ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 26 بهمن 1390     |     کد : 32780

ادامه اعتراضات مردم بحرين به رژيم آل‌خليفه

همزمان با نخستين سالگرد خيزش مردم بحرين عليه حكومت آل خليفه، شماري از اهالي روستاهاي شيعه نشين اين كشور درصدد راهپيمايي ...

همزمان با نخستين سالگرد خيزش مردم بحرين عليه حكومت آل خليفه، شماري از اهالي روستاهاي شيعه نشين اين كشور درصدد راهپيمايي به سمت ميدان اللولؤ در منامه بودند كه نيروهاي امنيتي مانع آنان شدند. ميدان لولؤ (مرواريد)، سمبل اعتراض‌هاي مردمي عليه حكومت آل‌خليفه در بحرين به شمار مي‌آيد كه اكنون به ميدان شهدا معروف شده است.
به گفته شاهدان عيني، تعداد زيادي از روستاهاي شيعه‌نشين بحرين از ساعت‌هاي نخست ديروز صحنه راهپيمايي گسترده به سمت ميدان اللولؤ بود. اين در حالي است كه مقامات بحريني سال گذشته با گسترده‌تر شدن اعتراضات، اين ميدان را تخريب و پس از تبديل آن به يك تقاطع، آن را فاروق ناميدند.

به گزارش ايرنا، يكي از شاهدان عيني در اين باره گفت؛ صدها نفر از فعالان بحريني با پوشيدن كفن و در دست داشتن پرچم كشورشان، شعارهايي عليه نظام حاكم بويژه «سرنگون باد حمد» سر داده و به سمت ميدان اللولؤ در حركت بودند. وي با اشاره به اين‌كه ميدان مزبور تحت تدابير شديد امنيتي قرار داشت، افزود: اين افراد از مناطق «السنابس»، «الديه» و «جد حفص» به سمت ميدان اللولؤ در حركت بودند كه نيروهاي امنيتي با استفاده از گاز اشك‌آور و بمب‌هاي صوتي توانستند آن دسته از كساني را كه به 500 متري ورودي اين ميدان رسيده بودند، پراكنده كنند. هنوز مشخص نيست كه اين اقدام نيروهاي امنيتي، تلفاتي در بين تظاهرات‌كنندگان داشته است يا خير.

در يك تحول ديگر روز گذشته ائتلاف جوانان 14 فوريه با انتشار پيامي فوري روي صفحه فيس‌بوك از مردم خواست در ساعت 15 بانگ الله اكبر سر داده و با خودرو يا پاي پياده به سمت ميدان شهدا حركت كنند. ائتلاف جوانان 14 فوريه از مردم خواست رويه مسالمت آميز پيشروي خود را حفظ كرده و از استفاده از سلاح گرم خودداري كنند. در همين رابطه بانگ تكبير سراسر منامه و بويژه منطقه راس رمان را فراگرفت.

خشونت نيروهاي امنيتي در حالي شدت گرفت كه روز دوشنبه حمد بن عيسي آل خليفه، پادشاه بحرين در سخناني به مناسبت سالگرد تدوين اساسنامه ملي اين كشور گفت: اصلاحات در كشور ادامه پيدا خواهد كرد و بحرين با انتخاب يك مجلس منتخب كه نقش اساسي آن نظارت بر كار دولت است، مدرن مي‌شود. در واكنش به اين سخنان علي سلمان، دبيركل جمعيت الوفاق بحرين، بزرگ‌ترين حزب مخالف اين كشور گفت: مقامات بحريني، قوانين را تفسير به راي مي‌كنند تا به اين شيوه بتوانند با جنبش‌هاي مردمي كه مي‌خواهند نظام ديكتاتوري را براندازند، مقابله كنند.


نوشته شده در   چهارشنبه 26 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode