ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 18 فروردين 1390     |     کد : 17690

اعتراض مراجع و حوزه‌هاي علميه به كشتار مردم بحرين

تجمع حوزويان در اعتراض به جناياتي كه بحرين عليه مردم مسلمانش بويژه شيعيان انجام مي‌دهد، روز گذشته در شهرهاي قم، تهران ومشهد برگزار شد، درشرايطي كه پنج مرجع تقليد نيز در آن شركت كردند.

تجمع حوزويان در اعتراض به جناياتي كه بحرين عليه مردم مسلمانش بويژه شيعيان انجام مي‌دهد، روز گذشته در شهرهاي قم، تهران ومشهد برگزار شد، درشرايطي كه پنج مرجع تقليد نيز در آن شركت كردند. آيات عظام مكارم‌شيرازي، صافي‌گلپايگاني، شبيري‌زنجاني، جوادي‌آملي و نوري‌همداني پنج مرجعي بودند كه در تجمع اعتراض‌آميز حوزويان در قم حضور داشتند. علاوه بر آن آيت‌الله مهدوي‌كني رئيس مجلس خبرگان نيز در تجمع طلاب و استادان مدارس علميه تهران در مدرسه مروي حضور يافت. در قم نيز مسوولاني نظير آيت‌الله مقتدايي مدير حوزه‌هاي علميه، آيت‌الله حسيني بوشهري و حجت‌الاسلام سعيدي امامان جمعه قم و حجت‌الاسلام ذوالنور جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با شركت در تجمع مسجد اعظم، جنايات رژيم بحرين را عليه مردم اين كشور محكوم كردند.
در اين تجمع كه از ساعت 10 صبح آغاز شد، علما، استادان و طلاب حوزه علميه قم با محكوم كردن اقدام ددمنشانه سران برخي از كشورهاي اسلامي در كشتار مردم بي‌دفاع كه با كمك قدرت‌هاي سلطه‌گر، آمريكا و رژيم صهيونيستي صورت مي‌گيرد با سردادن شعارهايي همدردي و حمايت قاطع خود را از ملت‌هاي مسلمان و مظلوم كشورهاي اسلامي بويژه بحرين اعلام كردند.

به گزارش واحد مركزي خبر، طلاب و استادان مدارس علميه استان تهران نيز با تعطيل كردن كلاس‌هاي درس ديروز صبح در حوزه علميه مروي تجمع و كشتار غيرنظاميان را در بحرين محكوم كردند.

اسلام ايران را نجات داد

آيت‌الله جوادي‌آملي در حاشيه تجمع قم با بيان اين ‌كه «حكام خودسر خاورميانه كشورهاي مسلمان را رها كنند»، گفت:‌ امروز استكبار و صهيونيسم با هم هماهنگ شده‌اند و اسلام‌ستيزي و ايران‌هراسي را در جهان دنبال مي‌كنند زيرا مي‌دانند اسلام، ايران را نجات داد.

وي خاطرنشان كرد: دشمنان مي‌دانند اسلام توان آن را دارد كه نه تنها خاورميانه بلكه جامعه بشري را نجات دهد براي همين اول با ايران و بعد با مسلمانان به پاخاسته خاورميانه درافتادند.

آيت‌الله جوادي‌آملي در ادامه به حكام خودسر خاورميانه توصيه كرد هر چه زودتر مردم مسلمان و به پاخاسته كشورهاي اسلامي را به حال خود بگذارند والا بزودي به سرنوشت شاه ايران و ساير حكام ستمكار گرفتار مي‌شوند.

اين مفسر قرآن كريم پيروز واقعي وقايع اخير منطقه را مردم، ملت‌ها و شهدا دانست.

آيت‌الله مكارم‌شيرازي نيز حمايت از مردم بحرين را بر همه مسلمانان اعم از شيعه و سني واجب دانست كه براساس آن چنين تجمعي برگزار شده است.

به گزارش ايسنا اين مرجع تقليد با بيان اين كه عامل مشكلاتي كه در تمام جهان اسلام به‌وجود آمده، ديكتاتورها هستند؛ خاطرنشان كرد: مشكلاتي در تمام جهان اسلام به وجود آمده مخصوصا در بحرين ملت مظلومي گرفتار دست ديكتاتورها شده‌اند و استكبار جهاني هم از آنها حمايت مي‌كند.

سقوط، سرنوشت مستكبران عالم است

آيت‌الله نوري‌همداني نيز در حاشيه اين تجمع گفت: مستكبران در جهان اسلام محكوم به انحطاط و سقوط هستند. اين مرجع تقليد با تاكيد بر اين كه «اين تجمع به همه مسلمانان مظلوم در كشورهاي مختلف از جمله يمن، بحرين، ليبي و ساير كشورها پيام داد»، ‌خاطرنشان كرد: براساس مكتب اسلام همه مسلمانان در كنار هم هستند و آنها نبايد خودشان را تنها ببينند. وي افزود: مردم بحرين راهي را كه شروع كرده‌اند راه عاشورا ست و بايد راه خود را ادامه دهند و بدون هيچ واهمه‌اي از استكبار و استبداد اين راه را ادامه دهند تا به نتيجه برسد.

آيت‌الله نوري‌همداني خطاب به مستكبران گفت: ديگر زمان ترس از مستكبران در جهان اسلام سپري شده است و آنها محكوم به انحطاط و سقوط هستند.

وي خطاب به سرسپردگان استكبار در منطقه نيز گفت: حاكمان ديكتاتور و دست‌نشانده آمريكا بدانند با هر قطره خوني كه ريخته مي‌شود زوال و نابودي آنها نزديك‌تر خواهد شد.

آيت‌الله نوري‌همداني تاكيد كرد: امروز دوره حكمراني حاكمان دست‌نشانده سپري شده است و مردم به دنبال دستيابي به حقوق خود هستند و روزبه‌روز هم قوي‌تر خواهند شد و ا‌‌ن‌شاء‌الله روزي مستكبران از صحنه روزگار محو مي‌شوند.

مسلمانان مي‌خواهند به هويت خود بازگردند

آيت‌الله مهدوي‌كني، رئيس مجلس خبرگان نيز با اشاره به موج بيداري اسلامي در برخي كشورهاي منطقه گفت: اين موج و تحول در سايه اسلام به دست آمده است و مسلمانان مي‌خواهند به هويت خود بازگردند، اما حكام مستبد و وابسته نمي‌خواهند اين موضوع را بپذيرند.

آيت‌الله مهدوي‌كني در مصاحبه با واحد مركزي خبر در حاشيه تجمع طلاب و استادان مدارس علميه تهران در مدرسه مروي با بيان اين كه اين حركت و بيداري در قالب جنبش و انقلاب 2 چيز را بيان مي‌كند، افزود: نخست آن كه مردم بيدار شده‌اند و دوم آن كه، حكومت‌ها؛ حكومت‌هاي لايقي نيستند.رئيس مجلس خبرگان با بيان اين كه مردم در اين كشورها 2 چيز را مي‌خواهند، گفت: نخست آن كه مردم حق دارند حكومت‌هايشان را انتخاب كنند و حق راي و نظر داشته باشند و اين كه حكومت‌هاي سلطنتي و شبيه سلطنتي در دنيا قابل بقا نيست.

آيت‌الله مهدوي‌كني افزود: ديگر آن كه مردم چون اعتقادات اسلامي دارند، مي‌خواهند به هويت ديني خود بازگردند، هويتي كه آنها را سال‌هاي متمادي در تاريخ عزيز و مسلمانان را از نظر علمي،‌ قدرت و فرهنگ در جهان ممتاز كرده است.رئيس مجلس خبرگان همچنين از مجامع بين‌المللي و سازمان ملل متحد خواست صداي مظلوميت مسلمانان را در اين كشورها بشنوند و از ادامه قتل عام و جنايت جلوگيري كنند.وي با تاكيد بر اين كه جمهوري اسلامي ايران همواره حامي و پشتيبان ملت‌هاي آزاديخواه در سراسر جهان است، گفت: اوضاعي كه در خاورميانه و بخصوص كشورهاي عربي منطقه پيش آمده، بازتابي از انقلاب اسلامي ماست.وي با اشاره به تحولات اخير بحرين گفت: برخورد دولت بحرين با مردم اين كشور بسيار ظالمانه است كه از كشورهاي ديگر براي سركوب و قتل‌عام مردم نيروي نظامي وارد كند در حالي كه مردم بحرين اهل جنگ نيستند و مسالمت‌آميز سخن مي‌گويند.

حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنور نيز در سخناني برگزاري اين تجمع را اقدامي براي رساندن فرياد مظلومانه مردم تحت ستم بحرين به گوش جهانيان خواند و افزود: سركوب‌ها ضد مردم مظلوم بحرين با هدايت و پشتيباني استكبار جهاني صورت مي‌گيرد.

وي با تاكيد بر اين كه تحولات در بحرين به هيچ وجه مذهبي و فرقه‌اي نيست، اضافه كرد: 20 درصد جمعيت بحرين كه به بيگانگان وابسته هستند بر80 درصد جمعيت اين كشور كه مستقلند حكومت مي‌كنند و تحولات اخير در اين كشور به گروه خاصي اختصاص ندارد.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با انتقاد از برخورد دوگانه استكبار جهاني در قبال اوضاع بحرين گفت: استكبار جهاني با مطرح كردن موضوعات فرقه‌اي، حضور عربستان را در بحرين مشروع جلوه مي‌دهد.

حجت‌الاسلام ذوالنور تاكيد كرد: اين حركات بي‌نتيجه و مذبوحانه است و استكبار جهاني نمي‌تواند جلوي بيداري اسلامي را بگيرد.

فتواي وهابيون به قلم اوباما نوشته شده

آيت‌الله سيداحمد خاتمي هم به عنوان سخنران اجتماع اعتراض‌آميز در مسجد اعظم قم گفت: دفاع از اسلام يك عنوان فقهي است و آنجا كه كيان اسلام به خطر بيفتد همه بايد براي دفاع وارد شوند و اين يك تكليف الهي است.

خاتمي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب كه فرمودند اين خيزش‌ها ادامه خواهد داشت، گفت: در رابطه با اين خيزش‌ها آمريكا 2 راهبرد دارد كه راهبرد اول مصادره اين خيزش‌هاست و دومين راهبرد آمريكا برخورد و سركوب وحشيانه با قيام‌هاست و آنچه در يمن و بحرين صورت مي‌گيرد با دستور مستقيم آمريكاست تا ديكتاتورها بمانندو منافع آمريكا تامين شود.

سيداحمد خاتمي افزود: مراجع معظم تقليد كه باني اين تجمع اعتراض‌آميز هستند پيامشان اين است كه ما تا آخرين قطره خون پاي اسلام و مكتب‌مان ايستاده‌ايم.

وي گفت: امروز شاهد تعرض به جان مسلمانان در بحرين هستيم و پيامبر (ص) فرمود حرمت مسلمان از كعبه بالاتر است، آنچه اين منكر را در بحرين تشديد مي‌كند آن است كه ما در بحرين شاهد فتواهاي شيطاني هستيم و آخوندهاي پيرو وهابيان تندرو فتوا به حلال بودن جان مسلمانان دادند. قلم اين فتوا قلم اوباما و نتانياهو و استكبار است و اين قلم ضد پيامبر اسلام (ص) است. آيت‌الله خاتمي گفت: علما و فضلا و بزرگان يك پيام دارند به علماي جهان اسلام، اي علماي اسلام در منظر شما جنايت انجام مي‌شود و شما سكوت كرده‌ايد، سكوت شما مشاركت در جنايت است پس دست از سكوت برداريد به صحنه بياييد و جلوي مسلمان كشي را بگيريد و الا ملعون خدا و پيامبر خواهيد بود.

بيانيه نمايندگان مجلس و تجمع طلاب مشهد

علاوه بر شهر قم، تجمع اعتراض‌آميز ديگري نيز در شهر مشهد به طور همزمان برگزار شد و طلاب و حوزويان با تعطيل كردن كلاس درس خود، اعتراضشان به كشتار مردم بحرين را اعلام كردند. همچنين روز گذشته 200 نماينده مجلس شوراي اسلامي در بيانيه‌اي ضمن محكوم كردن حوادث بحرين، اعلام كردند كه حافظه تاريخي مردم منطقه بويژه مردم مظلوم بحرين، آن را براي هميشه در تاريخ به ثبت خواهند رساند و نتايج اين ظلم‌ها و جنايت‌ها بدون ترديد به ظالمان بازخواهد گشت.در بخشي ديگر از اين بيانيه خطاب به عربستان توصيه شده است كه اگر ارتش اين كشور هنر و قدرتي دارد در مقابل جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم فلسطين عرض اندام كند.


نوشته شده در   پنجشنبه 18 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode