ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 2 تير 1390     |     کد : 21319

بازديد فرمانده كل قوا از نمايشگاه علمي نيروهاي مسلح

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا، ديروز به مدت 6 ساعت و نيم از دستاوردهاي تحقيقاتي نيروهاي مسلح در نمايشگاه جهاد علمي ـ اقتدار دفاعي بازديد كردند...

رهبر معظم انقلاب‌:هدف اصلي از توليد سلاح در جمهوري اسلامي ايران، دفاعي است
بازديد فرمانده كل قوا از نمايشگاه علمي نيروهاي مسلح
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا، ديروز به مدت 6 ساعت و نيم از دستاوردهاي تحقيقاتي نيروهاي مسلح در نمايشگاه جهاد علمي ـ اقتدار دفاعي بازديد كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي ورود به نمايشگاه در محل يادمان شهدا، ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس را گرامي داشتند و براي آنان علو درجات مسالت كردند.
در اين نمايشگاه، بيش از 300 دستاورد علمي، فناوري و محصولات دفاعي ارتش، سپاه پاسداران، نيروي انتظامي و وزارت دفاع، از فضا تا كف دريا به نمايش گذاشته شده بود.

دستاوردهاي علمي ـ فناوري و محصولات دفاعي در زمينه سامانه‌هاي پدافند هوايي، هواپيما، بالگرد و پرنده‌هاي بدون سرنشين، شناورهاي سطحي و زيرسطحي، انواع رادارهاي پيشرفته دوبعدي و سه‌بعدي، سامانه پيشرفته ارتباطات امن و پايدار، تجهيزات جنگ الكترونيك و مقابله با جنگ الكترونيك، سامانه‌هاي جنگ سايبري، انواع شبيه‌سازهاي پيشرفته و دستاوردهاي پزشكي دفاعي، از بخش‌هاي اصلي اين نمايشگاه بود.

فرمانده كل قوا همچنين از توانايي‌ها و پيشرفت‌هاي نيروهاي مسلح در طراحي و ساخت خودروهاي تاکتيکي و تهاجمي سبك با قابليت رمل‌نوردي، خودروهاي زرهي سبك چندمنظوره، ساخت و ارتقاي انواع موشك‌هاي هوشمند سطح به هوا، سطح به سطح و هوا به سطح ديدن كردند.

همچنين جوانان با استعداد بسيجي، توانايي‌هاي خود را در زمينه‌هاي ليزر، شناورهاي زيرسطحي و آنتن‌هاي نانو عرضه كرده بودند.در اين نمايشگاه، بخش‌هاي متنوعي از دستاوردهاي بخش فناوري اطلاعات، صدور اسناد الكترونيكي امن و نيز تجهيزات كنترل الكترونيك مرزها، جاده‌ها و راه‌ها ارائه شده بود.بخش ديگري از نمايشگاه، دستاوردهاي تحقيقاتي نيروهاي مسلح درباره توانايي موشکي جمهوري اسلامي ايران بود.در اين بخش، انواع موشک‌هاي دوربرد زمين به زمين از جمله موشک سجيل با برد 2000 کيلومتر، موشک قيام با برد 750 کيلومتر و انواع موشک فاتح با بردهاي مختلف به نمايش درآمده بود.

انواع موشک‌هاي بالستيک با سوخت جامد و مايع، موشک‌هاي پدافند هوايي، موشک‌هاي زيرآبي و موشک‌هاي ضدکشتي، بخش ديگري از توانايي‌هاي موشکي ايران اسلامي است.در اين نمايشگاه همچنين بخشي به انواع موشک‌هاي ماهواره‌بر و ماهواره‌ها اختصاص داده شده بود.نمايش موشک‌هاي ماهواره‌بر سفير اميد و رصد و برنامه‌هاي آينده و آزمايشگاه‌هاي سازه و سيستم‌هاي فضايي از جمله قسمت‌هاي اين بخش از نمايشگاه بود.

مجموعه اين دستاوردهاي علمي در مراکز تحقيقاتي نيروهاي مسلح با استفاده از ظرفيت نخبگان دانشگاهي، اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها و شركت‌هاي دانش بنيان طراحي و ساخته شده است.

كارهاي مراكز تحقيقاتي بايد مكمل يكديگر باشد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي پس از بازديد از دستاوردهاي جهاد علمي و اقتدار دفاعي نيروهاي مسلح، در سخناني، ضمن قدرداني از برگزارکنندگان اين نمايشگاه پرمغز و پرمضمون، تحقيقات را پايه اساسي براي توليدات جديد دانستند و تاکيد کردند: مراکز تحقيقاتي نيروهاي مسلح بايد حرکت رو به جلوي خود را با قدرت و عمق و شتاب بيشتري ادامه دهند.

ايشان با تاکيد بر اين‌که وجود مراکز تحقيقاتي متعدد در سازمان‌ها و بخش‌هاي مختلف نيروهاي مسلح مفيد است، خاطرنشان کردند: کارهاي مراکز تحقيقاتي بايد مکمل يکديگر باشند تا از موازي‌کاري و هدر رفتن سرمايه‌هاي انساني و مادي جلوگيري شود.

فرمانده کل قوا تاکيد کردند: نبايد در تحقيقات، فقط محصول محوري مدنظر باشد؛ بلکه مراکز تحقيقاتي بايد سطح دانش و فناوري را نيز بالا ببرند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي با تاکيد بر لزوم تقويت مراکز تحقيقاتي نيروهاي مسلح و همچنين حمايت از نخبگان و محققان افزودند: مراکز تحقيقاتي حتما بايد در چارچوب ضوابط خود با دانشگاه‌ها همکاري علمي داشته باشند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: هدف اصلي از توليد سلاح در جمهوري اسلامي ايران، هدفي دفاعي و مقابله با دشمنان زورگو است؛ در حالي که در غرب هدف اصلي توليد سلاح، تجارت و افزايش ثروت سردمداران کارخانجات و کمپاني‌هاي تسليحاتي است.

ايشان در پايان تاکيد کردند: با همت و تلاشي که در نيروهاي مسلح مشاهده مي‌شود، تحريم‌ها بي‌اثر و به ضرر دشمنان ملت ايران خواهد شد.همچنين نماز ظهر و عصر به امامت رهبر معظم انقلاب در محل نمايشگاه دستاوردهاي جهاد علمي و اقتدار دفاعي اقامه شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 2 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode