ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 30 مهر 1390     |     کد : 27186

حاميان ديروز قذافي مدعيان امروز ليبي

در پي انتشار خبر مرگ ديكتاتور ليبي به دست انقلابيون در شهر سرت موجي از شادي و پايكوبي سراسر اين كشور را دربرگرفت.

تلاش منفعلانه غرب براي بهره گيري از هلاكت ديكتاتور
حاميان ديروز قذافي مدعيان امروز ليبي

در پي انتشار خبر مرگ ديكتاتور ليبي به دست انقلابيون در شهر «سرت» موجي از شادي و پايكوبي سراسر اين كشور را دربرگرفت.
در پي قتل ديكتاتور ليبي به دست انقلابيون و شادي مردم اين كشور، آمريكا براي نفوذ دوباره در ليبي خيز برداشت. به گزارش خبرگزاري ها، لحظاتي پس از كشته شدن قذافي به دست انقلابيون در شهر سرت، «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا در اظهاراتي مداخله جويانه، براي مردم ليبي خط و نشان كشيد و آينده مورد نظر آمريكا و غرب را به آنها ديكته كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، باراك اوباما، در يك كنفرانس خبري، در اظهاراتي فريبكارانه براي منحرف كردن افكارعمومي از حمايت هاي گسترده غربي ها از قذافي در دوره حكومت ديكتاتوري اش و روابط گرم و پنهاني ميان آنها گفت: قذافي با مشت آهنيني حكومت كرد و اكنون مي توان گفت كه رژيم وي براي هميشه سرنگون شده است.
رئيس جمهور رنگين پوست آمريكا كه در واكنش به كشته شدن قذافي، سخن مي گفت افزود: كشته شدن قذافي، صفحه دوره دردناك از تاريخ ليبي را درهم پيچاند.
باراك اوباما در اظهارات مداخله جويانه براي مردم ليبي خط و نشان كشيد و به آنها هشدار داد، بايد هر چه سريع تر براي پايان مرحله انتقالي و برگزاري انتخابات دموكراتيك و ساخت كشوري دموكراتيك همراه با فضايي تسامح به زعم اوباما، آماده شوند.
رئيس جمهور آمريكا در بخش ديگري از دولتمردان جديد ليبي خواست دمكراسي را براي مردم اين كشور به ارمغان بياورند. «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا كه در سفر غيرمنتظره اي در افغانستان به سر مي برد، از طريق گوشي هاي هوشمند طي يك مصاحبه تلويزيوني از مرگ قذافي مطلع شد.
مرگ قذافي
معمر قذافي ديكتاتور مخلوع ليبي سرانجام پس از يك ماه مقاومت در زادگاه خود در شهر «سرت»، همزمان با آزادسازي آن توسط يك جوان انقلابي به نام «احمد شيباني» به قتل رسيد.
براساس گزارش خبرگزاري ها، احمد شيباني جوان انقلابي ليبيايي سلاح كمري طلايي معمر قذافي را پس از بازداشت از دستش خارج كرد و با آن به زندگي ديكتاتور ليبي پايان داد.
اين در حالي است كه پيش از اين از خودكشي و كشته شدن معمر قذافي در شهر سرت در جريان درگيري شديد خبرهايي منتشر شده بود، اما تصاويري كه از شبكه هاي خبري دنيا پخش شد، نشان مي داد، قذافي ابتدا زنده بود و انقلابيون او را به صورت ايستاده گرفته بودند، اما در ادامه با قطع فيلم، عكس وي در حالي كه بر روي زمين افتاده است نشان داده شد.
شبكه «العربيه» با يكي از انقلابيون كه گفته مي شود، ابتدا او معمر قذافي را دستگير كرده است گفت وگو كرد، كه اين انقلابي گفت: قذافي براي جلوگيري از دستگيري به سرداب ها رفته و در آنجا مخفي شده بود، اما ما موفق به دستگيري او شديم.
به گفته اين انقلابي به سبب شدت تيراندازي و درگيري ها، قذافي از ناحيه سينه هدف اصابت گلوله قرار گرفت، و در نهايت بر اثر شدت جراحات وارده و خونريزي شديد مرد.
با اين حال، با توجه به شرايط دشوار حاكم در ميدان نبرد، احتمال اينكه يكي از انقلابيون خودسرانه سرهنگ را به ضرب گلوله كشته باشد، نيز وجود دارد و هرج و مرج و بي نظمي شديدي در زمان دستگيري قذافي در محل درگيري ها حاكم بوده است.
«عبدالله الباكر» رئيس شوراي انقلابيون طرابلس نيز تائيد كرد؛ معمر قذافي و معتصم قذافي در شهر سرت زنده بازداشت و در راه مصراته يا پس از انتقال به اين شهر كشته شدند.
وي درباره كشته شدن معمر قذافي و معتصم پسرش و نيز سيف الاسلام اظهار داشت: قذافي هرگز تصور نمي كرد، دست انقلابيون به او برسد و در اين توهم بود كه مي توان پيروز شد، چرا كه اطرافيان اطلاعات نادرستي به او مي داند.
الباكر متذكر شد: معتصم فرزند قذافي هم زنده بازداشت شده بود و به مصراته منتقل شد و شنيديم كه در مصراته كشته شد از سوي ديگر خبر كشته شدن سيف الاسلام فرزند قذافي ، وزير دفاع و چند تن از سران رژيم سابق ليبي منتشر شده است، اما رسانه هاي خبري فقط، تصاويري از جسد معتصم را به نمايش گذاشتند.
از سوي ديگر يك مقام رسمي در ليبي روز جمعه گفت: خاكسپاري جسد معمر قذافي، تا زمان انجام بررسي هاي دادگاه بين المللي كيفري به تعويق خواهد افتاد.
به گزارش «آسوشيتدپرس»، «محمد السايه» عضو ارشد شوراي انتقالي ليبي اظهار داشت: يك گروه بي طرف از خارج به كشور خواهند آمد تا اوراق رسمي را بررسي كنند.
السايه اضافه كرد: نيروهاي انقلابي پس از كشتن ديكتاتور سابق اين كشور، جسد او را از سرت به مصراته بردند و جسد وي طبق موازين اسلامي و بدون مراسم عمومي دفن خواهد شد.
اين در حالي است كه پيش از اين «عبدالسلام عليوه» يكي از فرماندهان شوراي ملي انتقالي ليبي روز جمعه اعلام كرد كه جسد قذافي يك روز پس از مرگش طبق موازين اسلامي دفن خواهد شد.
با اين حال با گذشت يك روز از مرگ قذافي، مردم مصراته و سراسر ليبي به جشن و شادماني خود از كشته شدن ديكتاتور ادامه مي دهند و انقلابيون ليبي نيز سجده شكر به جاي مي آورند.
براساس اين گزارش، تصاوير به نمايش گذاشته شده در رسانه هاي خبري جهان حاكي از به راه افتادن كاروان هاي شادي مردم ليبي در خيابان هاي مصراته، طرابلس است.
اما با اين حال كشته شدن ديكتاتور ليبي، معماهاي بسياري را لاينحل گذاشت و نقش غربي ها در طول چهار دهه حكومت قذافي در معما باقي ماند.
همچنين سرنوشت «امام موسي صدر» كه از 34 سال پيش تاكنون در ابهام باقي مانده است، بدون برجاي ماندن علائمي براي پاسخ به آن نامعلوم مي ماند.
محافل سياسي و خبري غرب كه تا سال گذشته از دوستان نزديك قذافي بودند، طي ديروز و همزمان با درج خبر مرگ قذافي، وي را حامي جبهه مقاومت ضدصهيونيستي و حتي نزديك به ايران معرفي مي كردند! اين در حالي است كه ديكتاتور ليبي پس از حل ماجراي هواپيماي لاكربي و فروپاشي شوروي در سال 1991، پيوند بسيار نزديكي با اروپا و آمريكا برقرار كرده بود و حتي در پي كوتاه آمدن قذافي از داشتن نيروگاه هاي هسته اي، به كشورهاي مستقل از جمله ايران پيشنهاد مي شد كه از مدل ليبي پيروي كنند.
علاوه بر اينها، دستگاه هاي اطلاعاتي «سيا»ي آمريكا و «ام.آي-6» با دستگاه اطلاعاتي قذافي پيوندهاي بسيار نزديكي داشتند و بسياري از متهمان مسلمان را غربي ها جهت شكنجه شدن، به ماموران اطلاعاتي قذافي تحويل داده بودند. پيوند اطلاعاتي دولت قذافي و غرب به قدري قوي بود، كه در پي پناهنده شدن «موسي كوسا» رئيس پيشين دستگاه اطلاعاتي ليبي و وزير خارجه وقت به انگليس، سران لندن و واشنگتن از اين شخص به خاطر همكاري ديرينه اش با آنها تشكر كرده بودند.
مقامات فرانسوي نيز با ادعاي نقش داشتن جنگنده هاي اين كشور در متوقف كردن كاروان قذافي، نسبت به نقش داشتن در ماجراي دستگيري و قتل ديكتاتور ليبي، اعلام كردند كه احساس افتخار مي كنند. اين در حالي است كه رهبران رياكار پاريس تا همين اواخر به دولت قذافي سلاح مي فروختند و شركت هاي فرانسوي در بخش نفت ليبي حضور بسيار پر رنگ داشتند. «هيلاري كلينتون» وزيرخارجه آمريكا و ديگر مقامات آمريكايي نيز مدعي شدند يك هواپيماي بدون سرنشين اين كشور در ماجراي دستگيري و قتل قذافي نقش داشت.مصادره قتل قذافي به نفع خود در حالي توسط سران ناتو صورت مي گيرد كه هواپيماهاي ناتو بارها انقلابيون را در جنگ 9 ماهه اخير ليبي هدف قرار داده اند.
به هر حال، مردم ليبي مسلمان هستند و هيچگاه حمايت غرب از قذافي را فراموش نمي كنند.


نوشته شده در   شنبه 30 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode