ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 19 شهريور 1390     |     کد : 25110

صدرنشيني تراكتورسازي با پيروزي بر استقلال

تراكتورسازي در ديداري بزرگ در حضور قريب به 90 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي موفق به شكست 3-2 استقلال شد تا جاي آبي‌ها را در صدر جدول رده‌بندي ليگ برتر بگيرد.

استيلي: هواداران مي‌توانند به نتيجه شهرآورد تهران اميدوار باشند
صدرنشيني تراكتورسازي با پيروزي بر استقلال
تراكتورسازي در ديداري بزرگ در حضور قريب به 90 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي موفق به شكست 3-2 استقلال شد تا جاي آبي‌ها را در صدر جدول رده‌بندي ليگ برتر بگيرد.

در اين بازي كه جدال صدرنشين‌ها در هفته ششم بود، شاگردان امير قلعه‌نويي منطقي و حساب شده در مقابل استقلال ظاهر شدند تا با وجود پذيرش گل اول، خونسرد بازي را پي گرفته و با 2 گل جواب تك گل فرهاد مجيدي را بدهند. در نيمه دوم و در شرايطي كه استقلال براي فرار از شكست تمام عناصر هجومي خود اعم از ميلاد ميداوودي و آرش برهاني را نيز به بازي فراخوانده بود، حسيني زننده گل اول تراكتورسازي در قلب دفاع دچار اشتباهي سهمگين شد تا مجتبي جباري با توپ‌ربايي از وي و دريبل ثابتي، دروازه‌بان تراكتورسازي، گل تساوي را به تور دروازه تيم مهمان بدوزد.
با اين حال تراكتورسازان بدون آن‌كه تحت تاثير اين گل قرار گيرند، همچنان روي پاشنه آشيل آبي‌هاي پايتخت (ارسال توپ‌هاي بلند روي دروازه حريف) ادامه دادند تا با پاس طلايي فرزاد آشوبي كه با سانترهاي او روي ضربات ايستگاهي، تراكتور توسط حسيني و آل‌نعمه به گل‌هاي اول و دوم خود رسيده بود، اين بار نيز فلاويو لوپز پرتغالي با ضربه سري حساب شده روي تعلل و غفلت مدافعان استقلال گل سوم و پيروزي‌بخش را درون دروازه تيم ميزبان بدوزد. تراكتورسازي با اين برد 15 امتيازي شد تا به تنهايي در صدر جدول رده‌بندي ايستاده و به اين طريق اولين شكست فصل را نيز به استقلال تحميل كند. در ديگر بازي ديروز تيم مس كرمان كه براي نخستين بار توسط بلاژويچ هدايت مي‌شد، در خانه داماش از شكست گريخت و در دقايق پاياني به تساوي 1-1 رسيد.

نمايش پرسپوليسي سرخ ها در اصفهان

هفته ششم ليگ برتر در شرايطي با دومين شكست پياپي سپاهان مدافع عنوان قهرماني همراه شد كه سرخ‌پوشان پرسپوليس در مصاف با ذوب‌آهن ديگر تيم اصفهاني با وجود تساوي 2ـ2، بازي تحسين‌برانگيزي را انجام دادند تا شاگردان استيلي اميد را در دل هواداران اين تيم زنده كنند.

همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد پرسپوليس به دليل نتايج ضعيف 5 هفته ابتدايي ليگ در هفته ششم اين رقابت‌ها و در مصاف با ذوب‌آهن به هيچ عنوان دست به عصا نبود و بازي شناور و جسورانه شاگردان حميد استيلي گرچه به كسب 3 امتياز منجر نشد، اما تيم استيلي با خلق موقعيت‌هاي متعدد روي دروازه شهاب گردان نشان داد كه پتانسيل بازگشت به روزهاي اوج را دارد و با اين بازي قابل قبول با روحيه‌اي مناسب به استقبال شهرآورد تهران و تيم آماده استقلال مي‌رود.

با اين حال از دست دادن 2 امتياز ديگر براي پرسپوليس هيچ خوشايند نبود و اين تيم در پايان هفته ششم تنها 6 امتياز كسب كرده و چنانچه استيلي نتواند در ديدارهاي پيش‌رو و بويژه شهرآورد تهران جبران مافات كند باز هم با اعتراض گسترده هواداران تيم مواجه خواهد شد. با تصور اين‌ كه با بازگشت مهرداد اولادي به تركيب سرخ‌پوشان ضعف گلزني اين تيم مرتفع مي‌شود، استيلي براي اين‌ كه بتواند پرسپوليس را در قامت يك مدعي نشان دهد بايد فكري به حال ضعف عمق خط دفاعي و كناره‌هاي تيمش كند در غير اين صورت اين تيم باز هم دچار خسران خواهد شد.

به هر ترتيب در شرايطي كه منصور ابراهيم‌زاده، سرمربي ذوب‌آهن پس از توقف شاگردانش از حضور در نشست خبري پايان بازي خودداري كرد استيلي در جمع خبرنگاران حضور يافت و گفت: نشان داديم روزبه‌روز بهتر مي‌شويم، اگر ملي‌پوشان ما در زمان مناسب‌تري در اختيار تيم قرار مي‌گرفتند امروز بهتر بازي مي‌كرديم، اما متاسفانه بازيكنان ملي‌پوش ما 48 ساعت پيش از بازي به جمع ما اضافه شدند و در اين مدت فقط خواب بودند ضمن اين ‌كه سازمان ليگ حتي اجازه نداد ساعت بازي ما تغيير كند آن هم در حالي‌كه پرواز ما به تهران 12 نيمه شب بود.استيلي در مورد بازي علي كريمي در پرسپوليس گفت: اين بازيكن با تمام وجود در خدمت پرسپوليس است و وجود او براي ما غنيمت محسوب مي‌شود.

قهرمان در سراشيبي

از سوي ديگر‌، سپاهان، قهرمان 2 دوره گذشته ليگ كه هنوز نتوانسته است با جدايي ستارگان فصل قبل خود و همچنين امير قلعه‌نويي كنار بيايد، به شكستي ديگر تن داد. شاگردان لوكا بوناچيچ اين بار در حافظيه شيراز مقابل فجر 2 ـ 3 مغلوب شدند تا با توجه به شكست هفته قبل مقابل نفت تهران شرايط دشواري در پيش داشته باشند. در شرايطي كه علي كلانتري، سرمربي فجرسپاسي دليل برتري تيمش را به تعويض‌هاي عالي كادر فني نسبت داد، لوكابوناچيچ، سرمربي سپاهان كه از شكست تيمش متحير شده بود، گفت: بازي عجيبي بود، نفهميدم چه اتفاقي افتاد كه ما شكست خورديم. ما 2 بر يك از حريف پيش بوديم و بعد از گل دوم نيز فرصت‌هاي زيادي براي گلزني داشتيم، اما بايد بگويم بدترين مسابقه خود را انجام داديم و روز خوبي نداشتيم و شكست خورديم.سرمربي سپاهان تاكيد كرد: من قول قهرماني نمي‌دهم زيرا سپاهان بازيكنان زيادي را از دست داده كه اين مساله تاثير زيادي روي تيم گذاشته است.

دايي و خودخواهي شاگردانش

در يكي ديگر از ديدارهاي قابل توجه اين هفته، راه‌آهن در تبريز در شرايطي كه 2 بر صفر از شهرداري پيش بود در نهايت 2ـ2 متوقف شد تا علي دايي سرمربي راه‌آهني‌ها حسابي از دست شاگردانش عصباني شود.در يكي ديگر از ديدارهاي اين هفته، مس سرچشمه با سرمربي جديدش اصغر شرفي دست به كار بزرگي زد و شاهين بوشهر يكي از تيم‌هاي آماده 5 هفته ابتدايي را يك بر صفر شكست داد.

كريمي: براي پيروزي به مصاف استقلال مي‌رويم

علي كريمي، كاپيتان پرسپوليس پس از ديدار اين تيم مقابل ذوب‌آهن گفت: فرصت‌هاي خوبي را در نيمه اول و دوم داشتيم و بايد با دقت‌ بيشتري ضربات آخر را مي‌زديم. کريمي درباره شهرآورد تهران گفت: ديدار با ذوب‌آهن با بازي با استقلال فرق دارد. هر بازي شرايط خاص خودش را دارد. سعي مي‌کنيم با تمرينات خوب و رفع نقاط ضعف پا به شهرآورد بگذاريم و به يک نتيجه خوب برسيم. ما هم براي خوشحال کردن دل هـــوادارانمان وارد دربي مي‌شويم تا ان‌شاءالله به 3 امتياز بازي برسيم.

نتايج ديدارهاي شب اول هفته ششم

ذوب آهن 2 ـ پرسپوليس 2 گل‌ها: اسماعيل فرهادي(2) و هوگو ماچادو(79) براي ذوب‌آهن و علي كريمي(49) و رضا نورمحمدي(90) براي پرسپوليس

مس سرچشمه يك ـ شاهين صفرگل: علي سامره(15)‌

شهرداري تبريز 2 ـ راه‌آهن2 گل‌ها: جعفر بذري(76) و محمدرضا خيري(88) براي شهرداري و اميد عاليشاه(13) و ميرهاني هاشمي(17) براي راه‌آهن

فجر سپاسي3 ـ سپاهان 2گل‌ها: مهدي رجب‌زاده(45)، مهدي نظري(81) و عباس كاظميان(90) براي فجر و اميد ابراهيمي(19) و احمد جمشيديان(53) براي سپاهان


نوشته شده در   شنبه 19 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode