ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 25 مرداد 1390     |     کد : 24016

دوشنبه خونين عراق 66 شهيد و 238 مجروح

انفجارهاي پي درپي و حملات مسلحانه در 12 شهر عراق، 66 شهيد و بيش از 238 مجروح بر جاي گذاشت

در جنايت مشترك اشغالگران و سلفي ها اتفاق افتاد
دوشنبه خونين عراق 66 شهيد و 238 مجروح

انفجارهاي پي درپي و حملات مسلحانه در 12 شهر عراق، 66 شهيد و بيش از 238 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، شهرهاي عراق ديروز بر اثر حملات متعدد تروريست ها، روز خونيني را پشت سر گذاشتند. در اين حملات و انفجارها، مردم شهرهاي «كوت»، «كربلا»، «بغداد»، «تكريت»، «كركوك»، التاجي»، «الرمادي»، «بلد»، «بعقوبه»، «خان بني سعد»، «نجف»، و يك شهر ديگر در استان ديالي هدف قرار گرفتند. در شهر كوت، واقع در 160 كيلومتري جنوب شرق بغداد، تروريست ها با انفجار يك بمب و يك خودرو بمب گذاري شده در ميدان پرازدحام «كارگر» اين شهر، 34 نفر را به كام مرگ فرستادند و 64 تن ديگر را نيز زخمي كردند.
در تكريت يك انتحاري ساختمان اداره مبارزه با تروريسم را هدف قرار داد و با انفجار كمربند انفجاري خود، سه پليس عراقي را به كام مرگ فرستاد و هفت تن ديگر را زخمي كرد.
در مركز شهر «بعقوبه» 60 كيلومتري شمال بغداد، افراد مسلح با كلت هاي مجهز به صداخفه كن، چهار نظامي عراقي را به شهادت رساندند. انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در پنج نقطه ديگر اين شهر، انفجار بمب و خودرو بمب گذاري شده، به جراحت 15 نفر و شهادت يك نفر انجاميد. انفجار در منطقه «خان بني سعد» 50 كيلومتري شمال شرق بغداد، نيز 17 مجروح بر جاي گذاشت. در شهر نجف اشرف هم يك خودرو بمب گذاري شده منفجر شد و حداقل چهار شهيد و 58 مجروح بر جاي گذاشت.
دو نقطه در شهر كركوك نيز با انفجار بمب هدف قرار گرفت كه يك كشته و 14 مجروح بر جاي گذاشت. در حملات و ناآرامي ها در جنوب و غرب بغداد نيز يك تن شهيد شد و 13 نفر ديگر مجروح شدند. تروريست ها در منطقه «التاجي» واقع در 25 كيلومتري شمال بغداد هم يك واحد گشتي نيروهاي عراقي را هدف قرار دادند و يك نفر را به شهادت رساندند و 14 نفر ديگر را مجروح كردند. در «الرمادي» واقع در 100 كيلومتري غرب بغداد، منزل يك افسر عراقي هدف انفجار بمب قرار گرفت. در اين حمله نيز يك تن جان خود را از دست داد و هفت نفر ديگر مجروح شدند. انفجار بمب در شهر «بلد» 70 كيلومتري شمال بغداد هم پنج مجروح در پي داشت.
خبرگزاري فارس نيز از انفجار خودروي بمب گذاري شده در شهر كربلا خبر داد، اين انفجار هم شش شهيد و 17 زخمي بر جاي گذاشت. احتمال مي رود شمار قربانيان و زخمي هاي اين حادثه افزايش يابد.
در پي رقم خوردن دوشنبه خونين براي عراقي ها، رسانه هاي آمريكايي و اروپايي سعي كردند اين مسئله را به افكار عمومي القا كنند كه انفجارهاي مذكور نشان مي دهد نيروهاي عراقي نمي توانند امنيت را در اين كشور برقرار كنند و حضور نيروهاي آمريكايي در عراق بايد ادامه يابد. طبق قرارداد امنيتي بغداد- واشنگتن آمريكا بايد همه نظاميان خود را تا 11 دي آينده از عراق خارج كند. هم اكنون 47 هزار نظامي آمريكايي در عراق مستقر هستند.
در اين حال به گزارش ايسنا، شمار تلفات و زخمي هاي حملات ديروز افزايش يافت. طبق اين گزارش، در منطقه «الفيصليه» واقع در شرق موصل نيز ديروز يك بمب منفجر شد و به شهادت يك غيرنظامي و جراحت دو تن ديگر انجاميد. عصر ديروز شمار كل شهدا 66 تن و آمار مجروحان نيز 238 نفر اعلام شد.
به اعتقاد كارشناسان، هر زمان كه مسئله خروج نظاميان آمريكايي به طور جدي در ميان شخصيت ها وگروه هاي سياسي عراق مطرح مي شود، اين انفجارهاي خونين سريالي نيز رخ مي دهد. به همين خاطر، انگشت اتهام خيلي ها به سمت سازمان هاي جاسوسي آمريكا و عربستان نشانه مي رود؛ سعودي ها از تروريست هاي سلفي فعال در عراق شديدا حمايت مي كنند و سازمان هاي سيا و موساد نيز شبكه هاي تروريستي گسترده اي را در عراق تحت مديريت خود دارند و تاكنون شمار زيادي از مردم و دانشمندان عراقي، توسط اين شبكه هاي جاسوسي-تروريستي به قتل رسيده اند.
همچنين، در پي انفجارهاي ديروز «طارق الهاشمي»، معاون رئيس جمهور عراق، گفت تا زماني كه آمريكايي ها عراق را ترك نكنند، مشكل امنيتي در عراق همچنان به قوت خودش باقي خواهد ماند.
نخست وزير عراق نيز پيش از انفجارهاي دوشنبه خونين نسبت به فعاليت تروريست ها هشدار داده بود.
نخست وزير عراق با اشاره به دستاوردهاي نيروهاي امنيتي در كشور تاكيد كرد كه اين كشور همچنان در محدوده خطر قرار دارد و همگان بايد هشيار باشند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نوري مالكي، نخست وزير عراق در گفت وگو با شبكه سومريه نيوز، عنوان داشت: كشور عراق در حال حاضر همچنان در مرحله خطر به سر مي برد.
وي در ادامه عنوان داشت: عراق به مثابه بيماري است كه از اتاق جراحي خارج شده و نياز به مراقبت هاي ويژه دارد. در اين شرايط ممكن است عراق در معرض عمليات مختلفي قرار گيرد. از تمام سياستمداران در كشور مي خواهيم با يك پارچه كردن ديدگاه ها و سخنان خود با زباني واحد درباره عراق سخن بگويند.
وي در ادامه افزود: ما همچنان براي مبارزه و رويارويي با بقاياي تشكيلات القاعده و گروه هاي تروريستي در عراق و همچنين كساني كه قانون را زير پا مي گذارند، تلاش مي كنيم.
مالكي همچنين عنوان داشت: برخي از اين افراد با سوءاستفاده از شرايط كشور سعي مي كنند جنايت ها و جرايم بيشتري مرتكب شوند. خطرناك ترين جرم جرمي است كه داراي جهت و گرايش خاصي باشد و همچنين داراي رنگ و بوي سياسي باشد.
وي همچنين به چالش هاي سياست داخلي و خارجي در عراق اشاره كرده و عنوان داشت: من فقط مسئوليت امنيتي را متوجه نيروهاي امنيتي نمي دانم بلكه برخي گروه ها و افراد در اين جرم ها مشاركت دارند.
ساير رويدادها
¤ نيروهاي آمريكايي يك سامانه موشكي پيشرفته در استان صلاح الدين، واقع در شمال عراق مستقر كردند.
¤ ساخت يك بندر توسط دولت كويت در آب هاي ساحلي و مرزي اين كشور و عراق، روابط بغداد و كويت را متشنج كرد.


نوشته شده در   سه شنبه 25 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode