ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 اسفند 1389     |     کد : 16461

امحاي 42 تن كراك در بيابان هاي كهريزك

وزير كشور و رئيس ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اين كه هر تن ماده مخدر كراك معادل 15 تن ترياك است، از امحاي 110 تن مواد مخدر تا پايان سال جاري در كشور خبر داد.

وزير كشور و رئيس ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اين كه هر تن ماده مخدر كراك معادل 15 تن ترياك است، از امحاي 110 تن مواد مخدر تا پايان سال جاري در كشور خبر داد.

به گزارش ايسنا، مصطفي محمدنجار، در حاشيه مراسم امحاي 42 تن مواد مخدر كه ديروز در كهريزك در جنوب تهران انجام شد، اظهار كرد: اين محموله 110 تني مجموعه گردآوري شده از كشفيات مواد مخدر در كشور است كه بخشي از اين محموله معادل 42 تن كراك و شيشه در اين مكان امحا شد.وي با بيان اين كه هر تن كراك معادل 15تن ترياك است، افزود: قرار است تا پايان ماه جاري 110 تن مواد مخدر در 15 استان كشور امحا شود كه 60تن از اين مواد كراك است كه معادل 900 تن ترياك است. محمد نجار با اشاره به اين كه مواد مخدري كه بناست امحا شود، قابليت دارويي ندارد، افزود: نكته قابل توجه ديگر آن است كه كشفيات 60 تن مواد مخدر كراك نشان‌دهنده مبارزه پليس با سوداگران مرگ است.
رئيس ستاد مبارزه با مواد مخدر تصريح كرد: در برنامه مبارزه با مواد مخدر نقشه جامعي را در بحث پيشگيري، مبارزه و درمان پيش‌بيني‌ كرده‌ايم.

وي با بيان اين كه تاكنون بيش از 400 تن مواد مخدر از سوي دستگاه‌هاي اطلاعاتي و پليسي كشف شده است، ادامه داد: در پي آن هستيم كه مقابله با مواد مخدر را طوري طراحي كنيم كه بتوانيم در رابطه با مواد مخدري كه خيلي خطرناك است، بخصوص كراك و شيشه برخورد شديد داشته باشيم . بر اين اساس طبق قانون جديد مبارزه با مواد مخدر، با افرادي كه اقدام به توليد، حمل و توزيع مواد مخدر صنعتي كنند، با قاطعيت برخورد خواهيم كرد.

وزير كشور درباره طرح جامع مبارزه با مواد مخدر هم اظهار كرد: با توجه به سياست‌هاي ابلاغ شده از سوي رهبر معظم انقلاب در برنامه پنجم توسعه، مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر در دستور كار قرار گرفته است كه بر اين اساس، نقشه جامعي را طراحي كرده‌ايم كه اين نقشه يك استراتژي و راهبرد متوازن را در اين خصوص نشان مي‌دهد.

وي افزود: همچنين بر اساس قانون جديد، با معتاداني كه براي ترك اعتياد به مراكز مورد نظر مراجعه نكنند، برخورد خواهد شد و آنها به اردوگاه‌هاي درمان اضطراري منتقل مي‌شوند و با توجه به پروتكلي كه در اين اردوگاه‌ها تهيه مي‌شود، بازپروري خواهند شد.

رئيس ستاد مبارزه با مواد مخدر به اهميت انسداد مرزها و اقدامات بين‌المللي درباره با مواد مخدر اشاره كرد و افزود: جوامع بين‌المللي بايد بدانند با توجه به اقدامات بسيار سنگيني كه در ايران صورت گرفته و هزينه‌هاي بسياري كه در اين ارتباط صرف شده است، آنها نيز بايد تمهيداتي را در جهت با مبارزه با مواد مخدر در نظر بگيرند و از توليد مواد مخدر در افغانستان جلوگيري شود و براي جلوگيري از بروز و ترانزيت مواد مخدر برنامه‌ريزي‌ صورت گيرد.

وي ادامه داد: با توجه به محدوديت‌هايي كه وجود دارد، اردوگاه‌هاي درماني در 5 استان فارس، خراسان، مازندران، مركزي و تهران راه‌اندازي خواهد شد كه البته يكي از اين اردوگاه‌ها در استان فارس آغاز به كار كرده است.


نوشته شده در   سه شنبه 17 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode