ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 24 اسفند 1389     |     کد : 16775

بازديد 5 ساعته رهبر معظم انقلاب از نمايشگاه فناوري‌هاي راهبردي

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز بيش از 5 ساعت از نمايشگاه فناوري‌هاي راهبردي ديدن كردند و با توضيح مسوولان غرفه‌ها با بخشي از دستاوردهاي برجسته علمي و فناوري محققان و دانشمندان كشور بيشتر آشنا شدند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز بيش از 5 ساعت از نمايشگاه فناوري‌هاي راهبردي ديدن كردند و با توضيح مسوولان غرفه‌ها با بخشي از دستاوردهاي برجسته علمي و فناوري محققان و دانشمندان كشور بيشتر آشنا شدند.
رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي ورود به نمايشگاه فناوري‌هاي راهبردي در محل يادمان شهيدان عليمحمدي و شهرياري حضور يافتند و با قرائت فاتحه، براي شهيدان عرصه علم و ايمان علو درجات مسالت كردند.در نمايشگاه فناوري‌هاي راهبردي، اختراعات، توليدات و دستاوردهاي علمي و فناوري محققان و دانشمندان كشور، در بخش‌هاي هوا فضا، ميكرو الكترونيك، انرژي‌هاي نو، نانو تكنولوژي، فناوري‌هاي بين رشته‌اي، سلول‌هاي بنيادي، فناوري اطلاعات و ارتباطات، زيست فناوري، گياهان دارويي و طب ايراني به نمايش گذاشته شده بود.طرح ملي طراحي و ساخت رآكتور نيروگاه آزمايشي گداخت هسته‌اي به روش محصورسازي مغناطيسي از جمله دستاوردهاي علمي در بخش فناوري انرژي‌هاي نو بود.اَبررايانه ملي اميركبير از جمله طرح‌هاي كلان ملي است كه در اين نمايشگاه عرضه شده بود. طراحي، ساخت و بهره‌برداري از اين اَبررايانه كاملا در داخل و در دانشگاه صنعتي اميركبير انجام شده است. تكنولوژي ساخت اين ابررايانه فقط در اختيار 10 كشور است. اين اَبررايانه قدرت پردازش انجام 89 هزار ميليارد عمليات محاسبه شناور را در ثانيه دارد.

ماهواره صنعتي اميركبير نيز از جمله توانمندي‌هاي محققان و دانشمندان دانشگاه صنعتي اميركبير است كه در اين نمايشگاه معرفي شد.ساخت و توليد دستگاه شتاب دهنده خطي پزشكي به منظور توليد اشعه ايكس براي درمان تومورهاي سرطاني، دستگاه توليد راديو ايزوتوپ، ابزار مكان‌يابي مغناطيسي براي هدايت حفاري در چاه‌ها، بشقاب پرنده بدون سرنشين زُحل ويژه فيلمبرداري و عكسبرداري هوايي با قابليت ارسال و ضبط همزمان، سيستم هوشمند شناسايي و استخراج اطلاعات راداري در فركانس 2 تا 40 گيگا هرتز، سيستم شناسايي سامانه‌هاي راداري و طراحي و ساخت رادار هواشناسي بومي، از ديگر موفقيت‌هاي علمي و فناوري ارائه شده در نمايشگاه فناوري‌هاي راهبردي بود.طرح ساخت كپسول زيستي براي ارسال موجود زنده به ويژه انسان به فضا در بخش فناوري هوا فضا نيز ارائه شده بود. قرار است در آينده نزديك با استفاده از اين كپسول زيستي يك موجود زنده، به ارتفاع 120 كيلومتري فضا فرستاده و به صورت سالم بازيابي شود.بخش ديگري از نمايشگاه فناوري‌هاي راهبردي، مربوط به دستاوردهاي علمي موسسه رويان بويژه در حوزه بانك سلول‌هاي بنيادي و شبيه سازي بود. تصفيه‌كننده فرآورده‌هاي نفتي با ميكرو فيلتر، دستاوردهاي علمي و صنعتي در بخش استخراج و توليد نفت و سامانه كاهنده مصرف انرژي براي موتورهاي الكتريكي از ديگر بخش‌هايي بود كه در نمايشگاه فناوري‌هاي راهبردي ارائه شده بودند. هنگام بازديد از نمايشگاه و بعد از اذان ظهر، نماز جماعت به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامي اقامه شد و پس از نماز، بازديد حضرت آيت‌الله خامنه‌اي از نمايشگاه ادامه يافت.


نوشته شده در   سه شنبه 24 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode