ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 آبان 1390     |     کد : 28007

ارزش‌هاي فطري مبناي همگرايي رسانه‌هاست

رئيس سازمان صداوسيما در چهل و هشتمين نشست عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون‌‌هاي آسيا و اقيانوسيه (ABU) كه در دهلي‌نو برگزار شد، سخنراني كرد.

ضرغامي در اجلاس ABU: ارزش‌هاي فطري مبناي همگرايي رسانه‌هاست
رئيس سازمان صداوسيما در چهل و هشتمين نشست عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون‌‌هاي آسيا و اقيانوسيه (ABU) كه در دهلي‌نو برگزار شد، سخنراني كرد.

براساس اين گزارش، عزت‌الله ضرغامي در اين سخنراني با عنوان «رسم خط تعادل براي همگرايي مخاطبان در رسانه‌هاي عمومي» گفت: عموم افراد جامعه به‌رغم تنوع فرهنگي، زباني،‌ قومي و نژادي فطرت و تمايلاتي پاك، انساني، خانواده‌مدار و اخلاق‌گرا دارند.
وي افزود:‌ رسانه‌هاي عمومي بايد با شناخت اين گرايش‌ها و تمايلات مشترك به توليد و توزيع پيام در بسته‌بندي‌هاي اثربخش بپردازند.رئيس رسانه ملي، خطاب به مديران و مسوولان راديو و تلويزيون‌هاي حاضر در جلسه گفت: از نگاه ما شبكه‌هاي راديو و تلويزيوني كه در عرصه جهاني به فعاليت مي‌پردازند ‌بايد با تكيه بر اصول و ارزش‌هاي مورد قبول جامعه جهاني يعني اخلاق، عدالت، صلح و همزيستي مسالمت‌آميز حقوق و ارزش‌هاي انساني و الهي، با تكيه بر الگوي رسانه پاك كه با فطرت انساني منطبق است به توليد برنامه بپردازند.ضرغامي با اشاره به ضرورت همگرايي بشري در سطح جهاني افزود: از نظر ما پخش برنامه‌هاي خلاف هنجار و فطرت بشري محتواي ضداخلاقي، محتواهاي مولد شكاف و برتري‌طلبي‌هاي قومي، نژادي و مذهبي و تكيه بر نقاط ايزوله، دست شستن از خط تعادلي است كه ضامن كمترين پراكنش در ميان مخاطبان جامعه جهاني است.

وي افزود: توهين و تعرض به اديان و انبياي الهي، تكيه بر جاذبه‌‌هاي كاذب ضداخلاقي و تبليغ و ترويج مستقيم و غيرمستقيم افكار جنگ‌طلبانه و ضدصلح جهاني، عدول از طي مسير بر مدار اين خط تعادل است.

ضرغامي با تشريح ديدگاه امام خميني (ره) در مورد اين‌كه راديو و تلويزيون دانشگاه عمومي است، گفت: جنبه‌هاي آموزشي و تربيتي بايد در ساختار تمامي توليدات راديو و تلويزيوني بويژه ساختارهاي نمايشي و سرگرم‌كننده به نحو مطلوبي جانمايي شود. رئيس رسانه ملي در حاشيه اين نشست با برخي از رؤساي راديو و تلويزيون‌هاي آسيايي از جمله رئيس راديو و تلويزيون كره جنوبي كي بي اس(KBS) ديدار و گفت‌وگو كرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 18 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode