ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 14 مهر 1390     |     کد : 26388

توصيه‌هاي احمدي‌نژاد در خصوص هدفمندي يارانه‌ها

رئيس‌جمهور ديروز در چهارمين سفر استاني هيات دولت به همدان با بيان اين كه دشمنان و بعضي بدخواهان درصدد تلخ كردن كام ملت از شيريني عظيم اجراي موفق قانون هدفمند كردن يارانه‌ها هستند، براي جلوگيري از اخلال در روند اجراي اين قانون به مردم توصيه‌هايي داشت.

مردم تا 3 ماه آينده از خريد كالاهاي غيرضروري خودداري كنند
توصيه‌هاي احمدي‌نژاد در خصوص هدفمندي يارانه‌ها
رئيس‌جمهور ديروز در چهارمين سفر استاني هيات دولت به همدان با بيان اين كه دشمنان و بعضي بدخواهان درصدد تلخ كردن كام ملت از شيريني عظيم اجراي موفق قانون هدفمند كردن يارانه‌ها هستند، براي جلوگيري از اخلال در روند اجراي اين قانون به مردم توصيه‌هايي داشت.

به گزارش ايرنا، محمود احمدي‌نژاد در جمع مردم همدان گفت: دشمنان و بعضي بدخواهان به دنبال فضاسازي هستند و در اين خصوص اطلاعات غلط ارائه مي‌كنند تا بازار را تحريك كنند و سعي مي‌كنند كه در بازار انحراف به وجود آورند و برخي با پول كلان مقدار فراواني سكه خريداري كرده‌اند تا بازار را به‌هم‌بريزند.
رئيس‌جمهور با اشاره به برخي تلاش‌ها براي تلاطم در بازار ارز گفت: اين در حالي است كه آن قدر ارز ذخيره داريم كه همه نيازهاي كشور و واردات را پاسخگو است.رئيس‌جمهور خاطر نشان كرد: اگر اين زشت‌كاري‌ها و خودخواهي‌ها نباشد بايد قيمت ارز پايين بيايد، همچنان كه دلار در اقتصاد ايران 900 تومان هم نمي‌ارزد اما برخي هر چه بانك مركزي دلار عرضه مي‌كند خريداري مي‌كنند و مي‌گويند بايد قيمت دلار بالا برود.

احمدي‌نژاد با اشاره به اجراي موفق قانون هدفمندي يارانه‌ها تصريح كرد: عده‌اي از منظر سياسي علاقه نداشتند كه اين طرح در دوره دولت دهم اجرا شود و از اين رو مدام آيه ياس مي‌خواندند و مي‌گفتند كه تورم 70 يا 180 درصدي ايجاد مي‌شود، بحران خواهد شد و مملكت به هم خواهد ريخت، اقتصاد متلاشي مي‌شود و آيه ياس مي‌خواندند تا ملت از اجراي اين طرح منصرف شود.

ملت از خريد كالاهاي غيرضروري در سه ماه آينده خودداري كند

رئيس‌جمهور از مردم خواست تا در شرايط كنوني كه عده‌اي سازمان يافته و با برنامه مي‌خواهند جيب ملت را خالي كنند، در 3 ماه آينده از خريد آنچه نياز فوري و كالاي ضروري محسوب نمي‌شود، خودداري كنند و يارانه‌هاي واريز شده به حساب‌هاي بانكي سرپرستان خانوار را هزينه نكنند. وي با تاكيد بر اين كه بايد هوشيار باشيم، افزود: عده‌اي مي‌خواهند بازار را به هم بريزند و عدم تعادل ايجاد كنند تا جيب ملت را خالي كنند و مردم را از تلاش سازنده در اقتصاد كشور محروم كنند، از اين رو هر روز يك موج و يك شايعه راه مي‌اندازند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه روند نرخ تورم از اين ماه (مهرماه)، كاهشي و نزولي شد، گفت: بايد نرخ تورم به زير 10 درصد كاهش يابد و يك رقمي شود.رئيس‌جمهور گفت: از ملت خواهش مي‌كنم كه مقداري دست نگه داريد، پول‌ها (مبالغ يارانه) در حساب‌هاي شما موجود است و بانك‌ها به آنها سود يا امتياز خواهند داد تا مقداري آرامش برقرار شود و دست‌هايي كه نمي‌خواهند ملت در اوج عزت، آرامش و رفاه زندگي كند آرام آرام و با تدبير قطع شود تا برنامه‌هاي اقتصادي اجرا شود و تمام يارانه‌ها در جيب ملت ايران واريز شود.

قاطعيت 3 قوه براي برخورد با فساد بانكي

رئيس‌جمهور همچنين در سخنان سه‌شنبه شب خود در گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه 2 سيما درباره فساد اخير بانكي تأكيد كرد كه هر سه قوه براي برخورد جدي با اين موضوع مصمم هستند.به گزارش فارس، احمدي‌نژاد در خصوص برنامه دولت براي نظارت بر نظام بانكي گفت: 6 سال است در خصوص نظام بانكي حرف مي‌زنم، اما مورد شماتت قرار گرفتم و مي‌گفتند نظام بانكي اسلامي است؛ اما من چيزي‌هايي مي‌ديدم كه بايد اصلاح مي‌شد.رئيس‌جمهور ادامه داد: با همه سنگيني كار اساس اصلاح بانكداري را در دستور كار قرار داديم و قبل از پايان دولت شروع مي‌كنيم.

احمدي‌نژاد افزود: خوشبختانه در مورد اخير، خود سيستم متوجه موضوع شد، البته همه گفتند ما بوديم كه ماجرا را كشف كرديم و اين خوب است كه همه باشند، چقدر خوب است كه همه با هم باشيم كه اگر نباشيم، كار جلو نمي‌رود. در اين مورد هر سه قوه مصمم هستند كه برخورد شود و ريشه‌كن شوند.

رئيس‌جمهور يادآور شد: برخي فكر كردند حال كه اين طور شده با احمدي‌نژاد تسويه ‌حساب كنيم؛ در حالي كه ما بوديم فرياد زديم و آنها نگذاشتند كارها انجام شود، حالا چطور دولت و عناصر آن را متهم مي‌‌كنند.رئيس جمهور يادآور شد: برخي قصد دارند با توهين به ملت و دولت، از ملت انتقام بگيرند.

احمدي‌نژاد گفت: ما اعلام كرديم سكوت مي‌كنيم و الان هم سكوت مي‌كنيم اما همه اين موارد پاسخ دارد كه ما به خاطر كشور و شرايط جهاني سكوت كرده‌ايم.

در مديريت جهاني فقط 2 جبهه وجود دارد؛ ايران و آمريكا

رئيس جمهور در بخش ديگري از اين گفت‌وگوي تلويزيوني با اشاره به سفر اخير خود به نيويورك براي شركت در مجمع عمومي سازمان ملل، گفت: در سازمان ملل و اصولا در مديريت جهاني فقط 2 حرف، 2 جبهه و 2 عامل اصلي اثر‌گذار ‌وجود دارد كه يكي آمريكا و ديگري ايران است و ما بايد مي‌رفتيم و سلطه آنها را خدشه‌دار مي‌كرديم و مي‌شكستيم و جايي براي خودمان باز مي‌كرديم. رئيس جمهور نطق امسال باراك اوباما، رئيس‌جمهور آمريكا در مجمع عمومي امسال سازمان ملل را مورد اشاره قرار داد و ضمن بسيار ضعيف خواندن آن گفت: حتي رسانه‌هاي خود آمريكا هم اين نطق را بسيار ضعيف خواندند.

احمدي‌نژاد به نطق خود در سازمان ملل هم اشاره كرد و گفت: خوشبختانه مواضع ملت ايران مورد استقبال گسترده قرار گرفت و توده‌هاي مردم در خود آمريكا و سراسر جهان از آن استقبال كردند و بارها پخش شد و بارها به آن مراجعه شد و مورد بررسي قرار گرفت البته برخي هم بد اخلاقي كردند اما مسائل آنقدر روشن است كه كسي نمي‌تواند آن را نفي كند.

رئيس‌جمهور ‌فضاي امروز افكار عمومي دنيا را بشدت متاثر از ملت ايران دانست و گفت: ‌البته مي‌دانيم حركت ملت ايران از عوامل اصلي بيداري انساني است كه در دنيا اتفاق افتاده است، چه آن كه در خود آمريكا ما جلسات گوناگون با گروه‌هاي مردمي و با شخصيت‌هاي موثر داشتيم كه نشان مي‌دهد انديشه‌ها، بسيار بسيار نزديك شده است.

وي تأكيد كرد: سازمان ملل، مركزي است كه بايد برويم و بعدها هم بايد بروند و بايد آنجا را محكم داشته باشيم و بدخواهان را در آنجا محاكمه كنيم، زيرا نمي‌شود در تهران نشست و با دشمن مواجه شد.رئيس‌‌جمهور در ادامه گفت‌وگوي خود در پاسخ به سؤالي در خصوص نوع نگاه دولت نسبت به موضوع ارتباط با آمريكا گفت: موضع ما روشن است؛ اين روابط مشروط است، شرط آن نيز به شرايط عادلانه بستگي دارد. ما همواره طرفدار رابطه هستيم اما اين رابطه براي آمريكا مشروط است.


نوشته شده در   پنجشنبه 14 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode