ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 9 تير 1403
شنبه 9 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 مرداد 1395     |     کد : 172521

امام جمعه جلفا: ضعف کشورهای اسلامی، قدرتمند شدن آمریکا و اسرائیل را به دنبال خواهد داشت

امام جمعه شهرستان جلفا گفت: ضعف کشورهای اسلامی، قدرتمند شدن آمریکا و اسرائیل را به دنبال خواهد داشت .

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی انتظاری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به وقایع اخیر کودتا در ترکیه، اظهار کرد: این گونه توطئه ها به منظور کاستن از قدرت کشورها بوده و توطئه استکبار است.
وی افزود: هرچه از قدرت کشورهای اسلامی کاسته شود به همان میزان قدرت استکبار و رژیم صهیونیستی تقویت خواهد شد.
وی قدرت و اقتدار کشورهای اسلامی منطقه را قدرت نظام اسلامی و تمامی جوامع اسلامی بیان و بر ضرورت هوشیاری سران کشورهای اسلامی در برابر توطئه ها تاکید کرد.
امام جمعه جلفا مشکلات سوریه، یمن، بحرین و عراق را تلاش استکبار برای کنترل و مهار انقلاب اسلامی در سطح منطقه دانست و افزود: مقابله با افکار تکفیری، سلفی و داعش تنها راه اقتدار انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام انتظاری عمل به توصیه های مقام معظم رهبری در انقلابی ماندن و حرکت کردن بر خط امام و رهبری را ضامن بقای نظام اسلامی و امنیت و اقتدار ایران اسلامی بیان کرد.
وی با تمجید از اقدامات سربازان گمنام و نیروهای انتظامی و نظامی و بسیجی در برقراری امنیت در جامعه، فداکاری، هوشیاری و بیداری نیروهای امنیتی را ستود.
امام جمعه جلفا همچنین در خصوص فضیلت های شرکت در نماز جمعه گفت : حضور مردم در نماز جمعه از ارکان اصلی برگزاری مانور هفتگی مسلمانان است.
حجت الاسلام انتظاری نمازگزاران با درک درست و آگاهی کامل از واجب بودن نماز جمعه و در تبعیت از رهبری و با هدف کسب تقوا و فضیلت در نماز جمعه شرکت می کنند و این شاخص مهم صفوف نماز جمعه است.
وی تقویت روحیه همدلی و وحدت، ایجاد یاس و ناامیدی در دشمنان در برابر مسلمانان را از آثار و برکات برگزاری نماز جمعه در بلاد اسلامی برشمرد.
امام جمعه جلفا افزود: شخصیت امام جمعه رکن دیگر نماز جمعه بوده و امام جمعه باید با دلسوزی نسبت به مردم و درک و شناخت کامل از گرفتاری ها و مشکلات مردم در بیان مشکلات از تریبون نماز جمعه با هدف حل آنها تلاش کند.
حجت الاسلام انتظاری نماز جمعه را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: امام راحل با فرمان خود در سال 58 در برگزاری نماز جمعه تلاش کرد احکام اسلام و قرآن در جامعه پیاده شود.
وی به اهمیت و جایگاه والای نماز جمعه در آیات و روایات قرآنی و اسلامی اشاره و اظهار کرد: اینکه خدای متعال حضور در نماز جمعه را بر تمامی کارها حتی خرید و فروش و کسب روزی مقدم داشته حاکی از جایگاه ویژه نماز جمعه در شریعت اسلام است.
امام جمعه جلفا ادامه داد: شرکت در نماز جمعه جهاد با نفس است و نباید حضور در نماز جمعه و یا شرکت نکردن در آن را به مسایل و مشکلات غیرمرتبط ربط داد.
حجت الاسلام انتظاری با اشاره به دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری و تلاش استکبار برای دلسرد کردن مردم از نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: همه باید در قبال چالش های فرهنگی جامعه احساس مسئولیت کنند.
امام جمعه جلفا همچنین بر ضرورت حل مشکل جوانان به عنوان رکن اصلی جامعه در زمینه بیکاری، مسکن و ازدواج را خواستار شد.
حجت الاسلام انتظاری با اشاره به فعالیت منطقه آزاد ارس در شهرستان جلفا از وضعیت بیکاری جوانان و بی تاثیر بودن فعالیت های سازمان منطقه ازاد ارس در ریشه کنی و مهار بیکاری ابراز نارضایتی کرد.
شهرستان جلفا با 56 هزار نفر جمعیت در فاصله 125 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.


نوشته شده در   شنبه 2 مرداد 1395  توسط   جلفا جلفا   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode