ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 5 اسفند 1389     |     کد : 15902

رونمايي از نخستين خودروي هوشمند هيبريدي ايران

ديروز دو اتفاق مهم در حوزه علم و فناوري در ايران روي داد ، يكي رو نمايي از دو ابر رايانه ملي و ديگري ساخت خودروي هوشمند هيبريدي كه با حضور رئيس جمهور رو نمايي شد.

 ديروز دو اتفاق مهم در حوزه علم و فناوري در ايران روي داد ، يكي رو نمايي از دو ابر رايانه ملي و ديگري ساخت خودروي هوشمند هيبريدي كه با حضور رئيس جمهور رو نمايي شد.

به گزارش واحد مركزي خبر، احمدي‌نژاد در مراسم افتتاح طرح ملي ساخت 2 ابر رايانه كه از طريق ويدئوكنفرانس برگزار شد، گفت: در مدت كوتاهي با ساخت ابررايانه جزو 10 كشور سازنده آن قرار گرفتيم و مي‌توانيم به كشور اول هم تبديل شويم.
رئيس‌جمهور با اشاره به اين ‌كه سرعت حركت علمي كشور روزافزون است و اين ظرفيت در ايران وجود دارد كه اين سرعت را 10 برابر كنيم، افزود: امروز بهترين كار در جمهوري اسلامي، كار علمي سازنده، هدفمند و در خدمت تعالي، سلامت، رفاه و عظمت انسان است.

وي ادامه داد: خوشبختانه امروز خودباوري در اوج است و قشرهاي گوناگون بويژه جوانان، دانشمندان و متخصصان با اعتماد به نفس بي‌نظير و آگاهي و انتخاب خود در مسير پيشرفت هدفمند و رساندن ايران به جامعه‌اي متعالي و عزتمند در حال تلاش شبانه‌روزي هستند.

احمدي‌نژاد گفت: اگر مقداري از فضاي كنوني ايران بيرون برويم و 30 تا 33 سال قبل را بررسي كنيم، مي‌بينيم كه فضاي تحليلي ذهن و انديشه و دانشگاه‌هاي ما آن زمان چه بود و امروز در كجا هستيم.رئيس‌جمهور با يادآوري اين ‌كه اين دستاوردها بر ايمان، تعهد و اهداف بلند و توانمندي‌هاي دانشمندان و متخصصان ما تاكيد مي‌كند، اضافه كرد: اگر روزي در كشور اعلام مي‌شد مي‌خواهيم يك IC بسازيم، بسياري باور نمي‌كردند، اما اكنون ابررايانه‌هايي با چنين توانمندي بسيار بالا ساخته شده است كه مي‌تواند نيازهاي ما را تامين كند.رئيس‌جمهور در ادامه گفت: ايران بايد به مرجعيت علمي و فناوري جهان تبديل شود.

ابررايانه دانشگاه صنعتي اصفهان قادر به انجام 34 هزار ميليارد عمليات محاسباتي در ثانيه است و پردازنده‌هاي گرافيكي آن قادر است بيش از 32 بيليارد عمليات را در هر ثانيه انجام دهد.حافظه محاسباتي اين ابررايانه بيش از 7 هزار و 500 گيگابايت بوده و سرعت ارتباطي اين سامانه برابر 40 گيگا‌بايت در ثانيه است كه با اعتباري بالغ بر 25 ميليارد ريال انجام شده است.ابررايانه دانشگاه صنعتي اميركبير نيز قادر است ايران را در جمع كشورهاي داراي برترين ابررايانه‌هاي دنيا قرار دهد كه با توان پردازش 34 ميليارد عمليات در ثانيه، سرعتي برابر 40 گيگابايت دارد.رئيس‌جمهور همچنين از نمونه تحقيقاتي خودروي هوشمند هيبريدي پيل سوختي و نمونه نيمه صنعتي تاكسي الكتريكي هوشمند بازديد كرد.

نمونه خودروي هوشمند هيبريد پيل سوختي كه توسط مركز تحقيقات E4 طراحي و ساخته شده‌‌ و در نهاد رياست جمهوري رو نمايي شد، برخوردار از پيل سوختي با توان 15 كيلووات است. 


نوشته شده در   پنجشنبه 5 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode