ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 23 بهمن 1390     |     کد : 32637

يك ملت؛ يك جهان اراده

رئيس‌جمهور: دستاوردهاي جديد هسته‌اي ايران بزودي اعلام مي‌شود...

رئيس‌جمهور: دستاوردهاي جديد هسته‌اي ايران بزودي اعلام مي‌شود
يك ملت؛ يك جهان اراده
در سي‌وسومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و يوم‌الله 22 بهمن، ديروز ميليون‌ها ايراني در سراسر كشور با لبيك به رهبر معظم انقلاب به خيابان‌ها آمدند و با خلق حماسه‌اي بزرگ، علاوه بر نمايش امتداد و استمرار مردمي انقلاب از موج بيداري اسلامي ملت‌هاي منطقه حمايت كردند. حضور عظيم و دشمن‌شكن ملت ايران پاسخي يكپارچه و قاطع به همه تهديدات و اعمال فشارهايي بود كه استكبار جهاني به سركردگي آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ملت ايران اعمال كرده و اميد داشت كه تاثيرآن را در ميان مردم مشاهده كند. اما دشمنان ديروز باز هم از ملت ايران سيلي محكمي خوردند و استحكام و ضريب امنيتي بالاي ايران اسلامي را كه متكي به آحاد مردم از زن و مرد و پير و جوان است، بروشني ديدند.
ديروز همه آمده بودند، بزرگ و كوچك، زن و مرد از همه اقشار و اقوام و اين حضور ميليوني چنان عظيم بود كه رسانه‌هاي غربي هر چند با تاخير و اكراه ولي بالاخره مجبور به اذعان آن شدند. صحنه‌هاي همدلي مردم و همراهي آنها با آرمان‌هاي بلند و اسلامي و انساني انقلاب آنقدر متعدد و عظيم بود كه قاب دوربين‌ها توان ثبت و ضبط همه آنها را نداشت، با وجود اين، هر آنچه در قاب دوربين‌ها و قلم گزارشگران آمد، نشان از پيروزي اراده يك ملت داشت. راهپيمايان تهراني روز گذشته جمع كثيري از مقامات لشكري و كشوري را نيز در ميان خود ديدند؛ سران 3 قوه، فرماندهان كل سپاه و ارتش، دبير شوراي عالي امنيت ملي، رئيس مجلس خبرگان، رئيس و دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، رئيس سازمان صداوسيما، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين و جمعي از وزراي دولت از جمله اين مقامات بودند كه چون قطره‌اي در اقيانوس بيكران حضور ملت به حركت درآمده بودند.

راهپيمايي تهران ديروز يك مهمان ويژه هم داشت و او اسماعيل هنيه، نخست‌وزير دولت منتخب مردم فلسطين و رهبر جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) بود كه دوشادوش ملت ايران قدم زد تا همبستگي و همراهي خود و ملت فلسطين را با آرمان‌هاي خميني بزرگ به جهانيان نشان دهد.

آيات عظام و مراجع تقليد نيز در شهرهاي خود در راهپيمايي 22 بهمن شركت كردند. خيل عظيم جمعيت در تهران سپس در ميدان آزادي و خيابان‌هاي اطراف گرد آمدند تا به سخنان اسماعيل هنيه و محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور به عنوان سخنران مراسم گوش فرا دهند. بيانيه پاياني، پايان‌بخش راهپيمايي و جشن سالگرد انقلاب بود. بنــــا به گزارش‌ها، 280 خبرنگار خارجي و 1500 خبرنگار داخلي راهپيمايي بزرگ 22 بهمن را در تهران پوشش خبري و تصويري دادند.

احمدي‌نژاد و خبرهاي خوب هسته‌اي

رئيس‌جمهور در اين مراسم تأكيد كرد: بنده اعلام مي‌كنم اين خلاصه پيام ملت ايران، امام و رهبري عزيز انقلاب است كه ملت ايران سر سوزني از خط مستقيم الهي خويش جدا نخواهد شد. در نانوتكنولوژي 6 سال قبل رتبه 37 جهان و 6 منطقه بوديم و امروز رتبه 12 در جهان و اول منطقه هستيم.

به گزارش فارس‌، محمود احمدي‌نژاد در جمع راهپيمايان 22 بهمن با تاكيد بر اين‌كه انقلاب اسلامي هرگز براي برپايي يك امپراتوري و تسلط بر ديگران ايجاد نشده بلكه براي توحيد،‌عدالت و عشق، محبت و سعادت براي همه انسان‌ها و ملت‌هاست، خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي ايران با اين گروه و آرمان شكل گرفته و تداوم انقلاب و نيل به اهداف انقلاب نيازمند حفظ همين آرمان‌ها و اهداف است. احمدي‌نژاد با اشاره به دستاوردهاي عظيم 33 سال گذشته خاطرنشان كرد: در طول 33 سال عمر انقلاب در شرايط بسيار سخت و بد اخمي و فشار دشمنان دستاوردهاي بزرگ و افتخارآميزي داشته‌ايم و بخصوص در سال‌هاي اخير كه فشار و بدخواهي دشمنان چند برابر شده، دستاوردهاي ملت ايران نيز چند برابر شده است.

احمدي‌نژاد در همين راستا خبر داد: ظرف چند روز آينده دنيا شاهد افتتاح چند دستاورد بزرگ در عرصه هسته‌اي خواهد بود. احمدي‌نژاد كاهش فاصله طبقاتي را از جمله دستاوردهاي هدفمند سازي يارانه‌ها دانست و خاطرنشان كرد: در همين يك سال ضريب جيني از 4‌/‌0 به 37‌/‌0 كاهش يافته كه در طول يك سال كار بزرگي است.

دموكراسي از لوله تفنگ ناتو بيرون نمي‌آيد

محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور در ادامه سخنان خود در جمع راهپيمايان 22 بهمن به ملت‌ها هشدار داد هوشيار باشند چراكه آزادي و دموكراسي هرگز از لوله تفنگ ارتش ناتو و بمباران ناتو بيرون نخواهد آمد. احمدي‌نژاد ادامه داد: دولت‌هاي منطقه هم بايد متوجه باشند دشمن به دنبال ايجاد تفرقه است. آنها به دنبال نجات رژيم صهيونيستي از طريق ايجاد تفرقه بين كشورهاي منطقه هستند و مي‌خواهند به دست بعضي از كشورها، بعضي ديگر كشورها را ساقط و بعدا نوبت اين بعضي‌ها نيز است.

ملت ايران در برابر زور و توهين تسليم نمي‌شود

احمدي‌نژاد تصريح كرد: امروز همه دنيا فهميده كه مستكبران با پيشرفت ملت ايران مخالفند و براي اين كار بهانه‌هاي مختلفي همچون بحث هسته‌اي را پيش مي‌كشند. مي‌گويند مذاكره حال آنكه ما همواره آماده مذاكره در چارچوب عدالت و احترام بوده‌ايم‌ اما هر روز يك بهانه مي‌آورند و قطعنامه صادر مي‌كنند ولي بايد بدانند اگر با زبان زور و توهين سخن بگويند ملت ايران هرگز در برابر آنها تسليم نخواهد شد.

هنيه: دربرابر همه تهديدات مي‌ايستيم

‌نخست وزير دولت قانوني فلسطين هم ديروز در جمع راهپيمايان تهراني در ميدان آزادي گفت: اعلام و تأكيد مي‌كنيم كه دست رد به سينه تهديدات آمريكايي و صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي ايران مي‌زنيم و در برابر اين تهديدات مي‌ايستيم. به گزارش فارس، اسماعيل هنيه افزود: برادران و خواهران، جناب آقاي احمدي‌نژاد و ملت جمهوري اسلامي ايران سلام بر شما، به نمايندگي از مردم مبارز فلسطين كه در بيت‌المقدس و اطراف آن همچنان مبارزه مي‌كنند به شما مردم ايران درود مي‌فرستم و سي‌وسومين سالگرد پيروزي جمهوري اسلامي ايران را تبريك مي‌گويم.

بيانيه پاياني راهپيمايي

راهپيمايان در قطعنامه پاياني آن تاكيد كردند: ملت مومن و انقلابي ايران در شرايطي آغاز سي و چهارمين سال حيات طيبه اين نظام مقدس را جشن مي‌گيرند كه اجابت آيه نوراني «قل انما اعظكم بواحده ان تقوموالله مثني و فرادي» كه كرارا از زبان آن پير سفركرده در اين سرزمين خدايي طنين‌انداز بود را در خيابان‌هاي قاهره، طرابلس، منامه، صنعا و تونس و با الهام از اين حركت در خيابان‌هاي رم و پاريس و لندن و نيويورك و واشنگتن مشاهده مي‌كنند.

ملت قدرشناس و فهيم ايران رمز توفيق خود در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي را در وحدت كلمه و پيروي از منويات و فرامين رهبري انقلاب مي‌دانند و با تمام وجود به اين وصيت نوراني امام راحل باور دارند كه فرمود: «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا اين كشور آسيبي نبيند.»

حضور خانواده‌هاي معظم شهدا در راهپيمايي

خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران در سي‌و سومين راهپيمايي 22 بهمن در تهران حضور گسترده‌اي داشتند.

به گزارش خبرگزاري‌ها، در راهپيمايي عظيم مردمي 22 بهمن كه از ساعت 9 صبح ديروز در تهران و بيش از 5000 شهر، بخش و روستاي سراسر كشور آغاز شد، خانواده معظم شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان شهيدان حضور گسترده‌اي داشتند. همسران و خانواده‌هاي شهداي عرصه علم و فناوري هم با در دست داشتن تصاوير ‌شهداي خود ‌زينت‌بخش مسيرهاي راهپيمايي بودند.

نمايش پرچم 2000 متري ايران

گزارش‌هاي دريافتي از راهپيمايي 22 بهمن حاكي است پرچم 2000 متري و 3 رنگ جمهوري اسلامي ايران ديروز از ميدان انقلاب تا فردوسي تهران روي دستان راهپيمايان به نمايش در آمد.

مخالفت با سياست‌هاي آل سعود

راهپيمايان تهراني كه پرچم‌هاي لبنان، فلسطين و بحرين را نيز را با خود حمل مي‌كردند، عليه سياست‌هاي عربستان سعودي شعار دادند. راهپيمايان نسبت به كشتار نظاميان سعودي در كشور بحرين و سياست‌هاي عربستان در منطقه اعتراض كردند.

جانبازان، نگين‌ راهپيمايان

جانباز‌ان 8 سال دفاع مقدس با حضور در راهپيمايي 22 بهمن شور و نشاط خاصي به فضاي اين راهپيمايي دادند.

در اين راهپيمايي يادگاران 8 سال دفاع مقدس حضور داشته و با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي تجديد ميثاق كردند. جانبازان دفاع مقدس، دفاع از مقام ولايت را عامل اصلي حضورشان در راهپيمايي عنوان مي‌كردند.

ضرورت شفاف‌سازي مواضع خواص

تعداد زيادي از راهپيمانان تهراني در اقدامي خودجوش طي شعارهايي خواستار شفاف‌سازي مواضع خواص شدند.

اين راهپيمايان كه اكثريت آنان را جوانان و نسل سومي‌ها تشكيل مي‌دادند، شعارهايي همچون «بصيرت ‌بصيرت»، «مطيع امر رهبريم»، «نياز امروز ما آزادي بصيرت» و... سر مي‌دادند و خواستار آن شدند كه خواص مواضعي شفاف گرفته و از موضعگيري‌هاي دوپهلو پرهيز كنند.

رونمايي از درخت سبز بيداري اسلامي

درخت سبز بيداري اسلامي در جمع راهپيمايان 22 بهمن در ميدان انقلاب اسلامي تهران رونمايي شد. درخت سبز بيداري اسلامي كه مزين به پرچم‌هاي جمهوري اسلامي ايران، مصر، تونس، يمن و بحرين بود، در ميدان انقلاب رونمايي شد. همزمان با رونمايي از اين درخت، پرچم‌ و پلاكاردهايي در حمايت از حزب‌الله لبنان، مردم فلسطين، بحرين و سوريه توسط راهپيمايان به اهتزاز درآمد.

پهپاد جاسوسي آمريكا به راهپيمايي ۲۲ بهمن آمد

ماكت پهپاد جاسوسي آمريكايي RQ170 ‌در راهپيمايي عظيم ۲۲ بهمن در ميدان آزادي تهران در معرض نمايش عمومي قرار گرفت.


نوشته شده در   يکشنبه 23 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode