ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 19 دي 1390     |     کد : 31011

مجلس با حذف اجباري 10 ميليون نفر از دريافت يارانه نقدي مخالف است

نشست غيرعلني مجلس شوراي اسلامي براي بررسي سياست‌هاي پولي و تنش‌هاي بازار ارز كشور به علت حاضر نشدن برخي از مسوولان دولتي و رئيس کل بانك مركزي لغو شد.

لاريجاني : مجلس با حذف اجباري 10 ميليون نفر از دريافت يارانه نقدي مخالف است
غيبت بهمني جلسه غيرعلني مجلس را لغو كرد
نشست غيرعلني مجلس شوراي اسلامي براي بررسي سياست‌هاي پولي و تنش‌هاي بازار ارز كشور به علت حاضر نشدن برخي از مسوولان دولتي و رئيس کل بانك مركزي لغو شد.
به گزارش «جام‌جم»، در حالي كه قرار بود روز گذشته جلسه‌اي غيرعلني با حضور برخي از مسوولان اجرايي از جمله محمود بهمني، رئيس كل بانك مركزي درخصوص تغييرات در بازار ارزي كشور مطابق قرار قبلي در مجلس برگزار شود؛ اما حاضر نشدن مدعوين به لغو جلسه و موكول شدن آن به آينده منجر شد.

سفر رئيس‌جمهور به آمريكاي لاتين و همراهي وزراي اقتصاد، صنعت و نيرو با محمود احمدي‌نژاد و عذر موجه آنان براي جلسه درخواستي مجلس، باعث شد محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس كه روز گذشته اداره نيمه دوم جلسه علني را به‌عهده داشت، ضمن شرح علت برگزار نشدن آن، از حضور نيافتن رئيس كل بانك مركزي در جلسه انتقاد كند و يادآور شود احتمالا محمود بهمني از سوي مقامات بالا منع شده يا شايد چون وزرا حضور نداشتند، ترجيح داده است به خانه ملت نيايد.

غيبت بهمني باعث شد باهنر با اعلام اين‌كه چنين رفتاري از سوي مجلس پيگيري خواهد شد، تاكيد كند كه وقتي مجلس فردي را دعوت مي‌كند، او بايد در صحن مجلس حاضر شود و قطعا حضور نيافتن بهمني، توجيهي براي نمايندگان ندارد.

نايب رئيس مجلس كه با انتقادات زياد نمايندگان درخصوص برگزار نشدن اين جلسه روبه‌رو شده بود، خاطرنشان كرد: گويا آقاي بهمني نمي‌تواند بيايد كه البته ما «ترجمه نمي‌تواند بيايد» را بايد متوجه شويم.

باهنر با اشاره به بازار ارز و طلا گفت: ملت بزرگ ايران هزينه تحريم‌ها را پذيرفته و ذره‌اي هم كوتاه نمي‌آيد و قرار نيست جمهوري اسلامي از مواضع خود عقب‌نشيني كند، چون اگر مي‌خواست عقب‌نشيني كند بايد 30 سال پيش اين كار را مي‌كرد.وي با يادآوري تحمل سختي‌ها از سوي ملت ايران تصريح كرد: با اين حال، اشكال موجود عدم تدبيرهاي داخلي است كه مشكلات را افزايش مي‌دهد و مباحث مورد نظر نمايندگان نيز درباره تدبير نكردن جهت رفع مشكلات داخلي است.

باهنر همچنين گفت: منافع تحريم‌ها بيشتر از ضرر آن است؛ اما بايد تدابيري براي رفع مشكلات ناشي از تحريم از جمله اعمال نكردن سياست‌هاي زيگزاگي انجام شود.

وي اظهار اميدواري كرد كه نمايندگان در جلسه ديگري با حضور وزراي اقتصاد و صنعت، بحث نوسانات قيمت بازار ارز و طلا را رسيدگي كنند.در ادامه احمد توكلي و عليرضا محجوب دو نماينده تهران و جواد جهانگيرزاده و نادر قاضي‌پور نمايندگان اروميه در تذكري به بحث بازار ارز اشاره كردند و حاضر نشدن رئيس كل بانك مركزي در جلسه غيرعلني مجلس را غيرقابل توجيه دانستند.احمد توكلي از هيات رئيسه خواست كه شرايط برگزاري يك جلسه غيرعلني رسمي را براي بررسي وضعيت ارز و لطمه​هاي آن فراهم كند.وي از هيات رئيسه خواست جلسه غيرعلني با حضور معاونان وزرا برگزار نشود چون به مصلحت و آبروي مجلس خدشه وارد مي‌كند.

موافق پرداخت يارانه بيشتر به افراد نيازمنديم

همچنين روز گذشته علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: مجلس با حذف 10 ميليون نفر در طرح هدفمندي يارانه‌ها مخالف است اما اگر بخواهند به افراد نيازمند يارانه بيشتري بدهند، موافق است.

رئيس مجلس روز گذشته در جريان بازديد و افتتاح نمايشگاه فعاليت‌هاي انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان در جمع خبرنگاران گفت:‌ آنچه در قانون هدفمند كردن يارانه‌ها آمده براي عموم مردم است؛ ولي دولت مي‌تواند به يك عده، بيشتر يارانه بدهد.وي همچنين با اظهار بي‌اطلاعي از ارائه بودجه سال 91 گفت: مطابق قانون بودجه بايد 15 آذر به مجلس مي‌آمد كه با تاخير صورت گرفته كار را مشكل كردند.

رئيس مجلس در پاسخ به سوال ديگري در مورد وحدت اصولگرايان اظهار كرد: اين كه اصولگرايان تنوع فكري داشته باشند، مساله اشكال‌داري نيست. اين كه افراد آراي خود را مطرح كنند و بر اساس آن عده‌اي در انتخابات حضور داشته باشند، مشكلي ندارد لذا اصرار كردن به اين كه افراد در سيستم‌ها حضور داشته باشند، خيلي دليل ندارد.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص سخنان خود و نهي دولت از تغييرات مديريتي در آستانه انتخابات تصريح كرد: پيش از اين هم با دولت صحبت شده بود. از آن جهت كه در آستانه انتخابات برخي تغييرات مي‌‌تواند ايجاد سوءتفاهم يا مناقشه كند لذا بايد از اين كار پرهيز شود كه به نظر كار معقولي است و دوستان هم آن را قبول داشتند. بخصوص درباره بخشداران و فرمانداران كه مسووليت اجرايي در انتخابات دارند اعمال تغييرات مي‌تواند ايجاد تزلزل كند.

رئيس مجلس، انتخابات را امري مبارك براي كشور دانست و افزود: تغييرات مديريتي در اين شرايط مي‌تواند انتخابات را تخريب يا آن را با سوءتفاهم همراه كند، بنابراين بايد از آن پرهيز كرد زيرا حتما دشمن به دنبال همين موضوع است.

وي انتخابات را فرصتي براي ارتقاي فكر سياسي در كشور بيان كرد و گفت: براي جمهوري اسلامي به عنوان كشور مردم‌سالار ديني انتخابات امر مباركي است كه بايد بخوبي برگزار و همه لوازم اطراف آن در نظر گرفته شود.

انتقاد از سياست هاي آمريکا

لاريجاني همچنين در سخنان قبل از دستور جلسه علني ديروز از سياست‌هاي آمريكا انتقاد كرد و گفت: ‌عجيب است كه مسوولان آمريكايي ريشه ورشكستگي خود را كه در نفرت جهاني نهفته است، درك نمي‌كنند و از اين شاخه به شاخه ديگري مي‌پرند.

وي با اشاره به استراتژي آمريكا در عراق و سوريه و ايجاد بحران در اين كشورها گفت: ماجراجويي در سوريه و انفجارهاي متعدد از سويي و تحريكات مختلف از جانب برخي كشورهاي منطقه از طريق ديگر و اعزام ناظر از سوي اتحاديه عرب حكايت از دستپاچگي آمريكا براي مساله‌سازي جديد در منطقه دارد و تاسف‌آور است كه ايالات متحده حاضر است عنوان رهبري بدلي جهان را به يدك بكشد حتي اگر اين رهبري در جهنم و همراه با نفرت شكل يابد ولي حاضر نيست بخشي از همت خود را صرف خدمت و ملت‌ها كند.

وي با تاكيد بر اين كه ملت ايران به رهبري مقام معظم رهبري با وحدت به روحيه بزرگش و پرهيز از حواشي، آمريكا و برخي كشورهاي غربي را از اين طريق بي‌مقصد پشيمان خواهد كرد، گفت: مجلس شوراي اسلامي از اقدامات غرورآفرين نيروهاي مسلح در آب‌هاي خليج‌فارس و درياي عمان تشكر مي‌كند و به مسوولان اجرايي گوشزد مي‌كند براي مقابله با دسايس دشمنان مولفه‌هاي اقتصاد ملي بايد مستمر مورد توجه قرار گيرد و نبايد با روش‌هاي غيرعلمي شاهد برخي نوسانات در اقتصاد ملي باشيم كه آدرس غلطي به دشمن بدهد. 


نوشته شده در   دوشنبه 19 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode