ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 دي 1390     |     کد : 30248

دور تازه كشتارها در يمن

عبدالله صالح كه با وجود اعلام استعفا به تداوم بحران و قتل مردم كشورش ادامه مي‌دهد، اعلام كرد بزودي به آمريكا سفر مي‌كند .

عبدالله صالح كه با وجود اعلام استعفا به تداوم بحران و قتل مردم كشورش ادامه مي‌دهد، اعلام كرد بزودي به آمريكا سفر مي‌كند .
دور تازه كشتارها در يمن
در حالي كه منابع پزشكي يمن از كشته شدن13 نفر و زخمي شدن 65 نفر ديگر به دست نيروهاي علي عبدالله صالح در جديدترين دور حملات عليه مخالفان خبر مي‌دهند، نخست‌وزير دولت جديد اين كشور اعلام كرد: در صورتي كه ظرف 48 ساعت عاملان حملات عليه تظاهرات‌كنندگان يمني شناسايي نشوند، استعفا مي‌كنم.
به گزارش ايسنا، تظاهرات مردم يمن تحت عنوان «مسير زندگي» از روز جمعه آغاز و روز گذشته وارد سومين روز متوالي خود شد. مردم يمن در حال حاضر از سراسر اين كشور براي برگزاري تظاهرات گسترده در صنعا در حال جمع شدن هستند. محمد سعيد الشرعبي، مسوول تبليغاتي جوانان انقلاب 15ژانويه در مورد دور تازه خشونت‌ها عليه مردم معترض يمن اعلام كرد نيروهاي امنيتي يمن علاوه بر كشتن و زخمي كردن شهروندان يمني، صدها نفر از جوانان معترض را ربوده و به مكان‌هاي نامعلومي منتقل كرده‌اند.

به گزارش ايرنا، ده‌ها هزار نفر از مردم يمن روز گذشته در خيابان‌هاي صنعا تظاهرات كردند و بار ديگر محاكمه علي عبدالله صالح، رئيس‌جمهور مستعفي را خواستار شدند. معترضان در تظاهرات روز گذشته در حالي كه اعتراض خود را از ميدان التغيير آغاز كردند، فرياد مي‌زدند: «مردم خواهان محاكمه قاتل هستند.» تا زماني‌كه قاتل مردم (علي عبدالله صالح) محاكمه نشود، به تظاهرات خود ادامه خواهند داد. معترضان در اين تظاهرات همچنين اعلام كردند كه علي عبدالله صالح را نمي‌خواهند.

صالح ماه گذشته به دنبال امضاي توافق‌نامه با ميانجي‌گري شوراي همكاري خليج فارس قدرت را به معاونش واگذار كرد. تحت اين توافق نامه عبدالله صالح در ازاي پايان دادن به حكومتش از مصونيت برخوردار خواهد شد. اين معترضان در شعارشان به توافق نامه حاصل شده ميان شوراي همكاري خليج فارس و عبدالله صالح اشاره كردند. اين در حالي است كه به دنبال حصول اين توافق نامه معترضان يمني بشدت خشمگين شدند و خواهان محاكمه صالح شده‌اند.

اتمام حجت نخست وزير

از سوي ديگر، روزنامه اماراتي دارالخليج نوشت: محمد سالم باسندوه، نخست‌وزير دولت توافق ملي يمن طي تماسي تلفني با عبد ربه منصور هادي، رئيس‌‌جمهور موقت اين كشور اعلام كرد در صورتي كه ظرف 48 ساعت آينده، هويت عاملان حمله به تظاهرات مسير زندگي شناسايي و اين افراد به مراجع قضايي تحويل داده نشوند، استعفا خواهد كرد. بنا به گزارش منابع رسمي يمن، عبد ربه منصور هادي نيز طي اين تماس از باسندوه خواسته است ضمن حفظ خويشتنداري از شتاب در اتخاذ هرگونه موضعي نسبت به حوادث اخير يمن خودداري كند. منابع امنيتي يمن اعلام كردند كه عبدالقادر قحطان، وزير كشور يمن در اعتراض به نحوه عملكرد نيروهاي ارتش و نيروهاي امنيتي در تظاهرات اخير، استعفاي خود را به سالم باسندوه تسليم كرده اما باسندوه اين استعفا را نپذيرفته و از وي خواسته است تا زمان مشخص شدن اوضاع به فعاليت خود ادامه دهد و در صورتي كه اوضاع به اين منوال ادامه يابد، دو نفر با هم استعفاي خود را به عبد ربه منصور هادي تقديم كنند. اين در حالي است كه دولت جديد يمن روز شنبه، برنامه‌هاي كلي خود را براي بررسي و تصويب به پارلمان اين كشور تقديم كرد.

صالح به آمريكا مي‌رود

همچنين روزنامه فرامنطقه‌اي شرق‌الاوسط اعلام كرد: علي عبدالله صالح، رئيس‌جمهور سابق يمن طي نشستي مطبوعاتي در صنعا پايتخت اين كشور اعلام كرد: قطر دشمني‌هاي آشكار خود را عليه ملت يمن آغاز كرده است و تلاش مي‌كند با استفاده از نفوذ مالي خود كشور يمن را تخريب كند. صالح ضمن انتقاد از عملكرد شبكه الجزيره گفت: كاملا مشخص است كه اخبار اين شبكه خصمانه است و هدفش تخريب يمن است. وي همچنين از همكاري امارات با يمن و تلاش‌هاي مسوولان اين كشور براي حل بحران سياسي يمن در چند ماه اخير تقدير كرد و گفت: دولت و ملت امارات همواره از يمن در تمامي شرايط حمايت مي‌كنند و تاكنون اقدامات زيادي را در راستاي حفظ منافع يمن انجام داده‌اند.

ديكتاتور يمن در اظهارنظر ديگري اعلام كرد: به آمريكا مي‌روم. نه براي درمان، چون وضعيت جسماني‌ام مساعد است. به آمريكا خواهم رفت تا از كانون توجه‌ها خارج شوم و به دولت جديد اجازه بدهم براي برگزاري انتخابات آماده شود. در آمريكا چند روزي را سپري خواهم كرد و پس از آن به يمن باز مي‌گردم چون مردم كشورم را تنها نخواهم گذاشت.


نوشته شده در   دوشنبه 5 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode