ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 اسفند 1389     |     کد : 15744

دردهاي ملت‌هاي منطقه با كوتاه كردن دست شيطان بزرگ آمريكا علاج خواهد شد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بيداري برخي ملتهاي منطقه را نشانه افزايش ظرفيت بشر براي بهره مندي از خورشيد حيات بخش «اسلام و پيامبر گرامي اسلام» خواندند و تأکيد کردند: دردهاي ملتهاي منطقه، تنها با کوتاه کردن دست شيطان بزرگ امريکا از سرنوشت ملتها و کشورها، علاج خواهد شد.

جام جم آنلاين: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بيداري برخي ملتهاي منطقه را نشانه افزايش ظرفيت بشر براي بهره مندي از خورشيد حيات بخش «اسلام و پيامبر گرامي اسلام» خواندند و تأکيد کردند: دردهاي ملتهاي منطقه، تنها با کوتاه کردن دست شيطان بزرگ امريکا از سرنوشت ملتها و کشورها، علاج خواهد شد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار مسئولان و کارگزاران نظام، سفيران کشورهاي اسلامي و قشرهاي مختلف مردم، با تبريک ميلاد مسعود پيامبر اعظم (ص) و صادق آل محمد (ع)، بيداري برخي ملتهاي منطقه را نشانه افزايش ظرفيت بشر براي بهره مندي از خورشيد حيات بخش «اسلام و پيامبر گرامي اسلام» خواندند و تأکيد کردند: دردهاي ملتهاي منطقه، تنها با کوتاه کردن دست شيطان بزرگ امريکا از سرنوشت ملتها و کشورها، علاج خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي، ولادت نبي مکرم اسلام را فجر درخشاني در زندگي بشر دانستند و افزودند: هر قدر معرفت بشر، عميق تر و ظرفيت انسان در طول تاريخ بيشتر شود، برکات سعادت بخش بعثت پيامبر اسلام، در سرنوشت جوامع انساني آشکارتر خواهد شد و امروز، نشانه هاي اين حقيقت درخشان، در منطقه قابل مشاهده است.

ايشان، بيداري اسلامي در برخي کشورهاي منطقه از جمله مصر و تونس را، نشانه اي از بستوه آمدن ملتها و تلاش آنها براي نجات از «تحقير و ظلم و تاريکي» برشمردند و افزودند: تحميلات و دخالتهاي مستکبران و در رأس آنها امريکا در زندگي «اجتماعي – اقتصادي – فرهنگي و سياسي» کشورها، ملتها را بستوه آورده و به فکر چاره انداخته است.

حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه با اشاره به نارضايتي قابل درک مردم کشورهاي غربي از تمدن مادي خاطرنشان کردند: اگر مسلمانان بتوانند اسلام را با گفتار و رفتار خود به درستي به جهانيان معرفي کنند، مطمئناً گرايش عمومي به اسلام، جهان را دربر خواهد گرفت و اين مساله، وظيفه مسلمانان را در اصلاح بينش و رفتار خود سنگين تر مي کند.

رهبر انقلاب اسلامي، ابراز بيزاري از حضور مستکبران را، از اولين نتايج بيداري برخي ملتهاي مسلمان منطقه خواندند و خاطرنشان کردند: امريکايي ها تلاش فراواني مي کنند خود را از تيررس اين حرکت عظيم دور نگه دارند اما ناکام خواهند ماند چرا که ملتها فهميده اند: «سياستهاي امريکا و عواملش»، عامل اصلي تحقير و اختلاف و دو دستگي در ميان ملتهاست بنابراين کليد حل مشکلات مسلمانان در جمع شدن بساط امريکا در منطقه نهفته است.

حضرت آيت الله خامنه اي ايجاد شکاف ميان ملتها و دولتها را از ديگر پيامدهاي سياستهاي خاورميانه اي امريکا دانستند و افزودند: حضور ملتها در صحنه، تيغ زورگويي قدرتها را کُند مي کند و اگر دولتها با خواستهاي ملتها همراه شوند امريکا و هيچ سلطه گر ديگري نمي تواند اهداف خود را به آنها تحميل کند.

رژيم صهيونيستي؛ يك غده سرطاني

ايشان، دولت جعلي صهيونيستي را غده‌اي سرطاني و عامل انواع بيماري و «آفت سياسي – اقتصادي» در منطقه خواندند و افزودند: استکبار همه تلاش خود را براي حفظ اين «غده جنگ افروز و اختلاف افکن» به کار گرفته اما تنفر ملتها از اين غده سرطاني، امروز در منطقه آشکارتر شده است.

رهبر انقلاب اسلامي وظيفه عالمان ديني و نخبگان سياسي – علمي و دانشگاهي را در هدايت موج رو به گسترش بيداري اسلامي در منطقه، بسيار سنگين دانستند و تأکيد کردند: نخبگان کشورهاي منطقه، نگذارند دستگاه استکبار با وسائل مختلف، قيام مردم را سرقت و حرکت عظيم ملتها را مصادره کند.

حضرت آيت الله خامنه اي، مراقبت و هدايت حرکت بيداري اسلامي را به سمت اهداف عاليه، زمينه ساز آينده روشن منطقه و امت اسلامي دانستند و با اشاره به ويژگيهاي جمعيتي، جغرافيايي و منابع بيکران 5/1 ميليارد مسلمان افزودند: وضع کنوني امت اسلامي بايد متحول شود و به فضل الهي و به برکت اسلام، اين دگرگوني در آينده نه چندان دور حاصل خواهد شد.

ايشان با استناد به آيات قرآن مجيد، «توکل و خضوع در مقابل پروردگار، مهرباني با برادران ايماني و ايستادگي و استواري در مقابل مستکبران و ظالمان را» ويژگيهاي يک انسان مسلمان و يک جامعه اسلامي خواندند و افزودند: ملت عزيز ايران، اين راه سعادت بخش را به توفيق الهي، ادامه مي دهد و ديگر ملتهاي مسلمان نيز، آرام آرام به اين سمت و سو در حال حرکتند تا وعده خدا محقق شود که: و العاقبه للمتقين

در ابتداي اين ديدار آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور با اشاره به صبر، مقاومت، عبادت، مردمداري، عدالت، دفاع از مظلوم و عزت و کرامت پيامبر بزرگوار اسلام گفت: تعاليم رسول الله به يک آرمان جهاني و مطالبه عمومي تبديل شده است و برخي جوامع بشري در تکاپوي دريافت حقيقت، در مقابل تحقيرها و ظلم و غارت مستکبران ايستاده و قيام کرده اند.

آقاي احمدي نژاد افزود: با وجود طراحي پيچيده مستکبران، ملتها در حال بيداري و گرايش به راه انبياء هستند و نظام جمهوري اسلامي فرياد بلند دعوت الهي براي استقرار حکومت مصلح کل است. 


نوشته شده در   دوشنبه 2 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode