ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 11 تير 1403
دوشنبه 11 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394     |     کد : 162948

جشن تکلیف دانش آموزان دختر شهر جلفا

با برگزاری جشنی دانش آموزان دختر شهر جلفا مکلف شدند.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذبایجان شرقی،  آیین جشن تکلیف دانش آموزان شهر جلفا که به سن تکلیف رسیده بودند با حضور امام جمعه شهرستان جلفا، رئیس آموزش و پرورش شهرستان جلفا و رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان جلفا در مسجد امام زمان جلفا برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام انتظاری امام جمعه شهرستان جلفا موضوعاتی درباره ضرورت رعایت حجاب و عفاف و اهمیت اقامه نماز در بین نوجوانان گفت: سن تکلیف یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی است که خداوند به بشریت ارزانی داشته و در این دوران بشریت توفیق عبادت همراه با شناخت را پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه خانواده ها نیز باید در کنار نظام آموزشی برای تربیت دینی فرزندان از همان دوران کودکی اقدام کنند تا آداب و عبادات دینی در وجود فرزندان ریشه گیرد، ادامه داد: جشن تکلیف، جشن آغاز مرحله ای است که دانش آموزان فرصت پیدا کرده تا با خدا پیوند و ارتباط برقرار کنند.
در ادامه کاظمی رئیس آموزش و پرورش شهرستان جلفا در بین دانش آموزان گفت: به سن تکلیف رسیدن، یک عید به حساب مى آید، چون انسان از نظر عقلى و جسمى به حدى رسیده که خداوند به او دستور مى دهد و او خوشحال است که خواسته ها و دستورهاى خداوند را اطاعت کند و بنده شایسته او به حساب آید، حال وظیفه ماست تا با برپایی جشن تکلیف، نعمتهاى خدا را گرامى داریم.
رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان جلفا نیز در این مراسم گفت: این جشن مقدمه‌ ای برای ارتباط نسل نوجوان با معارف الهی است و نسل نوجوان می‌ تواند با الهام گرفتن از ائمه معصومین(ع) راه سعادت در زندگی خود را پیدا کرده و در این مسیر گام بردارد.
وی اضافه کرد: آموزش مسائل اعتقادی و دینی پس از رسیدن به سن تکلیف، ضرورت تقلید، رعایت حجاب، آموزش روابط محرم و نامحرم، آموزش قرآن، احترام به پدر و مادر و آموزش امر به معروف و نهی از منکر از اهداف برگزاری این جشن تکلیف است.
این مراسم با اجرای سرود و نیایش توسط دانش‌آموزان و اقامه نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام حاج آقا انتظاری امام جمعه شهرستان جلفا به پایان رسید.


نوشته شده در   چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394  توسط   جلفا جلفا   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode