ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 10 تير 1403
يکشنبه 10 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 تير 1395     |     کد : 172310

ماه مبارک رمضان و عید فطر کرامت و عزتی است که خداوند برای مسلمانان قرار داده است

امام جمعه شهرستان جلفا در خطبه های نماز عید فطر گفت: ماه مبارک رمضان و عید فطر رامت و عزتی است که خداوند برای مسلمانان قرار داده است.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، امام جمعه شهرستان جلفا در خطبه های نماز عید فطر ضمن تبریک عید سعید فطر، این عید را نماد وحدت مسلمانان دانست و گفت: ماه مبارک رمضان و عید فطر کرامت و عزتی است که خداوند برای مسلمانان قرار داده است.

حجت‌الاسلام علی انتظاری افزود: مسلمانان که یک ماه با روزه داری در روزهای گرم و طولانی به میهمانی خدا رفته اند ابتدا در روز قدس و سپس در عید سعید فطر اتحاد و یکپارچگی خود را به جهانیان و خصوصا استکبار جهانی نشان دادند.

وی با اشاره به قدرت نمایی اخیر سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگیری عناصر نفوذی داعش در تهران بیان کرد: اینها سربازانی هستند که حقیقتا در گمنامی و فقط برای رضای خدا تلاش می‌کنند و همه ما باید قدردان تلاش این بزرگواران باشیم و قدر امنیتی را که داریم بدانیم.

امام جمعه شهرستان جلفا ادامه داد: کینه ای که دشمنان این انقلاب از جمهوری اسلامی دارند تمام شدنی نیست و هر کجا بتوانند در پی ضربه زدن به آن هستند که خوشبختانه با توجهات خداوند، تدابیر رهبری و هوشیاری نیروهای امنیتی اقتداری برای کشورمان پدید آمده است که دشمنان اسلام طبق گفته قرآن از کینه و بغض خود هلاک خواهند شد.

انتظاری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در رابطه با اقتصاد مقاومتی علیرغم مطالبه های فراوان هنوز چیزی برای ارائه وجود ندارد و اقدام و عمل آنچنانی صورت نگرفته است.

وی عملکرد شهرستان را به‌عنوان نمونه ی کم کاری در عرصه اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطر نشان کرد: بنده با وضعیت کنونی که در شهرستان وجود دارد خیلی بعید می دانم که بتوان اقتصاد مقاومتی را در این شهرستان پیاده کرد.

امام جمعه جلفا اضافه کرد: از ابتدای مسیر ورودی جلفا تا انتهای شهر، پر است از مغازه هایی که در آن ها لوازم و اجناس خارجی به فروش می رسد و این در تضاد آشکار با مبانی اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: تولید داخلی در شهرستان وضعیت اسفناکی دارد و ما به جای حمایت از تولید داخلی برای تولیدات کشورهای بیگانه بازاریابی می‌کنیم و از تولیدات آنها حمایت میکنیم و با این وضع به هیچ عنوان نمیتوان اقتصاد مقاومتی را عملی کرد.

انتظاری عنوان کرد: مسئله قاچاق نیز موضوعی است که با فلج کردن چرخه تولید و ورشکستگی تولید کنندگان به نفع کشورهای بیگانه و به ضرر اقصاد داخلی کشور عمل میکند.

وی در پایان با اشاره به آیه “وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً” افزود: همانگونه که خداوند در قرآن کریم می فرماید هیچ راهی برای سلطه بیگانگان به مسلمانان قرار داده نشده است، مسئولین امر با اقدامات مناسب و تصحیح عملکردهایشان و مردم نیز با همت جمعی و نخریدن اجناسی که مشابه داخلی دارند، می توانند مسیر اقتصاد را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق داده و مشکلات موجود را برطرف کنند.


نوشته شده در   يکشنبه 20 تير 1395  توسط   جلفا جلفا   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode