ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 اسفند 1390     |     کد : 33519

جاده‌هاي پرحادثه كشور را بشناسيد

تصادفات10 ماهه اخير2 هزار و931 نفر قرباني داشته كه نسبت به سال قبل2‌/‌14 درصد كاهش نشان ميدهد...

تصادفات10 ماهه اخير2 هزار و931 نفر قرباني داشته كه نسبت به سال قبل2‌/‌14 درصد كاهش نشان ميدهد
جاده‌هاي پرحادثه كشور را بشناسيد
فرمانده پليس راه كشور با اشاره به محور‌هايي كه بيشترين تصادفات را در نيمه دوم سال 90 داشته‌اند، گفت: محور كرج ـ قزوين، زنجان ـ قزوين و ساوه ـ همدان پرحادثه‌ترين محورها در نيمه دوم امسال بوده‌اند.
به گزارش ايسنا، سرهنگ محمدرضا مهماندار در سي‌ويكمين جلسه كميته عمليات و اجرايي مقررات با موضوع طرح ترافيكي نوروز 91 با بيان اين‌كه در نوروز گذشته روزانه 69 نفر و هر ساعت 3 نفر جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند، گفت: استان‌هاي فارس، اصفهان، سيستان و بلوچستان و خوزستان بيشترين آمار تصادف را در نيمه دوم سال 90 داشتند.

وي با اعلام كاهش 2‌/‌14 درصدي تلفات در تصادفات در 10 ماهه نخست سال جاري افزود: تصادفات درون‌شهري و برون‌شهري 10 ماهه اخير 2 هزار و 931 نفر كشته داشته كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 2‌/‌14 درصد كاهش داشته است.

مهماندار با مقايسه تصادفات نوروز با تصادفات 10 ماهه اخير گفت: 55 درصد تصادفات در 10 ماهه اخير و 63 درصد تصادفات نوروز مربوط به خودروهاي سواري است.

وي افزود: بيشترين تصادفات منجر به فوت و جرح در استان‌هاي اصفهان، سيستان و بلوچستان، خوزستان و فارس رخ داده و كمترين تصادفات منجر به فوت و جرح مربوط به كهگيلويه و بويراحمد و چهارمحال و بختياري است.

بستن كمربند ايمني تمام سرنشينان اجباري شد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي نيز با بيان اين‌كه 70 درصد فوتي‌هاي تصادفات ناشي از شكستگي استخوان و ضربه مغزي به خاطر نبستن كمربند است، گفت: يكي از سه اولويت اصلي پليس در نوروز 91 كنترل بستن كمربند توسط تمام سرنشينان خودروست.

به گزارش ايسنا، سردار اسكندر مومني با اشاره به كاهش 3000 نفري كشته‌ها در 10 ماهه سال جاري افزود: هر چند هنوز ميزان سوانح و حوادث در كشور بالاست اما اين ميزان كاهش كشته تصادفات رانندگي بسيار افتخارآميز است.

رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به آغاز طرح نوروزي از 25 اسفندماه گفت: اين طرح با همكاري پليس و ديگر ارگان‌ها از جمله اورژانس، پزشكي قانوني، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، وزارت آموزش و پرورش، شركت‌هاي خودروسازي و ... ارجاع شده و تا 15 فروردين‌ماه به طول مي‌انجامد ضمن اين‌كه در اين طرح نيم‌ميليون‌نفر براي ارائه خدمت در بخش‌هاي مختلف به مردم سازماندهي شده‌اند.

مومني با اشاره به حضور نمايندگان سازمان‌هاي بيمه در ايام نوروز در معابر برون‌شهري افزود: اين نمايندگان به افرادي كه مهلت بيمه آنها به پايان رسيده خدمات لازم را ارائه مي‌دهند و در كمپ‌ها و نزديكي پاسگاه‌ها حاضر مي‌شوند.

جلوگيري از تردد اتوبوس‌هاي بدون ايمني

از سوي ديگر معاون حمل و نقل پليس راه نيز با اشاره به جلوگيري پليس از تردد اتوبوس‌هاي فاقد ايمني گفت: دستورالعمل ايمني كاروان راهيان نور ابلاغ شده است و پليس از تردد اتوبوس‌هاي فاقد ايمني جلوگيري مي‌كند.

سرهنگ ابراهيم وهاب‌زاده در گفت‌وگو با مهر افزود: دستورالعمل ايمني و استفاده از حمل و نقل كاروان راهيان نور توسط نيروي انتظامي ابلاغ شده است و رانندگان اين كاروان موظف هستند موارد ابلاغ شده را رعايت كنند.

وي تصريح كرد: استفاده از خودروهاي فاقد معاينه فني و فرسوده براي راهيان نور ممنوع بوده و پليس از تردد اين خودروها در جاده‌ها جلوگيري كرده و ماموران در پاسگاه‌ها اجازه تردد به اين خودروها را نمي‌دهند.


نوشته شده در   چهارشنبه 10 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode