ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 10 تير 1403
يکشنبه 10 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 خرداد 1395     |     کد : 171683

مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد جامع جلفا برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) با حضور مسئولان محلی، نیروهای نظامی و انتظامی و آحاد مردم در مسجد صاحب الزمان جلفا برگزار گردید.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، در این مراسم حجت‌الاسلام کاظم ذاکری با اشاره به اینکه یقین از ویژگی های برجسته و متمایز کننده پیامبر اسلام بود و در عصر معاصر نیز امام (ره) به چنین مراتبی از ایمان دست یافته بودند بیان کرد: آنگونه که علامه مطهری امام (ره) را معرفی می‌کند امام دارای ۴ شاخصه ی، ایمان به هدف، ایمان به راه، ایمان به قول و ایمان به خدا بودند که به گفته شهید مطهری ایشان تا آن زمان این ۴شاخصه را یکجا در فردی ندیده بودند.
وی افزود: پس از ائمه معصومین(ع) در تاریخ اسلام شخصیت والایی همچون امام (ره) سراغ نداریم که از چنین مرتبه بالایی از ایمان برخوردار باشد، ایمانی که نتیجه آن انقلاب و حکومت اسلامی بود، حکومتی که بعد از معصومین(ع) نمونه و همتایی نداشته است.
کاظم ذاکری با بیان اینکه انقلاب اسلامی که امام پایه گذاری کرده بودند با تدابیر رهبر بزرگوار انقلاب همچنان با قدرت به راه خود ادامه می دهد گفت: امروز پس از گذشت سالها در راس هرم انقلاب اسلامی تزلزلی اتفاق نیفتاده ولی برخی مسئولین و منتسبین به نظام با بی لیاقتی ها و بی کفایتی های خود آبروی نظام را به خطر می اندازند.
وی با اشاره به حضور کم شمار مسئولین شهرستان در چنین مراسمی اظهار کرد: آنهایی که مسئولین این نظام هستند و به مدیریت ها و ریاست هایشان می بالند در چنین مراسم های ملی و مذهبی حضور نمی یابند و این بی توجهی با خوی انقلابی گری که مسئولین باید داشته باشند سازگار نیست.
ذاکری ادامه داد: همه ما امروز در مقابل خداوند، امام و خون شهیدانمان مسئولیم که مبادا به‌عنوان مردم و مسئول این نظام که از سرمایه های آن استفاده می‌کنیم بر علیه آن قدم برداریم.
وی نقد پذیری و عدم ترس از انتقاد را ویژگی های یک مسئول نمونه ذکر کرد و افزود: مسئولی که کارش را درست انجام می دهد نباید هیچ واهمه ای از انتقاد داشته باشد و اگر ترسی باشد یعنی خلافی انجام گرفته است.
ذاکری در ادامه اخلاق نیکو را به‌عنوان دیگر خصلت متمایز کننده پیامبر(ص) نامبرده و اظهار کرد: امام انقلاب با تاسی از پیامبر خود، خلق و خوی نیک به خود گرفته بود، به گونه ای که هرکس یکبار با او ملاقات میکرد اخلاق نیکوی او را تا مدتها از یاد نمیبرد.
وی با اشاره به مفهوم آیه “اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم ” خاطرنشان کرد: اخلاق نیکویی که امام به آن توصیه می کردند این بود که مهربانترین با دوستان و سرسخت ترین با دشمنان و کافران باشیم، ولی امروز به دلیل عدم التزام عملی برخی از مسئولین به این آیه و ضعف و کرنشی که از خود نشان می دهند امریکا با وقاحت تمام در برابر ما می ایستد و هرگونه توهینی به ما می‌کند.
وی عنوان کرد: سیره عملی امام این بود که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و امروز هم اگر این همت در مردم و مسئولین ما باشد باز هم امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، اما اگر از داخل کشور چراغ سبزی نشان آنها داده شود هر کاری می تواند انجام دهد.
حجت‌الاسلام ذاکری گفت: هروقت دشمن یکی از مسئولین را تهدید کرد و بد او را گفت بدانید که او یک نیروی ارزشی هست و طبق گفته امام هروقت دشمن از کسی تعریف کرد و از او حمایت کرد تا مسئول شود، رئیس شود، رئیس جمهور و رئیس مجلس شود از او بترسید و بدانید که آن فرد برای کشور خطرناک است.
وی در پایان اظهار کرد: جوانان امروز با خواندن و عمل کردن به وصیت نامه الهی سیاسی امام باید او را الگوی خود قرار داده و در راه او قدم بردارند، چرا که پیروی واقعی و بدون چون و چرا از خط ولایت امام و رهبری راه سعادت بوده و در این صورت است که مشکلی نخواهند داشت.
گفتنی است مداحی و ضیافت آش نذری از سایر برنامه های این مراسم بود.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 خرداد 1395  توسط   جلفا جلفا   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode