ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 4 اسفند 1389     |     کد : 15857

قذافي :من فرمانده ملت‌ها هستم

معمر قذافي ديكتاتور خونخوار ليبي در جمع طرفداران خود اعلام كرد كه آنها تصوير واقعي ليبي را به جهان نشان مي‌دهند. واقعيتي كه وابستگان به خارج و مزدورها و خيانتكاران مي‌خواهند...

مردم ليبي در خاك و خون
قذافي :من فرمانده ملت‌ها هستم
جام جم آنلاين: معمر قذافي ديكتاتور خونخوار ليبي در جمع طرفداران خود اعلام كرد كه آنها تصوير واقعي ليبي را به جهان نشان مي‌دهند. واقعيتي كه وابستگان به خارج و مزدورها و خيانتكاران مي‌خواهند آن را وارونه نشان دهند. او افزود: ما هنوز از زور استفاده نکرده ايم، و اگر امور به حد استفاده از زور برسد، طبق قانون بين الملل و قانون ليبي از آن استفاده مي کنيم!.
به گزارش ايسنا، معمر قذافي رهبر ليبي، طي سخناني در ميدان الخضرا در طرابلس در جمع حاميان خود اظهار داشت: آنها با تصويرهايي كه پخش كردند مي‌خواهند نشان دهند كه وضعيت ليبي اسفناك است و مردم ليبي آدمهاي خوبي نيستند، اما شما مي‌خواهيد تصوير واقعي ليبي را نشان دهيد؛ ليبي‌ كه مي‌خواهد در قله جهان قرار داشته باشد.

وي در اين سخنان كه از تلويزيون مصر پخش شد، گفت: شبكه‌هاي تلويزيوني تصوير شما را زشت نشان دادند. معمر قذافي هيچ پستي ندارد تا از آن استعفا دهد. وي رييس انقلاب است، انقلابي كه به معناي فداكاري تا آخرين لحظه است. اين سرزمين، سرزمين ما و پدران ما است. با خون خود آن را كاشتيم. ما لايق اين كشور هستيم نه آن موشهايي كه از طرف سازمان‌هاي اطلاعاتي كشورهاي ديگر اجير شده‌اند. لعنت خدا بر آنها كه باعث ننگ ليبي و ملت ليبي شده‌اند.

رهبر ليبي افزود: همه قبايل ليبي امروز يك شعار سر مي‌دهند. آنها به مبارزه مي‌پردازند. ما با آمريكا و كشورهاي بزرگ جهان مبارزه كرديم و آنها را شكست داديم. ايتاليا دست فرزند شيخ شهيد عمر مختار را بوسيد. اين باعث افتخار است افتخاري كه نه تنها متعلق به ليبي است، بلكه متعلق به جهان عرب است.

وي ادامه داد: اين همان افتخاري است كه مي‌خواهند آن را خراب جلوه دهند. امپراتوري ايتاليا در آن موقع در سرزمين ليبي شكست خورد. من براي اين كشور جنگيدم و انقلاب كردم و نسل به نسل اين كشور از اين انقلاب بهره خواهند برد. ليبي در آينده آفريقا، آمريكاي جنوبي، آسيا و همه جهان را رهبري مي‌كند. پدر بزرگ من عبدالسلام بومه‌نار است كه اولين شهيد در يكي از جنگ‌ها بود. جسد پدرم همين جاست كه براي ليبي شهيد شده است.

قذافي گفت: ليبي درختي است كه ما از سايه آن بهره مي‌بريم چون كه با خون خود آن را كاشته‌ايم. من از خانه خود كه 170 هواپيماي آمريكايي و ناتو آن را هدف قرار داده‌اند با شما صحبت مي‌كنم. آنها با معمر قذافي جنگيدند نه به خاطر اينكه رييس‌جمهور يك كشور باشد، بلكه به خاطر اينكه معمر قذاقي تاريخ است، انقلاب است، آزادگي است، افتخار است، مبارزه است و آنها مي‌دانند كه معمرقذافي يك شخص عادي نيست كه وي را مسموم كنند. هنگامي كه آنها خانه من را بمباران كردند و بچه‌هاي من را كشتند، شما كجا بوديد؟

وي اظهار كرد: ما در برابر قدرتهاي جهاني ايستاده‌ايم و اعلام كرديم كه ما در اينجا همچنان پايدار هستيم. هم‌اكنون تعداد كمي از جوانان معتاد مراكز پليس را همانند موش درنورديده‌اند. ما اكنون در حالت جنگ نيستيم تا بخواهيم نيروهاي زيادي براي محافظت از مراكز خود بكار بگيريم. آنها از امنيت ليبي سوء استفاده كردند و به برخي مراكز امنيتي و دولتي حمله كرده و همه مدارك موجود در آنجا را به آتش كشيدند.

قذافي تاكيد كرد: جوانان گناهي ندارند. آنها 16 ساله و 17 ساله هستند. آنها از آنچه در مصر و تونس اتفاق افتاد تقليد مي‌كنند كه اين يك چيز عادي است. اما گروهي اندك و بيمار از نفوذي‌ها كه به مردم مواد مخدر مي‌دهند، به اين جوانان مواد مخدر مي‌دهند و آنها را در اين جنگ‌ها وارد مي‌كنند. كساني كه كشته شدند سربازان و اين جوانان هستند و مزدوران در خانه‌هاي خود با آسودگي زندگي مي‌كنند. مواد مخدر و اسحله به جوانان مي‌دهند و به آنان مي گويند اي قهرمانان بجنگيديد.

وي افزود: عبدالفتاح يونس هنگامي كه در زمان انقلاب فاتح ساختمان راديو تلويزيون بنغازي را در دست گرفتيم، با من بود. ما يك روزه پنج پايگاه آمريكا را در دست گرفتيم. ما از راديو بنغازي، آزادي را اعلام كرديم اما اينها نكبت و خفت را اعلام مي‌كنند. من در ميدان جلاي طرابلس اعلام كردم كه تا نيروهاي آمريكايي و انگليسي از اين كشور خارج نشوند به مبارزه خود ادامه خواهيم داد.

قذافي تصريح كرد: ما و افسران احرار از سال 1977 قدرت را به ملت ليبي داديم. همه مسائل را به دست آنها سپرديم، به دست ليبيايي‌هايي كه در كميته‌هاي مردمي عضو هستند. من و دوستانم هيچ مسئوليتي نداريم، جز اينكه از ليبي دفاع كنيم و در برابر متجاوزان بجنگيم. ما با آمريكا، فرانسه و بقيه كشورها جنگيديم. ما با بورقيبه هم جنگيديم. همه چيز حتي پولهاي نفت را براي شما گذاشتيم ولي شما گفتيد كه پول نفت در دست دولت و كميته‌هاي مردمي باشد. شما اينقدر ساده هستيد كه آنها بر شما بخندند. شما مسئول مقابله با اينها هستيد. از فردا دستور تشكيل كميته‌هاي جديد را خواهم داد و دستور برنامه‌هايي كه سيف‌الاسلام (پسرش) اعلام كرد را صادر خواهم كرد.

از فردا پليس و ارتش امنيت را در دست مي‌گيرند

معمر قذافي اظهار كرد: از فردا تشكيل كميته‌هاي مردمي را اعلام مي‌كنم و همه شهرها آزاد هستند.

رهبر ليبي افزود:مطمئنم كه بعد از اين سخنراني مردم از فردا كميته‌هايي را تشكيل خواهند داد و احتمال مي‌دهم كه تعداد شهرداري‌ها از 50 به 150 افزايش يابد و حكومتهاي محلي ايجاد شود.

وي تكرار كرد: آنها به جوانان بنغازي مواد مخدر دادند و آنها را مست كردند. تانك به دست آنها دادند كه عليه دولت قيام كنند. اهل بنغازي قبلا عليه ايتاليايي‌ها قيام كرده بودند. خانواده‌ها فرزندان خود را جمع كنند. از فردا از خانه‌هايتان بيرون بياييد و يادآوري كنيد كه قذافي در برابر ايتاليا مقاومت كرد. به خيابان‌ها بياييد و امنيت را تامين كنيد. موش‌ها را به لانه‌هايشان برگردانيد.

قذافي تاكيد كرد: اگر به مرحله‌اي رسيديم كه مجبور به استفاده از قدرت شديم، آن را بر اساس قوانين بين‌المللي به كار خواهيم گرفت. اگر من پست و منصب داشتم، استعفاي خود را اعلام مي‌كردم اما من هيچ پستي ندارم. من تفنگ دارم كه با آن مقاومت خواهم كرد. از خانه‌هايتان بيرون بياييد و آنها را در لانه‌هايشان نابود كنيد. آنان به فرزندان شما مواد مخدر مي‌دهند و آنها را به سوي مرگ مي‌كشانند. پليسها كشته شدند، فرزندان‌تان كشته شدند، اما فرزندان آنها در اروپا و آمريكا زندگي مي‌كنند. اين موش‌ها يك ميليونيُم ملت ليبي هم نيستند.

ديكتاتور ليبي گفت: از فردا پليس و ارتش امنيت را در دست مي‌گيرند. آنها را دستگير كنيد و فراري دهيد. آنها اگر بنغازي را در دست بگيرند، برق و روشنايي آن را قطع خواهند كرد. بلغازي به دهه 50 برمي‌گردد. آنها به فرودگاه بنغازي حمله كرده و مي‌خواهند آن را ويران كنند. آنها مي‌خواهند مردم را بترسانند. تاكنون سه تانك را به آتش كشيدند. آيا شما راضي هستيد كه آمريكا به كشور شما حمله كند و شما را مثل افغانستان، سومالي و عراق درآورد. به آنها حمله كنيد، اسحله‌هايشان را بگيريد. آنها را دستگير كنيد و به دادگاه بدهيد. آنها را اعدام كنيد. آمريكا مي‌خواهد افغانستان جديدي را در شمال آفريقا به وجود بياورد و نابودي براي ليبي به ارمغان بياورد. همه افسران ليبي را به قبايل خود فرستاديم تا آنها را براي مقابله با موشها آماده كنند. شعارهاي مردم را در خيابانها بشنويد كه مي‌گويند "با خون و جان خود فداي تو مي‌شويم اي رهبر ما". اين قانون حقوق بشر ليبي است كه در دست من است. بر اساس اين قانون هر كسي كه عليه ليبي اسحله در دست بگيرد، حكمش اعدام است.

همه جوانان كميته‌هاي امنيتي تشكيل دهند

معمر قذافي افزود: آنها مي‌خواهند سازمان‌ها و موسسات را به دست آمريكا دهند. بچه‌هاي شما تقصيري ندارند. مقصر آنهايي هستند كه در پشت پرده قرار دارند. كساني كه فردا دادگاهي خواهند شد و در دادگاه‌ها گريه خواهند كرد. اينها مي خواهند قدرت ملت را تغيير دهند. حكم آنها اعدام است. كسي كه خمپاره و اسلحه در دست بگيرد حكمش اعدام است.

وي گفت: من تا حالا دستور تيراندازي ندادم، اگر مجبور به اين كار شوم همه آنها پشيمان خواهند شد. همه جنايتهايي كه از روز اول تا كنون انجام داده‌اند، حكمش اعدام است. درگيري محلي حكمش اعدام است. كاري كه آنها انجام مي‌دهند، به جنگ داخلي خواهد انجاميد. همانطور كه سيف‌الاسلام گفت و من نيز مي‌گويم، هيچ قبيله‌اي نمي‌تواند بر قبيله ديگر حكومت كند. اگر شما آنها را ساكت نكنيد اقداماتشان به جنگ داخلي خواهد انجاميد.

وي ادامه داد: نمايندگان دوماي روسيه در ساختمان پارلمان تحصن كردند و بوريس يلتسين ساختمان را با تانك گلوله باران كرد، اما كسي اعتراض نكرد. در چين نيز به جوانان معترض با تانك حمله كردند، اما كسي اعتراض نكرد. دليل آنها براي اين كار حفظ وحدت ملي بود. ما نيز براي وحدت ملي‌مان هر اقدامي را انجام خواهيم داد. آمريكا فلوجه را بمباران كرد، مساجد را ويران كردند و گفتند كه ما مي‌خواهيم تروريسم را از بين ببريم. آمريكا حق ندارد براي ويران كردن خانه كسي اعتراض كند، چرا كه خود نيز اين كار را انجام داده است. دو، سه ميليون نفر در بغداد بر اثر بمباران هواپيماهاي آمريكا كشته شدند و آنها براي اين كار اعلام كردند كه مي‌خواهند القاعده، حزب بعث و تروريسم را از بين ببرند.

بازوبندهايي سبز بر دست خود ببنديد

وي افزود: اسرائيل نيز به غزه حمله كرد و هر طور كه دلش خواست مردم را به قتل رساند. همان گروه‌هايي كه افغانستان، سومالي و عراق را ويران كردند، همان‌هايي هستند كه وارد ليبي شده‌اند و مي‌خواهند درنه، بيضاء و بنغازي را همانند فلوجه ويران كنند. از امشب و فردا همه جوانان و نه موش‌هايي كه معتاد شدند، كميته‌هاي امنيت مردمي محلي را تشكيل خواهند داد. از فردا بازوبندهايي سبز بر دست خود ببنديد و روي آن بنويسيد كميته‌هاي امنيت مردمي. تا زماني كه پليس‌ها به خيابان‌ها برگردند و امنيت را در دست بگيرند، امنيت بر عهده كميته‌هاي امنيتي مردمي است.

قذافي اظهار كرد: خدا را شكر. هر يك از قبايل ليبي افسران آزاده‌اي دارند كه آنها به قبايل خود برگشته و آنها را براي مقابله با آشوبگران آماده مي‌كنند. همه زن‌هايي كه برادر، پسر و همسر دارند، به خيابان‌ها بريزند. من فرمانده انقلاب مردمي هستم،‌ انقلاب مردمي يعني بيداري، يعني كنترل امنيت، يعني احترام، يعني قدرت مردمي. كنگره‌هاي مردمي و كميته‌هاي مردمي از همين الان از خانه‌هايتان بيرون بياييد و از فردا جوانان در كميته‌هاي دفاع از انقلاب شركت كنند. انقلاب يعني تاريخ نياكان، شهدا، معمر قذافي. فردا همه در شهرها و روستاهاي ليبي بيرون بيايند. همه روي بازوهاي خود بازوبند ببندند. فردا كميته‌هاي دفاع از اموال عمومي تشكيل دهند. همچنين كميته‌هاي دفاع از ارزش‌هاي اجتماعي كه از برنامه يك ميليون قاري قرآن سرچشمه گرفته است، تشكيل دهند. از فردا شهرداري‌ها و سازمان‌هاي جديدي تشكيل مي‌دهيم.

قذافي ادامه داد: اما در مورد بقيه مسائل سيف‌الاسلام با شما حرف زد. اين به سيف‌الاسلام مربوط است. توافق با همه اقشار ملت ليبي به دست سيف‌الاسلام است. اگر مي‌خواهند قانون اساسي تشكيل دهند، هر كاري كه مي‌خواهند انجام دهند با سيف‌الاسلام گفت‌وگو كنند. من چيزي نمي‌خواهم و چيزي ندارم. تنها به فكر ليبي هستم و به فكر آباداني ليبي و پاك‌سازي آن از اين نفوذي‌ها هستم. بيرون بياييد. شما ميليون‌ها نفر هستيد در حالي كه آنها 100 نفر هستند. ليبي را نجات دهيد و همه اماكن ليبي را به حالت قبل برگردانيد. شما مي‌توانيد تصميم بگيريد كه ثروت‌هاي ليبي در دستان ملت باشد. اگر مي‌خواهيد نفت در دست خود شما باشد، هر كاري مي‌خواهيد با آن انجام دهيد. هر كس سهم خود را ببرد و هر طور كه مي خواهد آن را صرف كند. ليبي در جهان تنها از طريق شبكه‌هاي پَست كشورهاي برادري كه ما را نااميد كردند، ديده مي‌شود. آنها تصوير ليبي را بد نشان دادند، صداوسيماي ليبي جواب آنها را خواهد داد و تصوير واقعي ليبي را به جهانيان نشان خواهد داد. رهبر ليبي تصريح كرد: فرودگاه‌ها و بنادر به حالت تعطيل درآمده، همه امورات زندگي مردم تعطيل شده است. يك شخص تروريست هر بار به يك مدرسه آمريكايي حمله مي‌كرد و آمريكا مجبور شد همه مدارس خود را تعطيل كند. كسي ديگر به بازارهاي اين كشور حمله كرد، آمريكا باز همه بازارهاي خود را به حالت تعطيل درآورد، اما اين‌هايي كه به ليبي حمله مي‌كنند يك تعداد اندك هستند و نمي‌توانند ليبي را نابود كنند. تظاهرات مسالمت‌آميزي كه جهان در مورد آن حرف مي‌زند، چيز ديگري است. تظاهرات مسالمت‌آميز در حمايت از غزه و عراق، اين يك چيز عادي است اما در مورد ليبي بايد به كنگره‌هاي مردمي و كميته‌هاي مردمي مراجعه كنيم. هيچ تظاهرات مسالمت‌آميزي نيست كه كسي مانع آن شود. من در دوره خودم تظاهرات مسالمت‌آميز زيادي را انجام دادم، اما هيچ چيزي را خراب نكرديم. در حمايت از جمال عبدالناصر، انقلاب اعراب و اتحاد اعراب تظاهرات كرديم. تظاهرات مسالمت‌آميز با سرپيچي مسلحانه و تلاش براي تجزيه ليبي فرق دارد. ملت ليبي مجبور نيست كه تظاهرات انجام دهد. تلاش‌ها براي تجزيه درنه، بيضاء و بنغازي با تظاهرات مسالمت‌آميز فرق دارد.

وي افزود: طايفه داوودي در آمريكا تحصن كردند. كلينتون آنها را بمباران كرد. شورش در فلوجه را بمباران كردند، در حالي كه فلوجه خاك عراق بود نه خاك آمريكا. هنگامي كه سياهان در كاليفرنيا قيام كردند آنها را به تير بستند. هيچ كسي اجازه نمي‌دهد كشورش مورد تمسخر جهان قرار بگيرد. كسي در درنه اعلام كرده كه زن‌ها بايد حجاب كامل را رعايت كنند و براي وي خمس و زكات بياورند. وي مي خواهد همانند الظواهري عمل كند. اي برادران، ما همديگر را خوب مي‌شناسيم، چگونه تعدادي در شهر زِنتان عليه من شعار مي‌دهند؟ اهالي اين شهر خائن نيستند، اما بايد جلوي كساني كه مي‌خواهند تصوير اين شهر را بد نشان دهند بگيرند.

قذافي :من فرمانده ملت‌ها هستم

ديكتاتور ليبي اظهار داشت: آيا كسي از كارمندان، كشاورزان، مغازه‌داران، كارگران و بقيه اقشار جامعه را ديديد كه در تظاهرات شركت كنند؟ تنها جواناني كه سرشان كلاه گذاشته و آنها را معتاد كرده عليه من شعار سر دادند.

قذافي در ادامه سخنراني‌اش اظهار كرد: مردم ليبي فرزندان قهرمانان و شهيدان هستند. به من اين فرصت را بدهيد كه با جوانان شهرها سخن بگويم. آن وقت مي‌بينيم كه چگونه تغيير خواهند كرد. مردم زِنتان براي آينده جوانان خود مي‌ترسند، اگر نمي‌توانند آنها را كنترل كنند بگذارند نيروهاي امنيتي و پليس آنها را بگيرند و به زندان بيندازند.

وي افزود: سخنانم را يكي از كانالهاي عربي تحريف كرده است و گفته كه قذافي به ارتش و نيروهاي امنيتي دستور داده با زور وضعيت را كنترل كنند. آيا من ‌چنين حرفي را ‌مي‌زنم؟ ديروز اعتراف كردند كه شورش مي‌كنند. قبلا مي‌گفتند ما تظاهرات مي‌كنيم. در ليبي تظاهرات نداريم، همه تظاهرات‌ها براي تائيد من است. مي‌خواهيم هر چه زودتر سلاح‌ها را تحويل دهند، سلاح‌هايي كه مردم را ترسانده است. اي ملت بنغازي قيام كنيد و شهر خود و عبدالفتاح را آزاد كنيد. مي‌خواهيم آشوبگران را دستگير كنيد، همه موانع را برداريد و همه مغازه‌ها و سازمان‌ها و بنادر به فعاليت خود بازگردند.

قذافي ادامه داد: ما در رفاه زندگي مي‌كنيم، نفت داريم،‌ آب داريم،‌ همه چيز داريم در حالي كه كشورهاي ديگر در حال سوختن هستند. آن وقت ما بياييم كشور خودمان را آتش بزنيم؟ هيچ عاقلي اجازه نمي‌دهد كشورش ويران شود و يا به دست گروهي ديوانه بيفتد. جوان‌ها با من هستند، آنها اگر از من دستور نگيرند آيا از كسي كه ريش درازي دارد دستور مي‌گيرند؟ در نهايت مي‌خواهم كه همه فعاليت‌ها به وضعيت عادي خود برگردد و اگر ببينيم كه وحدت ليبي در خطر باشد و يا كساني بخواهند به اين كشور توهين كنند، برخورد خواهم كرد.

من از ملت‌هاي ديگر و كشورهاي ديگر نيز ميليون‌ها طرفدار دارم

وي گفت: هر كس خودش را تحويل دهد و اعتراف كند كه اشتباه كرده است، با او به صورت قانوني برخورد خواهد شد و كساني كه معتاد هستند را معالجه خواهيم كرد. اگر اين كار را انجام ندهند خيزش مقدس را اعلام خواهم كرد. به آنان نشان خواهم داد كه معمر قذافي فرمانده ملت‌هاست، ميليون‌ها طرفدار دارد، ميليون‌ها ليبيايي را به خيزش دعوت مي‌كنم تا وجب به وجب و خانه به خانه را در ليبي پاكسازي كنند. من خدا و ميليون‌ها طرفدار را به همراه خود دارم؛ خدايي كه پيروزي‌ها را نصيب من كرد. من از ملت‌هاي ديگر و كشورهاي ديگر نيز ميليون‌ها طرفدار دارم. اگر دستور بدهم، ميليون‌ها تن به حركت خواهند افتاد و همه جا را در خواهند نورديد. هر چه زودتر از اقدامات خود دست برداريد و اگر اين كار را نكنيد خودتان بهتر مي‌دانيد كه در ابتدا ملت ليبي خيزش خواهد كرد و پس از آن ملت‌هاي ديگر نيز بر عليه شما خيزش خواهند كرد.

رهبر ليبي در بخش پاياني سخنراني‌اش گفت: گفتند كه من به ونزوئلا رفته‌ام. من به ونزوئلا بروم؟ من قبر پدر و نزديكان خود را ترك كنم و به ونزوئلا بروم؟ اين كانالهاي عربي بزرگترين دشمن شما هستند. آنها مي‌خواهند كميته‌هاي مردمي و ليبي و ملت آن را از بين ببرند. آيا اين نتيجه نان و نمك بين ما و شما و خون برادري ميان ما و شما است؟ عليه ما اقدام مي‌كنيد براي كي؟ شما را قسم مي‌دهم كه اين كار را براي كي انجام خواهيد داد؟ لحظه پيروزي و خيزش فرا رسيده است. لحظه انقلاب فرا رسيده است. به پيش، به پيش، به پيش!


نوشته شده در   چهارشنبه 4 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode