ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 خرداد 1390     |     کد : 20045

تجليل رئيس‌جمهور از 50 زن برگزيده كشور

رئيس‌جمهور با اهداي لوح و تنديس همايش «بانوي ‌بصير» از 50 نفر از زنان برگزيده كه در حوزه‌هاي مختلف علمي، پژوهشي و ساير عرصه‌ها براي كشور افتخار آفريده‌اند، تجليل كرد.

رئيس‌جمهور با اهداي لوح و تنديس همايش «بانوي ‌بصير» از 50 نفر از زنان برگزيده كه در حوزه‌هاي مختلف علمي، پژوهشي و ساير عرصه‌ها براي كشور افتخار آفريده‌اند، تجليل كرد.

به گزارش ايرنا، محمود احمدي‌نژاد، در اين مراسم با گراميداشت مقام حضرت فاطمه(س)‌ گفت:‌ زماني كه مي‌خواهيم از حضرت زهرا(س) سخن بگوييم بايد درباره همه زيبايي‌ها و خوبي‌هاي هستي صحبت كنيم و خدا را سپاس مي‌گويم كه در جشن بزرگ هستي در خدمت شما بانوان پيشگام و پيشتاز و پرچمدار كمال انساني هستم.
رئيس‌جمهور با تاكيد بر ساختن ايران در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و... گفت: بايد به سرعت به سمت جامعه‌اي حركت كنيم كه سرشار از عدالت، آزادي و محبت است و در اين جامعه بايد تك تك ملت ايران فرصت شكوفايي و رشد و نقش‌آفريني داشته باشند. وي اضافه كرد:‌ در مسير حصول به اين آرزوي دست‌يافتني، نقش و مسووليت اول برعهده زنان فرهيخته، شجاع و شجاع‌پرور ايران عزيز است.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: به فضل الهي، خورشيد كم‌فروغ مستكبران و دشمنان بشريت در حال غروب و افول است و پشت پرده پر سروصداي گردنكشي‌ها و تبليغات، حقيقتي در جريان است و آن حاكميت سنت الهي بر محور مستكبران و روي كار آمدن صالحان است، آينده متعلق به شماست، خود را آماده كنيد.

وي با بيان اين كه گوهر انساني در گذر از حوادث صيقل مي‌خورد و شكوفا مي‌شود خطاب به بانوان برگزيده كشور حاضر در مراسم گفت: فرداي درخشان از آن شما و ملت ايران است و از دامان شما، انسان‌هاي بزرگ سر به آسمان خواهند كشيد.

رئيس‌جمهور با تاكيد بر ضرورت تبديل ايران به الگوي جامعه بشري گفت: اين ظرفيت و توانايي و شايستگي در ملت ايران وجود دارد والبته اين ماموريت ماست.

احمدي‌نژاد با اشاره به رويدادهاي بين‌المللي اظهار كرد:‌ رئيس‌جمهور تازه به دوران رسيده آمريكا مهره بازي بازيگران اصلي پشت صحنه است و مي‌گويد ماموريت داريم كه به شمال آفريقا و خاورميانه دموكراسي ياد بدهيم و به مردم كمك كنيم، البته او جملاتي را نمي‌گويد و آن اين كه دموكراسي را مي‌دهيم تا نفت، ثروت و فرهنگ مردم منطقه را از آنها بگيريم.

وي با بيان اين كه بي‌فرهنگ‌ترين انسان‌هاي دنيا احساس با فرهنگ بودن مي‌كنند و عقب‌مانده‌ترين انسان‌هاي جهان ادعاي كمك به پيشرفت ملت‌هاي جهان را دارند، گفت:‌ آنها احساس مسووليت مي‌كنند كه دنيا را مديريت كنند و ما را نيز هم؛ نظامات جهان را شكل بدهند و سازماندهي كنند، اما چه كسي در بين ملت ايران قبول مي‌كند كه ديگران براي ما تصميم بگيرند، الگو شوند و سياست‌هاي خود را در اقتصاد، فرهنگ و سياست به ما تحميل كنند.

رئيس‌جمهور پيش از سخنراني در اين مراسم از 50 نفر از بانوان برگزيده كشور در عرصه‌هاي مختلف تقدير و تجليل كرد. در اين ميان شماري از بانوان نقش‌آفرين در دوران دفاع مقدس از جمله آزادسازي خرمشهر مورد تجليل قرار گرفتند.

در ميان اين بانوان برگزيده، حافظان كل قرآن كريم و نهج‌البلاغه، ارائه‌دهندگان مقالات در نشريات معتبر علمي بين‌المللي، تربيت‌كنندگان فرزندان موفق، مولفان كتاب در حوزه مسائل زنان، زنان جانباز، همسران و مادران جانبازان و شهدا حضور داشتند.شماري از برگزيدگان نيز گام‌هاي افتخارآفريني براي كشور از جمله در زمينه تلاش براي خودكفايي در تامين داروهاي IVIG و فاكتور 9 استحصالي از پلاسماي ايراني، نوآوري در توليد آنتي‌اكسيدان و... برداشتند.

دارندگان مقام ممتاز شركت‌هاي تعاوني،‌ دانشجوي نمونه و برتر، كارشناس نمونه چهارمين جشنواره سراسري شهيد رجايي، مشاوره‌دهنده در تدوين 150 استاندارد ملي ايران، ارائه طرح توانمندي‌هاي معلولان روستايي و... نيز موفق به دريافت تنديس و لوح ويژه همايش بانوي بصير شدند.

نگاه جديد به جايگاه زنان

علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در مراسم تجليل از كاركنان زن مجلس، با بيان اين كه در دنياي امروز به 2 شيوه مدرن و قبيله‌گرايي، استعدادهاي زنان سركوب مي‌شود، گفت: نتيجه هر 2 شيوه اين است كه زنان نمي‌توانند در فضايي عادلانه تنفس كنند.وي تصريح كرد: راه جمهوري اسلامي ايران اين است كه زنان در همه عرصه‌ها اعم از سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و علمي با متانت و عفاف حضور داشته باشند و به شخصيت آنها دست‌اندازي نشود.

لاريجاني با تاكيد بر اين كه ايجاد فضاي سالم براي فعاليت و حضور زنان در جامعه نيازمند ايجاد جامعه‌اي سالم و اسلامي است، گفت: بنده متاسفم كه در كشور برخي به دنبال نوعي گرته‌برداري از رفتارهاي اجتماعي غرب هستند.

وي افزود: راهي كه جمهوري اسلامي ايران در حوزه زنان دارد، راه آراسته‌اي را براي حضور آنان در جامعه فراهم مي‌كند. رئيس مجلس گفت: نمي‌توان در اين موارد حساس كه تبعات اجتماعي و فرهنگي دارد، از غرب گرته‌برداري كرد.

لاريجاني اضافه كرد: تلاش ما در مجلس شوراي اسلامي اين است كه حضور زنان در خانه ملت و بخش‌هاي پشتيباني آن حضور باكرامتي باشد و امروز نمايندگان زن مجلس حضور فعالي را بويژه در حوزه‌هاي تخصصي مرتبط با زنان دارند.

احمدي‌نژاد: اگر روزي همسرم را نبينم، مي‌ميرم

رئيس‌جمهور از زنان به عنوان مظهر مهرباني و عنصر اصلي استقرار ثبات در جامعه ياد كرد و گفت: به خدا سوگند كه حاضرم همه دنيا را بدهم تا يك لبخند مادر و همسرم را ببينم.احمدي‌نژاد ديروز در همايش بانوي بصير كه به منظور تجليل از 50 نفر از زنان برگزيده ايران در تهران برگزار شد، با تبريك فرارسيدن سالروز ميلاد حضرت فاطمه‌زهرا(س) و روز زن گفت: وظيفه من بود كه از تك‌تك زنان ايراني تجليل و در برابر عظمت و بزرگواري آنها تعظيم كنم و اي كاش فرصتي بود كه اين تجليل صورت مي‌گرفت.

رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به جايگاه و نقش‌آفريني زنان در عرصه‌هاي مختلف جامعه، نقش آنان در استحكام كانون خانواده را بسيار برجسته خواند و افزود: اگر روزي همسرم را نبينم، مي‌ميرم.


نوشته شده در   سه شنبه 3 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode