مي‌كنيم.

در ادامه اين ميثاق‌نامه آمده است: ملاك و مبناي ايفاي وظيفه نمايندگي ملت را نه منافع دنيوي خود و نه منافع باند و جناح و گروه‌هاي سياسي، بلكه تنها رضايت خداوند و تحقق عدالت در نظام اسلامي و استيفاي حقوق ملت مسلمان ايران مي‌دانيم و از زندگي اشرافي و تجملي كه در شان نماينده ملت ايثارگر ايران نيست پرهيز مي‌كنيم. نمايندگان در بخش ديگري تاكيد كرده‌اند: وحدت نيروهاي انقلاب حول محور ولايت مطلقه فقيه را اساسي‌ترين رمز پيروزي انقلاب دانسته و همواره با بيزاري جستن از منافقين قديم و جديد، يعني فتنه‌گران و منحرفين، در اتحاد و وحدت نيروهاي انقلاب تلاش مي‌كنيم.

نمايندگان تاكيد كرده‌اند: گفتمان جدي دهه 90 را گفتمان عدالت و پيشرفت در سايه ولايت دانسته و تمام تلاش خود را صرف تحقق آن مي‌نماييم و از فرعي شدن مسائل اصلي جداً پرهيز كرده و مسائل اصلي و متن جامعه و نيازهاي عمومي را سرلوحه كار خود قرار مي‌دهيم.


نوشته شده در   شنبه 19 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode