ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 اسفند 1390     |     کد : 33293

رقابت‌هاي انتخاباتي با آغاز رسمي تبليغات نامزدها پرشورتر شده است

هفته‌اي را كه از امروز آغاز مي‌شود بايد «هفته داغ» روندي دانست كه از حدود 6 ماه پيش آغاز شده و در روزهاي باقيمانده با اوج گرفتن تبليغات نامزدهاي انتخابات ...

هفته‌اي را كه از امروز آغاز مي‌شود بايد «هفته داغ» روندي دانست كه از حدود 6 ماه پيش آغاز شده و در روزهاي باقيمانده با اوج گرفتن تبليغات نامزدهاي انتخابات و حضور مردم پاي صندوق‌هاي راي در روز جمعه آينده به مرحله نهايي خود مي‌رسد. در واقع، در پايان اين هفته است كه ايران و جهان شاهد نمايش گسترده و بي‌نظيري از همبستگي مردم با نظام جمهوري اسلامي و انتخاب نمايندگان مجلسي خواهند بود كه به فرموده امام (ره) «عصاره ملت» است. از چند روز قبل، گروه‌هاي مختلف سياسي، مراجع عظام و تشكل‌هاي مختلف دانشگاهي، مردم‌را به حضور پرشور در انتخابات دعوت كرده‌اند.
آنها همچنين بر مصونيت بخشي انتخابات در شرايط فعلي در برابر تهديد و فشارهاي غرب تاكيد مي‌كنند. جلوه‌هايي از اين دعوت عام در برنامه‌ها، ميزگردها و مناظره‌هاي متعدد در صداوسيماي جمهوري اسلامي نمايان است، اما اين برنامه‌ها، همه آنچه نيست كه اين روزها در شهرها و روستاهاي كشور جريان دارد و نشانه‌هاي اين دعوت و مشاركت عمومي و مباحث داغ انتخاباتي در هر كوي و برزن و نشريه و روزنامه و سايتي قابل‌رويت است.

از جمله بيانيه‌هاي عمومي و مردمي دعوت به انتخابات، بيانيه‌اي است كه روز گذشته از سوي ده هزار بانوي فرهيخته صادر شده و در آن آمده است حضور پرشور در انتخابات اميدهاي غرب را براي تضعيف ايران بر باد مي‌دهد و از اين رو 12 اسفند سال 90 را نقطه عطفي براي شكست دوباره و به ياس تبديل شدن اميد دشمنان دانسته‌اند. اين اتفاقات در حالي به وقوع مي‌پيوندد كه خبرسازي‌هاي مخالفان نظام عليه انتخابات و شركت گسترده درآن، در رسانه‌هاي بيگانه، خود به نوعي مباحث انتخاباتي را دامن زده و با توجه به پاسخ‌هايي كه مردم و مسوولان به اين نوع تحركات مي‌دهند حتي مخالف‌خواني‌هاي خارجي خود موجب گرمي و رونق فضاي انتخاباتي شده است.

اميد غرب بر باد مي‌رود

به گزارش خبرگزاري‌ها، روز گذشته بيش از 10 هزار نفر از زنان نخبه، فرهيخته و فعال در عرصه‌هاي فرهنگي و اجتماعي با صدور بيانيه‌اي از زنان و خانواده‌هاي كشور براي حضور پررنگ در انتخابات دعوت و تاكيد كردند حضور پرشور زنان و مردان در انتخابات مجلس، آخرين اميدهاي غرب را براي تضعيف نظام مقدس جمهوري اسلامي بر باد خواهد داد. در بيانيه زنان نخبه، فعال و اعضاي سازمان‌ها و نهاد‌هاي غيردولتي زنان از آحاد مردم براي شركت در نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي دعوت به عمل آمده است.

اين بيانيه مي‌افزايد: موج بيداري اسلامي در جهان اسلام و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره رژيم اشغالگر صهيونيستي، اين غده سرطاني منطقه، معادلات منطقه‌اي و جهاني را به سود جبهه جهاني مقاومت به رهبري ايران و به زيان جبهه استكباري غرب به رهبري آمريكا تغيير داده است. سازمان‌هاي مردم نهاد زنان در اين بيانيه تاكيد مي‌كنند: انتخابات، حافظ و مصونيت بخش نظام ماست .

بنابراين گزارش، بيش از 10 هزار نفر از بانوان فرهيخته فرهنگي و اجتماعي اين بيانيه را امضا كرده‌اند.

شركت در انتخابات تضميني براي امنيت است

تضمين امنيت نظام از طريق برگزاري انتخابات باشكوه كه مورد تاكيد بيانيه زنان فرهيخته كشور قرار گرفته، ديروز از سوي وزير دفاع نيز پراهميت تلقي شد. وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با تاكيد بر اهميت مشاركت مردمي در انتخابات گفت: مشاركت در انتخابات تضميني براي امنيت نظام جمهوري اسلامي ايران و مقابله با دشمنان خواهد بود. سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي در حاشيه نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به نگاه جهانيان به شركت مردم ايران در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي افزود: بي‌ترديد هرچه مشاركت بيشتر باشد، امنيت ملي مستحكم‌تر و قدرتمندتر خواهد بود.

همه سلايق در انتخابات نامزد دارند

در همين حال وزير كشور ديروز اطمينان داد: وزارت‌ كشور و شوراي ‌نگهبان حافظ رأي مردم هستند.

به گزارش فارس، مصطفي محمدنجار وزير كشور به عنوان سخنران پيش از نمازجمعه تهران افزود: آمريكا و اسرائيل با ديدن حضور با شكوه مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن فهميدند كه طرف حسابشان مردم ايران است كه با ايستادگي تداوم انقلاب اسلامي خود را تضمين مي‌كنند. وزير كشور ابراز كرد: ۸۵۰ هزار نفر در امر برگزاري انتخابات مجلس نهم مشاركت دارند و اين يك مانور ملي است. نجار يادآور شد: برگزاري انتخاباتي قانونمند، سالم، رقابتي و با حضور حداكثري مردم در دستور كار وزارت كشور و شوراي نگهبان قرار دارد. وزير كشور با اشاره به حضور همه سلايق و گروه‌هاي سياسي در انتخابات مجلس نهم، خاطرنشان كرد: مشاركت افراد براي ثبت‌نام در انتخابات به‌رغم ارتقاي شرايط مدرك تحصيلي به كارشناسي ارشد در اين دوره رشد داشت. وي درباره افرادي كه صلاحيت‌شان احراز يا تاييد نشده نيز خاطرنشان كرد: همان‌طور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند، اين ‌كه برخي افراد تاييد صلاحيت نشده‌اند، به اين معني نيست كه اين افراد صلاحيت احراز ساير مشاغل را نداشته باشند.

تكذيب حمايت دولت از افراد و گروه‌ها

در همين حال مركز ارتباطات، اطلاعات و تبليغات دفتر رئيس‌جمهور با صدور اطلاعيه‌اي، هرگونه حمايت دولت و شخص رئيس‌جمهور از يك يا چند جريان سياسي خاص در انتخابات مجلس را تكذيب ‌كرد. در اين اطلاعيه آمده است: ضمن احترام به تمامي افراد، احزاب و گروه‌هاي سياسي كه در صحنه انتخابات خود را در معرض آراي مردم قرار داده‌اند، دولت خدمتگزار متعلق به همه ملت است و هيچ جريان و جناح خاصي از طرف دولت در رقابت انتخاباتي حضور ندارد. 


نوشته شده در   شنبه 6 اسفند 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode