ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 31 فروردين 1390     |     کد : 18324

كوفته ماكاروني

گوشت چرخ كرده را با سبزيجات معطر و برنج مخلوط كنيد و كاملاً ماساژ دهيد در حين ماساژ دستتان را درون ظرفي پر از آب كه كنار دست قرار داده‌ايد بزنيد.

 

مواد لازم

ماكاروني شكل‌دار ريز = 500 گرم
گوشت چرخ كرده كمي چرب = 500 گرم
روغن مايع= 2 قاشق غذا خوري
سبزيجات معطر ساطوري شده= 1 فنجان
آلو به تعداد كوفته‌ها يا زرشك = به مقدار كافي
لپه نصف فنجان پخته شده = به مقدار كافي
پياز درشت نگيني شده= 1 عدد
گردو نيمه شده به تعداد كوفته‌ها = به مقدار كافي
برنج پخته شده (كته)= 1 فنجان
رب گوجه‌فرنگي = 1 قاشق غذا خوري
نمك و فلفل و زيره سبز=به مقدار كافي
تخم مرغ = 2 عدد

طرز تهيه

گوشت چرخ كرده را با سبزيجات معطر و برنج مخلوط كنيد و كاملاً ماساژ دهيد در حين ماساژ دستتان را درون ظرفي پر از آب كه كنار دست قرار داده‌ايد بزنيد. و مواد ماساژ داده شده را ترجيحاً درون فريزر (يا يخچال) استراحت دهيد.
پياز را با كمي روغن تفت دهيد. رب گوجه‌فرنگي را هم اضافه و يك تفت ديگر بدهيد و به ميزان لازم آب بريزيد (معمولاً به تعداد هر كوفته 1 فنجان آب كافي است) و بگذاريد بجوشد و نمك و فلفل و زيره بپاشيد. بعد از جوش آمدن شعله را كم كنيد تا به آرامي جوش بخورد در اين حالت مي‌توانيد درب ظرف غذا را بگذاريد. كمي از مواد گوشتي مخلوط شده را (دو قاشق غذا خوري) درون آب در حال جوش بريزيد)
ماكاروني را در ظرفي جداگانه با كمي روغن و نمك بپزيد و بگذاريد تا مغز پخت شود. سپس آبكش كنيد و آب ولرم روي آن بريزيد تا نچسبد.
تخم مرغ و مواد گوشتي را با ماكاروني پخته و لپه مخلوط كنيد و مجدداً ماساژ دهيد. در صورتي كه غذاساز يا مخلوط‌كن در اختيار داريد از اين وسيله‌ها به جاي ماساژ استفاده كنيد كه بسيار بهتر و كارائي بيشتري هم در امر ماساژ و بازنشدن كوفته‌ها دارد در غير اين صورت مي‌توانيد از هاونگ يا گوشت‌كوب در به هم آميختن بيشتر مواد استفاده نمائيد. به تعداد و اندازه‌هاي دلخواه مواد را به شكل كوفته درآوريد (توپي شكل) و داخل آن را قبل از گرد كردن آلو يا زرشك و گردو بگذاريد و به حالت مدور بين دو دست خودتان گرد كنيد و دستتان را گاهي درون ظرفي از آب ببريد اين حركت خيس كردن دست مقاومت كوفته را در برابر آب داغ درون قابلمه بيشتر مي‌كند. كوفته‌هاي آماده شده را درون آب در حال جوش (به حدي كه روي كوفته‌ها را بگيرد) بريزيد و به هيچ عنوان هم نزنيد و درب غذا را هم نگذاريد. فرصت دهيد به آرامي و با حوصله پخته شود ظرف پخت را طوري انتخاب كنيد كه كوفته‌ها روي هم قرار نگيرد و به هم نچسبد و بين آنها فاصله وجود داشته باشد.


نوشته شده در   چهارشنبه 31 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode