ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 27 آذر 1390     |     کد : 29890

400 كشته در سيل تاريخي فيليپين

در شديدترين سيل تاريخي فيليپين بيش از 400 نفر كشته شده و صدها نفر نيز مفقود شده‌اند.

هزاران نفر از ساكنان دو شهر بندري مجبور به فرار از خانه‌هايشان شدند و هر لحظه آمار تلفات افزايش مي‌يابد
400 كشته در سيل تاريخي فيليپين
در شديدترين سيل تاريخي فيليپين بيش از 400 نفر كشته شده و صدها نفر نيز مفقود شده‌اند.

به گزارش بي.بي.سي، وقوع سيل در فيليپين بار ديگر موجب ويراني و آوارگي هزاران نفر از ساكنان جزيره جنوبي ميندانائو شده است.
اين سيل شامگاه جمعه گذشته پس از باراني شديد و توفاني با سرعت 90 كيلومتر در ساعت، جزاير جنوبي فيليپين را درهم كوبيد. در ادامه اين بلاي طبيعي، در حالي كه مردم خواب بودند، ديواره‌هايي از آب‌هاي گل‌آلود به سمت شهرهاي بندري كاگايان و ايليگان سرازير شد و مردم را وادار به فرار از خانه‌هايشان كرد.

به گزارش آسوشيتدپرس، علت افزايش مرگ ساكنان 2شهر بندري غافلگير شدن مردم بوده است و با سرعت گرفتن سيل كه همه چيز را در مسيرش درهم مي‌كوبيد، ده‌ها هزار نفر با ترك محل سكـــونتشان به ارتفاعات پناه بردند.خبرگزاري‌ها گزارش دادند، اجساد قربانيان در ميان گل و لاي ديده مي‌شود و اين احتمال وجود دارد كه بسياري ديگر در ميان ويرانه‌هاي سيل و گل و لاي مدفون شده باشند.

در پي اين حادثه، نيروهاي امدادي و ارتش فيليپين براي نجات مردمي كه براي فرار از سيل به بام خانه‌هايشان پناه برده بودند وارد عمل شده و هزاران نفر را با استفاده از تجهيزات نظامي از محل خارج كرده و به نقاط امن انتقال داده‌اند. يكي از سخنگويان ارتش گفت: اين سيل در تاريخ اين كشور بي‌سابقه است و هنوز تعداد دقيق قربانيان مشخص نيست. اين مقام مسوول اضافه كرد: بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌دهد، سيل تاكنون چندين دهكده را با خود برده است و هيچ نشان و اثري از ساكنان آن وجود ندارد و اين موضوع نيز حكايت از افزايش شمار قربانيان مي‌دهد.

دولت فيليپين در مناطق سيل‌زده حالت فوق‌العاده اعلام كرده است و بالگردهاي ارتش و قايق‌ها در حال جستجو براي يافتن كساني هستند كه از بيم قرباني شدن به بلندي‌ها از جمله بالاي درختان تنومند پناه برده اند.

بنيتو راموس، رئيس اورژانس و مسوول نجات قربانيان بلاياي طبيعي گفت: سيل فيليپين يك فاجعه بزرگ است و آمار كشته شدگان با وجود آن كه400 نفر اعلام شده؛ اما همچنان در حال افزايش است. وي گفت: در 24 ساعت گذشته به دليل شدت باران، آب رودخانه‌ها در سواحل و خيابان‌هاي شهرهاي بندري جاري شده و در نگاه اول مي‌توان به عمق فاجعه پي برد. وي اضافه كرد: در حال حاضر برق شهر قطع شده است. شهردار ايليگان نيز در يك پيام راديويي از مردم خواست با نيروهاي ارتش و امدادي همكاري كنند و كساني كه اعضاي خانواده شان مفقود شده اند موضوع را به ستاد افراد گمشده كه در ارتش تشكيل شده، اطلاع دهند. شهردار شهر سيل‌زده تصريح كرد: اين سيل تاريخي لطمات جبران‌ناپذيري به اقتصاد كشور وارد كرده است و جبران آن نيازمند كمك دولت است.


نوشته شده در   يکشنبه 27 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode