ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 29 شهريور 1390     |     کد : 25590

فردا؛ جشن شكوفه‌ها

مديركل دفتر آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: يك ميليون و 200 هزار كلاس اولي فردا چهارشنبه 30 شهريور همزمان با جشن شكوفه‌ها سال تحصيلي جديد را آغاز مي‌كنند.

علائم نگراني و استرس كلاس اولي‌ها در20 دقيقه نخست حضور آنها در مدرسه به وجود مي‌آيد
فردا؛ جشن شكوفه‌ها
مديركل دفتر آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: يك ميليون و 200 هزار كلاس اولي فردا چهارشنبه 30 شهريور همزمان با جشن شكوفه‌ها سال تحصيلي جديد را آغاز مي‌كنند.

جشن غنچه‌ها (براي كودكان تا 4 سال پيش‌دبستاني)، شكوفه‌ها (براي نوآموزان كلاس اولي) و جوانه‌ها (براي دانش‌آموزان پايه اول راهنمايي) روز چهارشنبه 30 شهريور در سراسر كشور به طور همزمان برگزار مي‌شود.
عليرضا رحيمي در گفت‌وگو با ايرنا افزود: بيش از 500 هزار نوآموز پيش‌دبستاني، يك ميليون و 200 هزار دانش‌آموز پايه اول ابتدايي و حدود يك ميليون دانش‌آموز پايه اول راهنمايي در جشن غنچه‌ها، شكوفه‌ها و جوانه‌ها حضور دارند و آغاز سال تحصيلي جديد را جشن مي‌گيرند.

به گفته وي، امسال حدود 5 ميليون و 600 هزار دانش‌آموز دوره ابتدايي به استقبال سال تحصيلي 91ـ90 مي‌روند.

مديركل دفتر آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: امسال كتاب‌هاي پايه اول دوره ابتدايي با برنامه درسي ملي همسوسازي شده و از 15 تا صد درصد تغيير كرده است.

رحيمي توضيح داد: كتاب رياضي صد درصد، علوم 80 درصد، فارسي 50 درصد و قرآن 15 درصد براساس طرح همسوسازي كتاب‌هاي درسي پايه اول ابتدايي با برنامه درسي ملي تاليف شده است.

وي اضافه كرد: همه معلمان پايه اول ابتدايي قبل از آغاز سال تحصيلي جديد براي تدريس كتاب‌هاي درسي 46 ساعت آموزش ديده‌اند.

20 دقيقه هواي نوآموزان را داشته باشيد

در اين ارتباط ، يك روانپزشك گفت: علائم نگراني و استرس كلاس اولي‌ها در 20 دقيقه نخست حضور آنها در مدرسه به وجود مي‌آيد و بتدريج از بين خواهد رفت كه در اين خصوص جاي نگراني وجود ندارد.

كتايون خوشابي در گفت و گو با فارس افزود: كودكاني كه قبل از رفتن به مدرسه، در پيش‌دبستاني يا مهد كودك حضور داشته‌اند، با آمادگي بيشتري وارد مدرسه مي‌شوند.

وي افزود: برخورد محبت‌آميز اولياي مدرسه با دانش‌آموزان كلاس اولي اضطراب و ترس آنها را كاهش مي‌دهد ضمن اين‌كه معلمان اين مقطع تحصيلي هر چقدر عاطفي‌تر باشند، كودك كمتر دچار نگراني مي‌شود.

اين روانپزشك با تاكيد بر اين‌كه در بعضي از كودكان كلاس اولي، جدايي چند ساعته از مادر موجب بروز اختلالاتي مي‌شود، گفت: اين كودكان به دليل جدايي از مادر دچار اضطراب مي‌شوند، بنابراين توصيه مي‌شود مادران عكس خود را داخل كيف كودك قرار داده و به او بگويند كه هنگام دلتنگي به آن نگاه كند كه اين كار موجب كاهش ناراحتي او مي‌شود.وي صرف وعده صبحانه را براي تمامي دانش‌آموزان بسيار مهم دانست و اضافه كرد: به والدين توصيه مي‌شود حتما فرزندان دانش‌آموز خود را پس از صرف صبحانه راهي مدرسه كنند.

پوشش تيره براي دانش‌آموزان لازم نيست

از سوي ديگر، وزير آموزش و پرورش با اشاره به فعاليت كميته‌اي براي ساماندهي رنگ و پوشش مقاطع تحصيلي دانش‌آموزان، گفت: تاكيدي بر تيره بودن پوشش دانش‌آموزان دختر در داخل مدارس نيست.

به گزارش ايسنا، حميدرضا حاجي‌بابايي در حاشيه جلسه هيات دولت در خصوص پوشش دختران در مدارس بخصوص دبيرستان‌ها و تيره بودن رنگ روپوش دختران گفت: اين پوشش تيره نيست و در خيلي مدارس از پوشش روشن استفاده مي‌شود البته كميته‌اي وجود دارد كه با توجه به مقاطع تحصيلي در مورد اين موضوع تصميم مي‌گيرد و البته تاكيدي بر تيره بودن پوشش دانش‌آموزان در داخل مدارس نيست.

حاجي‌بابايي درباره رفع مشكل كمبود مدارس در پروژه‌هاي مسكن مهر، گفت: حدود چند وقت پيش قراردادي بين وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازي و همچنين وزارت كشور براي حل اين مشكل امضا شده تا در مجتمع‌ها و شهرك‌هاي مسكن مهر كه با مشكل كمبود مدرسه روبه‌رو هستند، مدرسه احداث شود.

وي افزود: بر اساس اين تفاهمنامه اسكلت مدارس توسط وزارت‌ راه و شهرسازي ساخته مي‌شود و آموزش و پرورش نيز آن را تكميل مي‌كند كه اقدامات اوليه اين كار آغاز شده است.

وزير آموزش و پرورش همچنين از افتتاح حدود 2000 مدرسه در مهر ماه با حضور مسوولان كشور خبر داد. وي همچنين با تاكيد به توزيع شير در مدارس و ادامه اجراي اين طرح در سال تحصيلي جاري اشاره كرد و گفت: تاكنون در اين زمينه مشكل خاصي نداشته‌ايم و اين موضوع را امسال نيز در مدارس دنبال خواهيم كرد.

نواختن زنگ «دانش‌آموز شهيد»

زنگ «دانش‌آموز شهيد» به مناسبت آغاز سال تحصيلي، سوم مهر ماه در گلزار شهداي بهشت زهرا (س) نواخته مي‌شود.

به گزارش ايسنا، براي نخستين بار و با هدف پاسداشت ياد و خاطره جانفشاني‌هاي 650 دانش‌آموز شهيد آرميده در بهشت زهرا (س) مراسم «دانش‌آموزان ديروز، آموزگاران امروز» در قالب نواختن زنگ «دانش‌آموز شهيد» سوم مهرماه به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد توسط شهرداري تهران، سازمان بهشت زهرا (س) و بنياد شهيد بر مزار شهيدان دانش‌آموز در قطعات شهداي بهشت زهرا (س) برگزار مي‌شود.

فرهنگسازي در جهت زنده نگهداشتن ياد و خاطره دانش‌آموزان شهيد و نونهالاني كه براي دفاع از ايران اسلامي جانفشاني و ايثارگري كردند و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در بين نسل حاضر از اهداف ديگر اين طرح است.

در حاشيه اين مراسم 650 بسته فرهنگي به تعداد دانش‌آموزان شهيد تهران شامل نوشت‌افزار و اقلام مورد نياز دانش‌آموزان به خانواده‌هاي نيازمند اهدا مي‌شود.

همچنين كاشت 650 سرو در قطعات مطهر شهدا به ياد دانش‌آموزان شهيد، غبارروبي و عطرافشاني مزار شهداي دانش‌آموز،‌ قرائت فاتحه و روايت جانفشاني‌ها و ايثارگري‌هاي اين سرو قامتان از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم خواهد بود.


نوشته شده در   سه شنبه 29 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode