ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 4 دي 1390     |     کد : 30207

حاشيه‌هاي اولين روز ثبت‌نام انتخابات مجلس

صبح ديروز وزير كشور با كليك روي دكمه شروع انتخابات در مانيتوري كه در محل ثبت‌نام كانديداها در تالار همايش‌هاي وزارت كشور نصب شده بود...

صبح ديروز وزير كشور با كليك روي دكمه شروع انتخابات در مانيتوري كه در محل ثبت‌نام كانديداها در تالار همايش‌هاي وزارت كشور نصب شده بود، فرمان آغاز ثبت‌نام داوطلبان را به فرمانداري‌هاي مراكز حوزه‌هاي انتخابيه سراسر كشور ارسال كرد و به اين ترتيب، انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به صورت رسمي كليد خورد.

اين اولين گام از برگزاري مراحل اجرايي انتخابات مجلس نهم بود و اجراي آن از طريق سامانه جامع انتخابات كه به همين منظور، طراحي و تهيه شده است انجام شد. از آنجا كه صدور فرمان آغاز ثبت‌نام كانديداها، در انحصار وزير كشور است براي اين‌كه فردي غير از وزير كشور نتواند چنين اقدامي را انجام دهد، محمدنجار پيش از كليك روي دكمه شروع انتخابات، فلش مموري سفيدرنگي را كه به همراه داشت به رايانه‌ متصل كرد و پس از وارد كردن رمز ورود، فرمان شروع ثبت‌نام كانديداها را صادر كرد و پس از آن نيز در ارتباط‌هايي كه از طريق ويدئو كنفرانس با برخي از فرمانداري‌هاي سراسر كشور داشت، از واصل شدن فرمان شروع ثبت‌نام مطمئن شد. اولين فرمانداري مخاطب وزير كشور، فرمانداري مشهد مقدس بود. پس از اين گفت‌و‌گو‌ها محمدنجار، فلش‌مموري خود‌را از رايانه جدا كرد و در حالي‌كه آن را به خبرنگاران نشان مي‌داد، با لبخندي كه بر لب داشت گفت اين كليد برگزاري انتخابات است و سپس آن را در جيب خود گذاشت.

حضور اولين داوطلب شركت در انتخابات مجلس نهم كه لحظاتي پس از بازديد وزير كشور و خروج او از محل ثبت‌نام كانديداها به آن محل آمده بود، مي‌توانست نشانه‌اي از حضور گسترده‌تر كانديداها در اين دوره باشد و آماري كه ديروز از سوي رئيس ستاد انتخابات حوزه انتخابيه تهران، ري‌، شميرانات و اسلامشهر اعلام شد حكايت از همين موضوع در تهران داشت. سعيد احمدي شهركي با اشاره به افزايش 50 درصدي تعداد ثبت‌نام‌شدگان در اولين روز نام‌نويسي نسبت به نخستين روز نام‌نويسي هشتمين دوره انتخابات مجلس، تعداد افرادي را كه ديروز در حوزه انتخابيه تهران، ري‌، شميرانات و اسلامشهر ثبت‌نام كردند، 25 نفر اعلام كرد و گفت: 11 نفر از اين تعداد با مراجعه به فرمانداري تهران و 14 نفر در وزارت كشور ثبت‌نام كردند.

بيشتر افرادي كه نامشان را به عنوان ثبت‌نام‌كنندگان اولين روز، ثبت كردند خود‌را كانديداي مستقل خواندند كه از ميان آنها مي‌توان به مرتضي غرقي، خبرنگار واحد مركزي خبر، يك استاد دانشگاه با يك مدرك دكتراي ژئومورفولوژي، خانمي با مدرك فوق‌ليسانس يا يك فرد روحاني اشاره كرد كه ديروز با حضور در محل نام‌نويسي تالار همايش‌هاي وزارت كشور اقدام به ثبت نام كردند. در ميان ثبت‌نام‌كنندگان ديروز همچنين نام نماينده فعلي لارستان به چشم مي‌خورد.

ثبت‌نام كانديداها تا جمعه اين هفته ادامه دارد و بايد ديد در روزهاي آينده چه افراد و شخصيت‌هايي با نام‌نويسي، داوطلبي خود را براي حضور در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اعلام مي‌كنند.


نوشته شده در   يکشنبه 4 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode