ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 13 دي 1390     |     کد : 30703

شليك موفقيت‌آميز 2 موشك جديد در رزمايش ولايت 90

ايران در سومين روز از مرحله‌ قدرت رزمايش ولايت 90، موشك‌هاي كروز قادر و نصر را با موفقيت عليه هدف از پيش تعيين شده شليك كرد.

عمليات مقابله با دزدان دريايي با حضور ناظران خارجي در اين رزمايش انجام مي‌شود
شليك موفقيت‌آميز 2 موشك جديد در رزمايش ولايت 90
ايران در سومين روز از مرحله‌ قدرت رزمايش ولايت 90، موشك‌هاي كروز قادر و نصر را با موفقيت عليه هدف از پيش تعيين شده شليك كرد.

سامانه فوق‌پيشرفته‌ خوداتكاي قادر، موشكي است كه در بخش رادار، ماهواره، ميزان دقت در انهدام اهداف و ميزان برد و مسافت و نيز مكانيزم‌هاي هوشمند ضدرهگيري و اختلال در مسير در مقايسه با نسل قبل از خود ارتقا يافته است.
موشك قادر، جديدترين موشك ساحل به درياست كه توسط وزارت دفاع به توليد انبوه رسيده و در اختيار نيروي دريايي ارتش و سپاه قرار گرفته است. اين موشك با برد حدود 200 كيلومتر و قابليت آماده‌سازي و واكنش سريع مي‌تواند اهداف دريايي از جمله ناوچه‌ها و ناوهاي جنگي و اهداف ساحلي دشمن را منهدم كند.

پرواز در ارتفاع پايين و قابليت تخريب بالا از ديگر ويژگي‌هاي موشك قادر است. موشك نصر نيز كه از نوع موشك كروز است و توانايي انهدام شناورهاي000 3 تني را دارد، روز گذشته شليك موفقيت‌آميزي داشت. اين موشك در كلاس موشك‌هاي كوتاه‌برد است. به گزارش خبرگزاري‌ها، موشك سطح به سطح نور نيز از يگان شناور ديروز مورد شليك آزمايشي موفق قرار گرفت. رزمايش بزرگ دريايي ولايت 90 در محدوده آب‌هاي جنوب شرق كشور از تنگه هرمز تا شمال اقيانوس هند از شنبه هفته گذشته (سوم دي) در حال برگزاري است و امروز روز پاياني آن خواهد بود.

سامانه فوق‌پيشرفته نور نسبت به نسل قبلي خود در بخش سيستم‌هاي ضد راداري، تعقيب هدف، هدايت و كنترل و ضدجنگال ارتقايافته و براحتي پس از يافتن هدف موردنظر مي‌تواند آن را رهگيري كند و مورد اصابت قرار دهد. به گفته دريادار دوم محمود موسوي، سخنگوي رزمايش نيروي دريايي ارتش، همه اين موشك‌ها توسط متخصصان ايراني ساخته شده‌اند. وي اعلام كرد: عمليات مقابله با دزدان دريايي با حضور برخي ناظران خارجي توسط دريادلان اين نيرو در منطقه عملياتي عمومي رزمايش ولايت 90 انجام مي‌شود.

امير موسوي افزود: برخي ناظران از سوي كشورهاي دوست و هم‌پيمان به ايران سفر كرده‌اند و از نزديك با روند فعاليت دريادلان نيروي دريايي ارتش آشنا مي‌شوند.

وي تصريح كرد: ديروز در حضور ناظران خارجي در رزمايش ولايت 90، عمليات تجسس و نجات و هلي‌برن در منطقه عمومي رزمايش به اجرا درآمد. رزمايش ولايت 90 نيروي دريايي ارتش از جمله رزمايش‌هاي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است كه در طول برگزاري آن، همواره مورد توجه رسانه‌هاي خارجي و همچنين نيروهاي فرامنطقه‌اي در منطقه بوده است. در ادامه اين رزمايش، قرار است صبح امروز و در آخرين روز از رزمايش مذكور، كليه‌ يگان‌هاي شركت‌كننده اعم از ناوشكن‌ها، ناوهاي موشك‌انداز، ناوچه، انواع زيرسطحي‌ها و يگان‌هاي پروازي اقدام به برگزاري رژه كنند.


نوشته شده در   سه شنبه 13 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode