ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 7 خرداد 1390     |     کد : 20189

انتقال آب شيرين از سرشاخه‌هاي دز به قم

رئيس‌جمهور تاكيد كرد: انقلاب اسلامي بايد براي بشريت الگو باشد و اين الگو بودن تنها در حرف نيست بلكه در عمل و زندگي نيز بايد آن را ترسيم و ارائه كنيم.

رئيس‌جمهور تاكيد كرد: انقلاب اسلامي بايد براي بشريت الگو باشد و اين الگو بودن تنها در حرف نيست بلكه در عمل و زندگي نيز بايد آن را ترسيم و ارائه كنيم.

به گزارش ايسنا، محمود احمدي‌نژاد كه صبح پنجشنبه براي افتتاح طرح انتقال آب سرشاخه‌هاي رود دز به قم به اين شهر سفر كرده بود، طي سخناني قم را مركز پايه‌گذاري عظيم‌ترين حركت الهي و انساني از صدر اسلام تاكنون دانست و افزود: انقلاب اسلامي بزرگ‌ترين حركتي است كه براي نجات بشر و برپايي توحيد و عدالت آغاز شده است و شكل‌گيري اصلي اين حركت از قم بوده است. اين شهر به‌رغم داشتن طبيعتي خشن، مردمي دارد كه در طول تاريخ به پاي ولايت و امامت ايستادگي كرده‌اند.
احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه شهر قم بايد الگوي شهرسازي باشد، افزود: بايد بهترين شهرسازي‌ها، مديريت شهري و زيباترين بناها با جلوه‌هاي زيباي انساني و دل‌انگيز‌ترين سرود‌هاي ايراني در اين شهر ساخته و نواخته شود. خدمت به قم خدمت به انقلاب و خدمت به امامان و انديشه اسلام ناب محمدي است.وي در ادامه با اشاره به چند طرح مهم در دست اجرا در شهر قم، گفت: يكي از اين طرح‌هاي مهم طرح توسعه حرم حضرت معصومه(س) است و شبكه حمل و نقل، مراكز تفريحي و علمي و پژوهشي بايد در اين شهر با بالاترين معيارها و متناسب با نيازهاي امروز جامعه بشري ارائه شود.رئيس‌جمهور به آزاد‌راه قم ـ تهران ـ مشهد اشاره كرد و گفت: اين طرح ادامه خواهد يافت و ما مصمم هستيم قطار سريع‌اليسر راه‌اندازي كنيم.

احمدي‌نژاد در ادامه به مساله مسكن اشاره كرد و گفت: از نظر ما مسكن تنها محلي براي خوابيدن نيست، بلكه محلي است كه در آن انسان تربيت مي‌شود و رشد مي‌يابد و صاحب كمال مي‌شود. طرح مسكن مهر طرحي مسكن و ضربتي است تا فشارها خنثي شود. طرح اصلي دولت در راه است و به مردم اين اجازه را مي‌دهد كه بتوانند در فضايي مستقل زندگي كنند. راه اصلي گرمسار ـ قم، طرح انتقال آب از سرشاخه‌هاي دز و كارخانه توليد فولاد پروژه‌هايي بودند كه در جريان سفر يكروزه رئيس‌جمهور به قم افتتاح شد.به گفته استاندار قم، طرح آبرساني به اين شهر از سرشاخه‌هاي دز، تاكنون حدود 800 ميليارد تومان هزينه داشته و احداث 4 بند انحرافي، 4 قطعه تونل به طول 56 كيلومتر، 186 كيلومتر خط انتقال با لوله‌هاي 2000 ميلي‌متري و 7 كيلومتر كانال از جمله سازه‌هاي اين پروژه است.موسي‌پور تصريح كرد: با افتتاح نهايي اين پروژه، 10 شهر و تمام روستاهاي مسير از نعمت آب گوارا و شيرين بهره‌مند مي‌شود.

توصيه احمدي‌نژاد به دولت‌هاي آفريقايي

رئيس‌جمهور همچنين عصر پنجشنبه به مناسبت روز جهاني آفريقا در ديدار سفرا و روساي نمايندگي‌هاي كشورهاي آفريقايي مقيم تهران گفت: استعمارگران و برده‌داران سابق دندان تيز كرده‌اند تا يكبار ديگر در شمال آفريقا به طور كامل مسلط شوند. به گزارش ايرنا احمدي‌نژاد افزود: اگر دولت‌هاي آفريقايي هماهنگ با يكديگر عمل كنند، دست چپاولگران از منابع غني آنها قطع شده و قدرت سياسي بزرگي در جهان به نفع عدالت، برادري و صلح ظهور خواهد كرد، ضمن اين‌كه ظرفيت‌هاي اقتصادي و فرهنگي ملت‌هاي مظلوم آفريقا نيز شكوفا خواهد شد.

رئيس‌جمهور، روز آفريقا را روز پايداري و مقاومت ستودني ملت‌ها و رهبران بزرگ آفريقا دانست و با تبريك فرارسيدن اين روز به دولت‌ها و ملت‌هاي آفريقايي گفت: اميدوارم همگرايي آفريقايي با سرعت و عمق بيشتر به نتايج دلخواه رسيده و آرزوهاي تاريخي مردم مظلوم اين قاره هر چه زودتر محقق شود.


نوشته شده در   شنبه 7 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode