ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 بهمن 1390     |     کد : 32911

بمب اتم از مناسبات جهاني کنار گذاشته شود

دکتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور کشورمان امروز پس از شرکت در نشست سه جانبه به همراه روساي جمهور پاکستان و افغانستان در پاسخ به سوالي درباره مواضع متناقض اعمال ...

رييس جمهور در نشست خبري اسلام آباد: بمب اتم از مناسبات جهاني کنار گذاشته شود
جام جم آنلاين: دکتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور کشورمان امروز پس از شرکت در نشست سه جانبه به همراه روساي جمهور پاکستان و افغانستان در پاسخ به سوالي درباره مواضع متناقض اعمال شده عليه ايران در مقايسه با کشورهايي همچون پاکستان که از بمب اتم برخوردار هستند، اظهار داشت: بمب اتم بايد از مناسبات سياسي امروز جهان کنار گذاشته شود چرا که براي هيچ کس برتري نيافريده و اصلاً قابل استفاده نيست.
به گزارش جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،وي افزود: جمهوري اسلامي ايران روابط خود را با ملت ها و دولت ها را فراتر از بمب و برخي سياست ها تنظيم مي کند از اين رو رابطه عميق ايران با دولت و ملت پاکستان هيچ ارتباطي با بمب و مسايل صرفاً اقتصادي ندارد، بلکه بر پايه روابط انساني، فرهنگي و تاريخي استوار شده است و همين اصول است که آينده را خواهد ساخت.

رئيس جمهور کشورمان در پاسخ به اين سوال که چه اهدافي از اين نشست سه جانبه مد نظر است، تصريح کرد: همه ملت هاي منطقه مي دانند ريشه مشکلات منطقه به خارج از آن بر مي گردد و ناشي از زياده طلبي کساني است که مي خواهند بر جهان مسلط شوند و سال هاست براي رسيدن به اين هدف منطقه ما را به عنوان نقطه کانون هدف قرار داده اند.

دکتر احمدي نژاد با اشاره به اين که در 400 سال اخير منطقه همواره مورد تجاوز استعمارگران و مستکبران بوده است، خاطرنشان کرد: اين در حالي است که مردم و ملت هاي اين منطقه پايه گذاران فرهنگ و تمدن بشري هستند.

وي تاکيد کرد: مستکبران براي پيشبرد سياست هاي خود در بين ملت ها و در درون آنها تفرقه و درگيري ايجاد مي کنند تا اين ملت ها اجازه پيشرفت نيافته و همواره فقير بمانده تا به خود آنها نيازمند باشند.

وي افزود: طبيعي است که در نقطه مقابل، ملت ها و دولت هاي منطقه بايد با همدلي و وحدت نيروهاي خود را تجميع کرده و اهداف و منافع خود را پيش ببرند چرا که امروز بيگانگان دخالت ها و تجاوز نظامي خود در منطقه را کاملاً آشکار مرتکب مي شوند از اين رو برگزاري اجلاس سه جانبه ايران- پاکستان و افغانستان نشانگر اراده عميق و قوي ملت هاي منطقه براي حل مشکلات موجود منطقه است.

دکتر احمدي نژاد با بيان اينکه هر سه رئيس جمهور مصمم هستند برنامه هاي مورد نياز براي پيشبرد منافع سه کشور را طراحي و اجرا کنند، افزود: در نشست هاي قبلي مقدمات اين کار فراهم شده و در اين نشست وارد عرصه عمل شده ايم تا گام هاي عملي براي ارتقاء همبستگي سه ملت و رفع اختلافات و مشکلات منطقه برداشته شود و فرصت دخالت از بيگانگان گرفته شود تا مجال پيشرفت براي ملت ها بيش از پيش فراهم آيد.

دکتر احمدي نژاد در ادامه با بيان اينکه نشست اسلام آباد در فضايي کاملاً صميمي و برادرانه برگزار شد، تصريح کرد: هر سه رئيس جمهور شرکت کننده در اين اجلاس مصمم به پيشبرد اهداف خود در قالب همکاري هاي سه جانبه هستند و يقيناً اين اتحاد و برادري با ياري خداوند متعال همراه خواهد بود تا پيشرفت هاي ارزشمندي براي هر 3 ملت حاصل شود.

وي حذف زورگويي از مناسبات سياسي و گسترش صلح و برادري را هدف مشترک هر 3 کشور عنوان کرد و گفت: امروز اين اراده هاي مشترک است که ما را در کنار يکديگر قرار داده و وقتي دست برادران در دست يکديگر قرار گيرد دست خداوند نيز با آنها خواهد بود و بنده به پيروزي هاي بزرگ در آينده نزديک اميد و اطمينان دارم.

رئيس جمهور همچنين امضاي بيانيه مشترک اسلام آباد را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: آنچه در اين بيانيه مورد اشاره قرار گرفته بود به خوبي بيانگر اراده دولت ها و ملت ها براي غلبه بر مشکلات و تهديدها با تکيه بر راه حل هاي داخلي است و انشاالله نشست اسلام آباد و نشست بعدي در کابل منشاء اثرات ارزشمند براي همه ملت هاي منطقه خواهد بود.

پيش از کنفرانس خبري سران کشورهاي ايران، پاکستان و افغانستان ، روساي جمهور 3 کشور بيانيه مشترک اجلاس سه جانبه اسلام آباد را امضاء کردند.


نوشته شده در   شنبه 29 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode