ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 7 آذر 1390     |     کد : 28976

اخراج سفير انگليس از ايران

اهالي بهارستان با تصويب طرح كاهش رابطه با انگليس، وزارت خارجه را مكلف به اخراج سفير اين كشور از تهران كردند.

اهالي بهارستان با تصويب طرح كاهش رابطه با انگليس، وزارت خارجه را مكلف به اخراج سفير اين كشور از تهران كردند.
ساكنين خانه ملت روز گذشته در حالي وارد صحن علني بهارستان شدند كه عزم جزم آنها براي كاهش روابط تهران- لندن، حكايت از نفرتي به قدمت 200 سال استعمارگري روباه پير در ايران داشت.
مجلسي ها در جلسه علني صبح يكشنبه طرح دو فوريتي كاهش روابط با انگليس را روي ميز خود گذاشتند و در جريان بررسي آن و پس از استماع نظرات موافقين و مخالفين، ابتدا كليات اين طرح را با 179راي به تصويب رساندند.
در اين ميان علاء الدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي طي سخناني به عنوان طراح طرح كاهش روابط با انگليس، اظهار داشت: در جريان بررسي دو فوريت اين طرح كه با راي بالايي به تصويب مجلس رسيد، به تفصيل درباره مجموعه كارنامه سياه انگليس قبل و بعد از پيروزي انقلاب كه ضرورت دو فوريت امر را اثبات مي كرد، صحبت كردم اما آن روز به دليل طولاني بودن مطالب، درباره اقدامات اين كشور در فتنه 88 صحبت نكردم.
وي بر همين اساس يادآور شد: انگليس در جريان فتنه 88، با بسيج امكاناتش در سفارت اين كشور و تلويزيون و راديوي بي بي سي نقش بسيار مخربي را در ايران ايفا كرد كه اين امر تنزيل روابط سياسي را الزام آور مي كند.
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي هم در موافقت با كليات طرح كاهش رابطه با انگليس، اظهار داشت: مواضع دولت انگليس در مخالفت با جمهوري اسلامي ايران نشان مي دهد كه اين كشور از هيچ اقدامي فروگذاري نكرده و مي توان اين اقدامات خصمانه را كه بر كسي پوشيده نيست، در چندين كتاب نوشت.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس در ادامه سخنانش يادآور شد: حمايت هميشگي مالي و سياسي و تجهيزاتي انگليس از ضد انقلاب در داخل كشور و گروهك هايي مانند گروهك ريگي و گروهك هاي ضدانقلاب كه از بيرون مرزها جمهوري اسلامي ايران هدايت و حمايت مي شوند، براي ملت ايران روشن است و اسناد اين حمايت ها در دستگاه هاي امنيتي ايران وجود دارد.
سبحاني نيا با تأكيد بر اينكه دست آلوده انگليس در همه فجايع و خيانت ها عليه ايران روشن و مشخص است،تصريح كرد: از روش و منش دولت انگليس استنباط مي شود كه رفتارهاي اين كشور با هدف تغيير نظام جمهوري اسلامي ايران است و از شما نمايندگان مجلس مي خواهم كه در هفته بسيج با راي به طرح كاهش روابط با انگليس همه بسيجيان را خوشحال كنيد.
زهره الهيان ديگر عضو كميسيون امنيت هم طي سخناني در موافقت با كليات طرح دو فوريتي كاهش روابط با انگليس، تصويب اين طرح را مطالبه افكار عمومي و ملت شريف ايران دانست و اظهار داشت: خاطره تاريخي مردم ايران از دشمني هاي دولت انگليس و استعمار پير مملو است.
الهيان ادامه داد: در جريان فتنه 88 و انتخابات رياست جمهوري، انگليس با طراحي يك فتنه عليه ايران، اقدام به براندازي دولت در قالب انقلاب مخملي كرد، سفارت انگليس در آن دوران حضور ميداني در خيابان ها و آشوب ها و برنامه ريزي ها داشت.
وي گفت: سفارتخانه انگليس كه در روزهاي عادي تعطيل مي شود، در جريان فتنه 88، 24 ساعته فعال بود و بي بي سي به عنوان بنگاه دروغ پراكني و سخن پراكني، جنگ رواني را عليه نظام جمهوري اسلامي ايران شروع كرد.
مخالفان اين طرح اما در اين ميان اخراج سفير انگليس را بري تحقق اهداف مجلس ناكافي دانسته و خواستار قطع كامل روابط با لندن بودند. در همين راستا محمود احمدي بيغش و نورالله حيدري دو نماينده اي بودند كه ديروز مخالفت خود را از طرح ياد شده اعلام كردند.
فرياد مرگ بر انگليس در مجلس
براساس اين گزارش نمايندگان از آغاز بررسي كليات طرح دو فوريتي كاهش روابط با انگليس شعار «مرگ بر انگليس» را در صحن علني سر دادند. همچنين آنان در هنگام سخنان مخالفان و موافقان كليات اين طرح دو فوريتي بارها انزجار خود را از سياست هاي خصمانه دولت انگليس اعلام كردند.
در همين ارتباط هنگامي كه كليات اين طرح به تصويب رسيد نمايندگان با مشت هاي گره كرده از جا برخاستند و شعار «مرگ بر انگليس» سر دادند.
مجلسي ها همچنين در بررسي جزئيات طرح دوفوريتي كاهش روابط با انگليس پس از بررسي چند پيشنهاد، ماده واحده اين طرح دوفوريتي را با 171 موافق، 3 مخالف و 7 ممتنع از 196 نماينده حاضر به تصويب رساندند.
براساس ماده واحده اين طرح، وزارت خارجه موظف شد در چارچوب حفظ منافع ملي و دفاع از حقوق ملت ايران ظرف دو هفته روابط سياسي با دولت انگليس را به سطح كاردار تنزل دهد و روابط اقتصادي و بازرگاني را نيز به حداقل ممكن برساند.
براساس تبصره يك اين ماده واحده مقرر شد در صورت تغيير سياست هاي خصمانه كشور انگليس، وزارت امور خارجه مي تواند سطح روابط را ارتقاء دهد.
نمايندگان مجلس در تبصره 2 اين ماده واحده نيز وزارت خارجه را موظف كردند در مورد ساير كشورهايي كه رفتار مشابه انگليس داشته باشند گزارشي جهت اخذ تصميم مناسب به مجلس شوراي اسلامي تقديم كند.
براساس اين گزارش هيچ كدام از پيشنهادات مطرح شده در جلسه علني به راي مجلس نرسيد و آنچه در كميسيون امنيت ملي مجلس به تصويب رسيده بود عينا تصويب شد. از جمله پيشنهادات حذف تبصره 2 بود كه دولت خواستار آن بود.
حسن قشقاوي معاون پارلماني وزارت خارجه در موافقت با حذف اين تبصره تاكيد كرد كه وجود اين تبصره احساس تزلزل در روابط با همه كشورها ايجاد مي كند در حالي كه وزارت خارجه روي وظيفه ذاتي خود تاكيد دارد و نبايد موضوع انگليس را به روابط با ديگر كشورها تعميم دهيم.
گفتني است پس از تصويب طرح دوفوريتي كاهش روابط با انگليس هم، لاريجاني رئيس مجلس طي سخناني در دفاع از اقدام وكلاي ملت گفت: بنده از اقدام سنجيده و انقلابي مجلس در كاهش روابط با انگليس تشكر مي كنم.
وي افزود: دولت انگليس متوجه باشد كه مجلس شوراي اسلامي رفتار آنها را رصد مي كند و اين تازه اول كار است.
تشكيل سازمان
نظام مشاوره مديريت
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي همچنين در ادامه رسيدگي به گزارش كميسيون ويژه نظارت و پيگيري اجراي اصل 44 قانون اساسي در طرح ايجاد فضاي مساعد كارآفريني و رفع موانع كسب و كار، ماده 18 اين طرح را پس از بحث و بررسي با 129 راي موافق، 5 راي مخالف و 11 راي ممتنع از 201 نماينده حاضر در صحن علني، به تصويب رساندند.
مجلس مقرر كرد به منظور توانمندسازي، ارزيابي و ارتقا شايستگي مديريت بخش ها و بنگاه هاي اقتصادي كشور اعم از دولتي، تعاوني و خصوصي و نيز هم افزايي و توسعه ظرفيت هاي مشاوره مديريت در كشور، «سازمان نظام مشاوره مديريت»، در قالب شخصيت حقوقي مستقل غيردولتي و غيرانتفاعي تشكيل شود.
خانه ملتي ها مقرر كردند اساسنامه اين سازمان با همكاري تشكل هاي اقتصادي ذيربط از سوي اتاق ها تهيه شود و ظرف سه ماه از تاريخ ابلاغ اين قانون با طي مراحل از طريق دولت به تصويب مجلس برسد.
ديروز به علاوه، امير حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش نيز در جلسه اي غيرعلني، گزارشي از نقش اين نيرو در حفظ اقتدار جمهوري اسلامي ايران ارائه داد.
براساس اين گزارش، رئيس مجلس شوراي اسلامي هم روز گذشته در پيامي انتخاب مصطفي بن جعفر را به عنوان رئيس مجلس موسسان تونس تبريك گفت.





نوشته شده در   دوشنبه 7 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode