ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 آبان 1390     |     کد : 27833

رونمايي از اسناد دخالت آمريكا در ترورها

اين اسناد در سالروز تسخير لانه‌جاسوسي و روز مبارزه با استكبار توسط دبيرشوراي‌عالي امنيت ملي ارائه شد .

اين اسناد در سالروز تسخير لانه‌جاسوسي و روز مبارزه با استكبار توسط دبيرشوراي‌عالي امنيت ملي ارائه شد .
رونمايي از اسناد دخالت آمريكا در ترورها
همزمان با برگزاري مراسم سي و دومين سالروز تسخير لانه جاسوسي و برگزاري مراسم‌ها و راهپيمايي‌هاي روز ملي مبارزه با استكبار جهاني در سراسر كشور، جمهوري اسلامي ايران اولين بخش از اسنادي را كه در ارتباط با اقدامات تروريستي آمريكا در اختيار دارد براي پيگيري در اختيار سازمان ملل قرار داد.

اين خبر را سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان ديروز در جمع تظاهرات‌كنندگاني كه در مراسم روز 13 آبان در مقابل سفارت سابق آمريكا در تهران اجتماع كرده بودند، اعلام كرد.
اين بخش از اسناد كه توسط جليلي در جمع شركت‌كنندگان در راهپيمايي روز 13 آبان به حاضران نشان داده شد شامل 2 سند از مجموعه 100 سندي است كه رهبر معظم انقلاب اسلامي، چهارشنبه گذشته در جمع دانشجويان و دانش‌آموزان به آن اشاره كردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در آن مراسم فرمودند: ما يكصد سند غيرقابل خدشه از نقش آمريكا در هدايت ترورها و تروريست‌ها در ايران و منطقه داريم كه با ارائه اين 100 سند، آبروي آمريكا و مدعيان حقوق بشر و مبارزه با تروريسم را در افكار عمومي جهان، خواهيم برد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان كه ديروز جزئياتي از اين دو سند را علني كرد، انتشار اين 100‌سند را در ادامه اقداماتي دانست كه جمهوري اسلامي ايران در 2 سال گذشته در تعقيب جنايات تروريستي آمريكا انجام داده است.

وي طرح توطئه اخير آمريكا عليه ايران را نيز حركتي انفعالي و در پاسخ به اقدامات جمهوري اسلامي ايران در پيگيري جنايات آمريكا دانست و تاكيد كرد: ما در 2 سال گذشته در يادداشت‌هاي مكرر به سازمان ملل و به وزارت خارجه آمريكا رسما اسناد تروريستي و رفتارهاي تروريستي آمريكا را نشان داديم و از آنها خواسته‌ايم پاسخگو باشند.

وي افزود: اقدامي كه امروز آمريكا انجام مي‌دهد يك اقدام انفعالي براي فرار از تعقيب است و يك حركت و فرار رو به جلوست تا بتواند خود را از اين اتهامات برهاند.

جليلي گفت: 2 مجموعه از اسناد را كه من امروز در اينجا به شما نشان مي‌دهم علاوه بر آن چيزي است كه در 2 سال گذشته عليه آمريكا ارائه كرده‌ايم. اينها اسنادي متقن و جديد است كه براي برگ‌ برگ آنها شواهدي داريم و همه آنها را به طور جدي عليه آمريكا در محاكم، پيگيري خواهيم كرد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: هميشه يك سوال داشتيم كه چه رابطه‌اي بين تروريست‌ها و دولت آمريكا وجود دارد، چرا كساني كه آمريكا در فهرست تحريم‌ها قرار مي‌دهد، هدف تروريست‌ها قرار مي‌گيرند؟

وي با اشاره به يكي از 2 سندي كه در دست داشت، افزود: در اين سند كاملا نشان داده مي‌شود كه چه رابطه‌اي بين اين دو وجود دارد.

جليلي تصريح كرد: علت اين ارتباطات اين است كه تروريست‌ها را خود آمريكا مديريت و هدايت مي‌كند تا كساني كه در برابر آمريكا هستند، هدف قرار گيرند.جليلي افزود: اسنادي وجود دارد كه نشان مي‌دهد آمريكا اين افراد و اقدامات را برنامه‌ريزي و هدايت مي‌كند و علاوه بر آن سندي ديگر وجود دارد كه نشان مي‌دهد آمريكايي‌ها تلاش مي‌كنند با هدايت و مديريت تروريست‌ها و با پشتيباني مالي، آنها را عليه تاسيسات و زيرساخت‌هاي اقتصادي يك ملت فعال كنند.وي افزود: اين سند رسوايي يك قدرت است كه به استيصال افتاده است و مي‌خواهد با اقدام‌هاي تروريستي، خود را نجات دهد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي افزود: همين امروز در سالگرد 13 آبان، اين اسناد و اعتراض جمهوري اسلامي ايران را با احضار سفير سوئيس به عنوان حافظ منافع آمريكا به وي تسليم خواهيم كرد و همين امروز سفير ما در سازمان ملل با ارائه نامه به دبيركل سازمان ملل خواهد خواست طبق كنوانسيون، اين اسناد را در اختيار ساير اعضا قرار دهد و اقدام لازم را براي مقابله با اقدام‌هاي وقيحانه دولت آمريكا، تعقيب و مجازات مجرماني كه در طراحي و هدايت و انجام اين اقدامات تروريستي دست داشته‌اند، انجام دهد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: اين حق را محفوظ مي‌داريم تا قوه قضاييه با تشكيل دادگاه، به شكل كامل همه مسائل مطرح شده را تا رسيدن به فرجام دنبال كند.

با هدف قرار دادن سليماني‌ها نمي‌توانند مانع تثبيت قدرت منطقه‌اي ايران شوند

دبير شوراي عالي امنيت ملي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برخي اظهارات آمريكايي‌ها درباره ترور برخي مقامات جمهوري اسلامي ايران بويژه سردار سليماني، فرمانده سپاه قدس گفت: همان‌طور كه با شهادت بهشتي‌ها نتوانستيد مانع تثبيت نظام جمهوري اسلامي ايران شويد، بدانيد كه با هدف قرار دادن سليماني‌ها نيز نخواهيد توانست مانع تثبيت قدرت منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران شويد. وي خطاب به غربي‌ها افزود: اخيرا گفته‌ايد كه مي‌خواهيد وارد جنگ نرم با جمهوري اسلامي ايران شويد، ما اين ورود را خوشامد مي‌گوييم، شما آن روز كه در جنگ سخت با ايران وارد شديد جمهوري اسلامي ايران به مدد همين قدرت نرم شما را ناكام گذاشت، امروز ورود شما به جنگ نرم، ورود به عرصه‌اي است كه مزيت نسبي ماست. جليلي تصريح كرد: اگر شما در جنگ سخت، زرادخانه‌هاي سلاح آن را داريد، در جنگ نرم، زرادخانه‌هاي انديشه اسلام ناب در دست ماست؛ بنابراين اگر در جنگ سخت توانستيم شما را به مدد اين قدرت نرم شكست دهيم در جنگ نرم به طريق اولي و به اذن پروردگار شكست خواهيد خورد.

قطعنامه راهپيمايي سراسري سيزدهم آبان

شركت‌كنندگان در راهپيمايي روز 13 آبان نيز در قطعنامه‌ پاياني مراسم، اعمال فشارهاي سياسي و تحريم‌هاي اقتصادي، هدايت و حمايت ترورها و تروريست‌ها در ايران و منطقه و ترويج آشكار تروريسم دولتي و سناريوسازي رسانه‌اي عليه نظام‌هاي مردمي با حمايت رژيم غاصب اسرائيل را بخشي از اقدامات جنايتكارانه آمريكا در اقصي نقاط جهان دانسته و خواستار رسيدگي جدي به جرائم دولتمردان آمريكا و محاكمه آنان در دادگاه‌ها و مجامع ذي‌صلاح بين‌المللي شدند.

راهپيمايان همچنين در بخش ديگري از اين قطعنامه تاكيد كردند: ملت ايران، همچنان آمريكا را شيطان بزرگ و دشمن شماره يك خود مي‌داند و اظهارات سخيف و اتهام‌آميز برخي مقامات آمريكايي عليه ايران و تهديد فرماندهان شجاع و مومن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به ترور را مصداق بارز تروريسم دولتي و بيانگر درماندگي و استيصال كاخ سفيد در برابر آرمان‌هاي والاي انقلاب اسلامي ارزيابي مي‌كنند. راهپيمايان در اين بيانيه ضمن محكوم كردن مواضع استكباري دولتمردان آمريكا و درخواست اقامه دعوي توسط دستگاه قضايي كشور، حمايت قاطعانه خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروي قدس ـ به عنوان ركن ركين نظام و ميهن اسلامي‌ـ اعلام كردند.

راهپيمايان همچنين در بخش‌هاي ديگري از قطعنامه خود از شكل‌گيري بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا و همچنين از مردم مظلوم فلسطين حمايت كردند.

دستور ترور، اوج ننگ آمريكاست

حجت‌الاسلام والمسلمين، سيداحمد خاتمي نيز ديروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران گفت: مسوولان آمريكايي با كمال وقاحت پشت تريبون‌ها مي‌گويند بايد فرماندهان سپاه قدس و سردار سليماني را ترور كرد؛ شما نامردها، پرچم مبارزه با تروريست را بر دست گرفته‌ايد و با اين پرچم عراق و افغانستان را به اشغال خود درآورديد، امروز به صراحت دستور ترور مي‌دهيد؛ اين اوج ننگ آمريكا و اوج افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است كه اشك آمريكا را درآورده است. وي افزود: سران استكبار دروغ‌هايي مي‌گويند كه آدم را به خنده وامي‌دارد مثل اين ‌كه مي‌گويند ايران توطئه ترور سفير عربستان را طراحي كرده است. خطيب جمعه تهران خطاب به سران استكبار گفت: احمق‌ها، دروغي بگوييد كه يك عاقل باور كند، براساس نظرسنجي‌ها در نقاط مختلف دنيا، بيش از 60 درصد از مردم گفته‌اند اينها دروغ‌هاي ساخته و پرداخته آمريكاست.

خاتمي افزود: آمريكايي‌ها، مباشر جنايتكاران آل‌سعود و آل‌خليفه هستند، گزارش‌هاي دقيقي در دست است كه زن‌هاي زنداني، پزشكان و پرستاران با شنيع‌ترين وضع شكنجه مي‌شوند. وي گفت: به آل‌سعود و آل‌خليفه مي‌گويم با اين جنايات سرنوشت صدام و قذافي جنايتكار را پيش‌روي خودتان ببينيد.

خطيب نماز جمعه تهران با بيان اين‌ كه دوران ابرقدرتي آمريكا در حال افول است، افزود: شايد دولت آمريكا به عمرش چنين روزهاي ذلت‌باري را نديده باشد و در يك سال، بن علي، نامبارك و قذافي نوكر آمريكا اين چنين ذليلانه به جهنم مي‌روند و همه اينها نشانه‌هايي از افول ابرقدرتي آمريكاست.

احضار كاردار سوئيس به وزارت خارجه

ديروز همزمان با برگزاري مراسم‌هاي روز 13 آبان، كاردار سوئيس در غياب سفير آن كشور به عنوان حافظ منافع آمريكا در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

رئيس دفتر آمريكاي شمالي در اين ملاقات تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران اسناد و قرائن متقني درخصوص حمايت دولت آمريكا و دخالت عناصر مرتبط با آن در طراحي عمليات تروريستي عليه مقامات، دانشمندان و ساير اهداف در ايران در اختيار دارد. اين رفتار دولت آمريكا در تعارض آشكار با تعهدات بين‌المللي آن كشور و لذا لازم است در اسرع وقت دخالت در امور داخلي جمهوري اسلامي از طريق اقدامات تروريستي يادشده توسط واشنگتن متوقف شود. مقام ايراني در عين حال تاكيد كرد با توجه به ماهيت ترديدناپذير اسناد موجود، ‌مسووليت هرگونه اقدام تروريستي عليه مقامات و اهداف ايراني متوجه دولت آمريكا خواهد بود. اشتاينر، كاردار سوئيس نيز با استماع مواضع دولت جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد مراتب به واشنگتن منعكس و هرگونه نتيجه دريافتي را به وزارت امور خارجه اعلام خواهد كرد.


نوشته شده در   شنبه 14 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode