ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 9 آبان 1390     |     کد : 27612

رهبر معظم ا نقلاب در ديدار رئيس اقليم كردستان عراق: عراق يكپارچه به آمريكا «نه» گفت

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي ديروز در ديدار مسعود بارزاني، رئيس اقليم كردستان عراق با اشاره به استقرار و استقلال كنوني عراق تأكيد كردند...

 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي ديروز در ديدار مسعود بارزاني، رئيس اقليم كردستان عراق با اشاره به استقرار و استقلال كنوني عراق تأكيد كردند: ايستادگي يكپارچه همه اقوام و مذاهب عراق در برابر فشارهاي آمريكا و مخالفت با مصونيت قضايي نظاميان اشغالگر و در نهايت مجبور شدن آمريكا به خروج از عراق، يك صفحه زرين در تاريخ اين كشور است.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، ايشان افزودند: با وجود حضور نظامي و سياسي آمريكا در عراق و فشارهاي اين كشور، اما همه عراق اعم از كرد و عرب و شيعه و سني، به آمريكا «نه» گفتند كه اين موضوع بسيار مهمي است.

رهبر انقلاب اسلامي همزيستي مسالمت‌آميز اقوام و مذاهب مختلف در عراق را مغتنم شمردند و خاطرنشان كردند: شرايط كنوني ثبات و استقرار در عراق مايه خرسندي جمهوري اسلامي ايران است و همه اقوام و مذاهب بايد دست در دست يكديگر، در جهت ساختن عراق نوين تلاش كنند.

ايشان همچنين تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران از عراق يكپارچه و برخوردار از ثبات حمايت خواهد كرد و لازم است خرابي‌هاي ايجاد شده در عراق هرچه سريع‌تر بازسازي شود تا عراق يكپارچه بتواند به جايگاه حقيقي خود دست يابد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، همه اقوام و مذاهب در عراق را برادران نزديك ايران و داراي روابط ريشه‌دار تاريخي با مردم ايران دانستند و تأكيد كردند: روابط كنوني جمهوري اسلامي ايران و عراق خوب است، اما بايد روز به روز گسترده‌تر شود.

مسعود بارزاني، رئيس اقليم كردستان عراق در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي فراوان از ديدار با رهبر انقلاب اسلامي، ايران را كشور دوست و بسيار نزديك مردم عراق خواند و گفت: ما هيچ‌گاه لطف و كمك‌هاي دولت و مردم ايران را در روزهاي سخت عراق فراموش نخواهيم كرد.بارزاني، تأكيد كرد: همه اقوام و مذاهب عراق بايد در جهت حفظ اين پيروزي تلاش كنند و قطعا ما همواره به كمك‌ها و راهنمايي‌هاي ايران احتياج خواهيم داشت.

لاريجاني: عراق هرگز به گذشته بازنمي‌گردد

رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز ديروز در ديدار مسعود بارزاني با بيان اين‌كه شرايط عراق هرگز به گذشته و نظام ديكتاتوري باز نخواهد گشت، گفت: ايران از روند كنوني دموكراتيك در عراق حمايت مي‌كند.به گزارش فارس، علي لاريجاني با ابراز خرسندي از روند پيشرفت تحولات عراق در عرصه‌هاي گوناگون افزود: ايجاد يك عراق امن، آباد و دموكراتيك، ايده‌آل ايران است و براي تحقق اين امر جمهوري اسلامي ايران در همه شرايط كمك و پشتيبان دولت و ملت عراق خواهد بود. وي تصريح كرد: امكانات و توانمندي‌هاي وسيع ايران در عرصه‌هاي مختلف فناوري، اقتصادي،‌ سياسي فرصت‌هاي فراواني براي رشد و شكوفايي اقتصاد و تحكيم امنيت و آرامش عراق ايجاد خواهد كرد.رئيس مجلس در همين زمينه همكاري‌هاي پارلماني دو كشور را حائز اهميت خواند.

وي روابط تهران و اقليم كردستان عراق را بسيار خوب خواند و افزود: ايران از هر اقدامي براي توسعه و تحكيم همكاري‌هاي دوجانبه در عرصه‌هاي اقتصادي،‌ امنيتي و بازرگاني استقبال مي‌كند.مسعود بارزاني نيز در اين ديدار، روابط ايران و اقليم كردستان عراق را بسيار خوب،‌ مستحكم و رو به پيشرفت دانست و يادآور شد: امنيت ايران امنيت كردستان عراق است.

جليلي: با خروج اشغالگران امنيت عراق تقويت مي‌شود

سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي هم ديروز در ديدار مسعود بارزاني، امنيت را عامل اساسي در تقويت روابط دو جانبه دانست و افزود: با خروج اشغالگران از عراق، ‌امنيت در اين كشور تقويت مي‌شود. به گزارش ايرنا، وي از روند تحولات و پيشرفت‌هاي سياسي و اقتصادي عراق و منطقه اقليم كردستان ابراز خرسندي كرد و با اشاره به فرصت‌هاي مشترك دو كشور، حمايت جمهوري اسلامي ايران را از رشد و توسعه روابط دوجانبه اعلام كرد.رئيس اقليم كردستان عراق نيز در اين ديدار گزارشي از تحولات اخير عراق در زمينه‌هاي اقتصادي و توسعه امنيت ارائه كرد. مسعود بارزاني همچنين از نقش جمهوري اسلامي ايران در عبور عراق از بحران‌هاي مختلف و همكاري‌هاي فني مشترك در زمينه‌هاي سياسي و اقتصادي قدرداني كرد.


نوشته شده در   دوشنبه 9 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode