ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 4 تير 1390     |     کد : 21384

تهران ،كانون مبارزه با تروريسم بين المللي

اجلاس بين المللي مبارزه با تروريسم امروز به مدت دو روز با حضور مقامات بيش از 60 كشور جهان در تهران برگزار مي شود.

اجلاس بين المللي مبارزه با تروريسم امروز به مدت دو روز با حضور مقامات بيش از 60 كشور جهان در تهران برگزار مي شود.
اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم از امروز شنبه (چهارم تيرماه) به مدت دو روز با حضور مقامات بيش از 60 كشور جهان در تهران برگزار مي شود.
اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم با سخنراني محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان و مهمانان ويژه (روساي جمهور و نخست وزيران برخي كشورها) در محل سالن اجلاس سران آغاز به كار مي كند.
در اجلاس تهران علاوه بر جلسه افتتاحيه و جلسات عمومي دو ميزگرد تحت عناوين «نقش سازمان هاي بين المللي و منطقه اي در مبارزه با تروريسم» و «ديدگاه اديان الهي درخصوص مبارزه با تروريسم» نيز برگزار مي شود.
حامد كرزي، آصف علي زرداري، امامعلي رحمان، جلال طالباني و عمر البشير روساي جمهور افغانستان، پاكستان، تاجيكستان، عراق و سودان از جمله مقامات شركت كننده در اين اجلاس هستند كه به همين منظور به همراه جمعي از صاحب نظران اين كشورها وارد تهران شده اند.
عدنان منصور، يوسف بن علوي، رشيد مردوف وزراي خارجه لبنان، عمان و تركمنستان و آرتور باغداساريان دبير شوراي عالي امنيت ملي ارمنستان از ديگر مقاماتي هستند كه در اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم حضور خواهند يافت.
بهمن طاهريان مباركه دبيراجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم اخيراً در نشست خبري در تشريح برنامه هاي اين نشست دو روزه، گفت: برخي روساي جمهور و نخست وزيران، وزراي خارجه و وزراي مرتبط با تروريسم در اين اجلاس شركت خواهند كرد.
وي از حضور نماينده سازمان ملل، سازمان كنفرانس اسلامي، مجمع گفت وگوي همكاري آسيايي، سازمان شانگهاي، سازمان اكو و همچنين پليس بين الملل و دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل در اين اجلاس خبر داد.
تروريسم يكي از بزرگترين چالش هاي جامعه جهاني است كه باعث از بين بردن جان هزاران انسان و تحميل هزينه هاي مادي و معنوي سنگين شده است. گروه ها و عناصر تروريستي نشان داده اند كه هيچ حد و مرز و يا محدوديتي را براي اعمال خطرناك خود نمي شناسند و براي رسيدن به اهداف خويش حاضر به زير پا گذاشتن كليه ارزش هاي انساني و الهي و همچنين نقض مقررات و تعهدات بين المللي هستند.
به اعتقاد جمهوري اسلامي ايران ظرفيت هاي بالقوه و بالفعل زيادي در عرصه جهاني براي مبارزه با تروريسم وجود دارد كه تحقق آن نيازمند يك نگاه و رويكرد سازنده مثبت و يكپارچه بين همه اعضاي جامعه بين المللي است.
برگزاري نشست هاي بين المللي با مشاركت همه كشورها و مراجع بين المللي و منطقه اي مسلماً نقش موثري در رسيدن جامعه بين المللي به يك رويكرد جامع و موثر در مبارزه با تروريسم دارد. بر اين اساس دولت جمهوري اسلامي ايران ايده برگزاري «اجلاس بين المللي مبارزه جهاني با تروريسم» را با مشاركت مقامات عالي رتبه و نمايندگان كشورها و سازمان هاي بين المللي و منطقه اي مطرح و اجرايي كرد.
اجلاس تهران فرصتي مناسب براي تبادل نظر پيرامون موضوعاتي چون دلايل روند روبه به رشد فعاليت هاي تروريستي در عرصه جهاني، چالش ها و موانع موجود در راه مبارزه با تروريسم، نقش سازمان هاي بين المللي و منطقه اي درخصوص مبارزه با تروريسم، ديدگاه اديان الهي درخصوص مبارزه با تروريسم و راهكارها و ساز و كارهاي مناسب براي تقويت همكاري هاي بين المللي به منظور مقابله با تروريسم در سطوح دو جانبه، منطقه اي و بين المللي است.
در همين راستا جان نيوهاوس، مشاور ارشد آژانس كنترل تسليحات آمريكا اعتقاد دارد: بوش يكي از ابزارهاي امپرياليسم آمريكايي است كه بعد از حادثه 11 سپتامبر تصميم مي گيرد قدرت و كشور گشايي اش را علني و به بهانه مقابله با تروريسم به افغانستان و عراق لشكركشي كند. وي اضافه كرد: تاكنون كسي از خود پرسيده كه چرا آمريكا نتوانسته است هيچ سلاح كشتار جمعي در ديگر كشورها پيدا كند؟
در اين زمينه جان بلا مي فاستر، استاد دانشگاه اورگن هم در موضوع تروريسم بين المللي به امپرياليسم آمريكايي اشاره مي كند و معتقد است: آمريكا درصدد ايجاد حاكميت مطلق در جهان است و به همين دليل در هر جاي جهان از گواتمالا، كنگو و ويتنام گرفته تا ايران و سوريه، با اين حاكميت مخالف باشند، با عنوان تروريسم بين المللي با آنها مقابله مي شود. بايد اشاره داشت كه راجر جي بورباخ عضو مركز مطالعات بين المللي آمريكا هم بر اين باور است كه ترس از تروريسم در آمريكا هيچ وقت تمامي ندارد چرا كه خود همين سياستمداران آن را ترويج مي كنند و تا وقتي كه سياست هاي خارجي اين كشور به همين روال باشد ترس از تروريسم در جهان باقي خواهد ماند.
براين اساس برخي كارشناسان داخلي هم معتقدند امروز ايران بايد پرچم دار مبارزه با تروريسم باشد. در اين زمينه زهره الهيان گفت، آمريكا با حضور نظامي در افغانستان و عراق، شرايط امنيتي منطقه را به نحوي ترتيب داده كه گروه هاي تروريستي بيش از پيش فعال شده اند و حتي با ماموران آمريكايي پاي ميز مذاكره مي نشينند.
رئيس كميته حقوق بشر مجلس با بيان اينكه امروز مبارزه با تروريسم ابزاري شعاري در دست قدرت هايي است كه مصداق بارز تروريسم دولتي هستند تصريح كرد: پرچم مبارزه با تروريسم بايد در دست كشورهاي قرباني تروريسم از جمله ايران باشد. بداغي، معاون حقوقي رئيس جمهور هم معتقد است بايد از اعمال نفوذ نظام سلطه به عنوان مهمترين چالش مبارزه با تروريسم جلوگيري كرد.


نوشته شده در   شنبه 4 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode