ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 9 تير 1403
شنبه 9 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 3 مرداد 1395     |     کد : 172545

امام جمعه جلفا: حضور مردم رکن اصلی نمازجمعه است

امام جمعه شهرستان جلفا گفت: حضور مردم در نماز جمعه از ارکان اصلی برگزاری مانور هفتگی مسلمانان است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، حجت الاسالم علی انتظاری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: نمازگزاران با درک صحیح و آگاهی کامل از واجب بودن نماز جمعه و در تبعیت از رهبری و با هدف کسب تقوا و فضیلت در نماز جمعه شرکت می‌کنند و این شاخصه مهم صفوف نماز جمعه است.

وی تقویت روحیه همدلی و وحدت، ایجاد یاس و ناامیدی در دشمنان در برابر مسلمانان را از اثار و برکات برگزاری نماز جمعه در بلاد اسلامی برشمرد.

امام جمعه جلفا افزود: شخصیت امام جمعه رکن دیگر نماز جمعه بوده و امام جمعه باید با دلسوزی نسبت به مردم و درک و شناخت کامل از گرفتاری ها و مشکلات مردم در بیان مشکلات از تریبون نماز جمعه با هدف حل آنها تلاش کند.

حجت‌الاسلام انتظاری نماز جمعه را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: امام راحل با فرمان خود در سال ۵۸ در برگزاری نماز جمعه تلاش کرد احکام اسلام و قرآن در جامعه پیاده شود.

وی به اهمیت و جایگاه والای نماز جمعه در آیات و روایات قرآنی و اسلامی اشاره و تصریح کرد: اینکه خدای متعال حضور در نماز جمعه را بر تمامی کارها حتی خرید و فروش و کسب روزی مقدم داشته حاکی از جایگاه ویژه نماز جمعه در شریعت اسلام است.

امام جمعه جلفا ادامه داد: شرکت در نماز جمعه جهاد با نفس است و نباید حضور در نماز جمعه و یا شرکت نکردن در آن را به مسایل و مشکلات غیرمرتبط ربط داد.

حجت‌الاسلام انتظاری با اشاره به دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری و تلاش استکبار برای دلسرد کردن مردم از نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: همه باید در قبال چالش های فرهنگی جامعه احساس مسوولیت کنند.

امام جمعه جلفا در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به وقایع اخیر کودتا در ترکیه، اظهار کرد: این گونه توطئه ها در راستای کاستن از قدیت کشورهای بوده و توطئه استکبار است.

حجت‌الاسلام انتظاری تصریح کرد: هرچه قدر از قدرت کشورهای اسلامی کاسته شود به همان میزان قدرت استکبار و رژیم صهیونیستی تقویت خواهد شد.

وی قدرت و اقتدار کشورهای اسلامی منطقه را قدرت نظام اسلامی و تمامی جوامع اسلامی بیان و بر ضرورت هوشیاری سران کشورهای اسلامی در برابر توطئه ها تاکید کرد.

امام جمعه جلفا حوادث سوریه، یمن، بحرین و عراق را تلاش استکبار برای کنترل و مهار انقلاب اسلامی در سطح منطقه دانست و افزود: مقابله با افکار تکفیری، سلفی و داعش تنها راه اقتدار انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام انتظاری عمل به توصیه های مقام معظم رهبری در انقلابی ماندن و حرکت کردن بر خط امام و رهبری را ضامن بقای نظام اسلامی و امنیت و اقتدار ایران اسلامی بیان کرد.

وی با تمجید از اقدامات سربازان گمنام و نیروهای انتظامی و نظامی و بسیجی در برقراری امنیت در جامعه، فداکاری، هوشیاری و بیداری نیروهای امنیتی را ستود.

امام جمعه جلفا همچنین بر ضرورت حل مشکل جوانان به‌عنوان رکن اصلی جامعه در زمینه بیکاری، مسکن و ازدواج را خواستار شد.

حجت‌الاسلام انتظاری با اشاره به فعالیت منطقه آزاد ارس در شهرستان جلفا از وضعیت بیکاری جوانان و بی تاثیر بودن فعالیت های سازمان منطقه ازاد ارس در ریشه کنی و مهار بیکاری ابراز نارضایتی کرد.


نوشته شده در   يکشنبه 3 مرداد 1395  توسط   جلفا جلفا   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode