ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 بهمن 1389     |     کد : 15464

اتهام دستگيرشدگان اخير امنيتي است

عباس جعفري دولت‌آبادي ،دادستان عمومي و انقلاب تهران با اشاره به دستگيري‌هاي اخير تاكيد كرد كه دليل بازداشت اين افراد موضوعات امنيتي بوده و پرونده آنها در مرحله تحقيقات است. وي همچنين از ارسال پرونده حادثه‌ي شركت ايران خودرو به دادگاه در10 روز آينده خبر داد.

 
جام جم آنلاين: عباس جعفري دولت‌آبادي ،دادستان عمومي و انقلاب تهران با اشاره به دستگيري‌هاي اخير تاكيد كرد كه دليل بازداشت اين افراد موضوعات امنيتي بوده و پرونده آنها در مرحله تحقيقات است. وي همچنين از ارسال پرونده حادثه‌ي شركت ايران خودرو به دادگاه در10 روز آينده خبر داد.
به گزارش ايسنا، عباس جعفري دولت‌آبادي در حاشيه مراسم افتتاح دادسراي فرهنگ و رسانه در جمع خبرنگاران هدف از افتتاح اين دادسرا را همكاري بيشتر با رسانه‌هاي جمعي، امكان حمايت از اصحاب رسانه، رسيدگي به جرايم در حوزه فرهنگ و استفاده از همه ظرفيت‌هاي دستگاه‌هاي فعال در اين حوزه عنوان و اظهار اميدواري كرد‌ كه آغاز به كار اين دادسرا طليعه‌اي براي ايجاد فضاي فرهنگي پايدار در كشور باشد.

دادستان تهران در پاسخ به سوالي در خصوص لو رفتن سوالات آزمون دستياري امسال گفت: اگر منظورتان سال گذشته است، چند نفري در اين خصوص محكوم شدند كه البته وزارت بهداشت به اين احكام اعتراض داشت اما در خصوص آزمون دستياري امسال گزارشي تاكنون براي ما ارسال نشده است.

وي يادآور شد: موضوع لو رفتن سوالات حرفي است كه هر ساله تكرارمي‌شود ولي در خصوص امسال هنوز گزارشي به ما داده نشده است.

خبرنگاري با اشاره به اخبار منتشره در خصوص بازداشت فرزند شهيد بهشتي و جمعي از فعالان سياسي و مطبوعاتي در روز پنج‌شنبه گذشته از دادستان تهران خواستار توضيح شد كه جعفري دولت‌آبادي با بيان اينكه مصداقي سوال نكنيد، گفت: پليس و ساير دستگاه‌هاي ذي‌ربط كه مكلف به انجام اين اقدامات هستند، هميشه به وظيفه قانوني خود عمل مي‌كنند و در اين چند روز نيز اقداماتي از سوي برخي سران فتنه انجام شد كه پليس و دستگاه‌هاي مرتبط وظيفه خود را انجام دادند.

دادستان تهران با بيان اينكه برخي از اسامي كه عنوان كرديد، جزو دستگير شدگان هستند گفت: اتهام اين افراد در رابطه با مسائل امنيتي بوده و پرونده آنها در مرحله انجام تحقيقات است.

وي در خصوص اخبار منتشره قبل از 22 بهمن در خصوص خرابكاري‌ها اظهار كرد: خوشبختانه هيچ حادثه‌اي در هيچ جاي كشور اتفاق نيفتد و برخي‌ها فكر مي‌كنند با انتشار اين گونه مطالب مي‌توانند دل مردم را خالي كنند.

دادستان عمومي و انقلاب تهران ادامه داد: در روزهاي آتي نيز پليس و ساير دستگاه‌ها به وظايف ذاتي خود عمل خواهند كرد.

خبرنگار ديگري در رابطه با سرانجام پرونده حادثه ايران خودرو سوال كرد كه جعفري دولت‌آبادي پاسخ داد: در اين پرونده 5 كشته و تعدادي مجروح وجود داشت و اكنون در مرحله اقدامات كارشناسي است و به زودي به دادگاه ارسال مي‌شود. البته به تعداد كشته‌شدگان اين پرونده يك نفر اضافه شد و همه مجروحان به جز يك نفر از بيمارستان مرخص شدند.

وي يادآور شد: سرپرست دادسراي فرودگاه اعلام كرده كه ظرف 10 روز آينده اين پرونده به دادگاه مي‌رود.

جعفري دولت‌آبادي درمورد سلامت راننده حادثه ايران‌خودرو يادآور شد: يكي از نقايص پرونده همين مورد بود ولي هنوز پزشكي قانوني نظر صريح را در مورد اين فرد اعلام نكرده است.

خبرنگاري در خصوص صحت ادعاهاي مطرح شده از سوي «نرگس محمدي» (همسر تقي ‌رحماني) در نامه‌اي به دادستان تهران از جعفري دولت‌آبادي خواستار توضيح شد كه وي پاسخ داد: در مورد نرگس محمدي يا هر فرد ديگري زماني كه ادعاهايي مطرح مي‌شود ما ادعاها را مورد توجه قرار مي‌دهيم و پس از بررسي اقدام مناسب انجام خواهد شد.

دادستان تهران در پاسخ به سوالي خبرنگاري كه پرسيد، «يكي از خبرگزاري‌هاي رسمي مبادرت به انتشار عكس‌هاي يك دختر خانمي كرده و مدعي شده كه فرزند يكي از فعالان سياسي است؟» گفت: ما كه اين عكس‌ها را منتشر نكرديم كه بدانيم واقعي است يا خير. ما يك قاعده كلي در جلسه عنوان كرديم و مصداقي مورد نظر ما نبود، البته مطبوعات موظف هستند كه به حريم خصوصي افراد وارد نشوند.

خبرنگار ديگري سوال خود را اين گونه مطرح كرد كه يكي از شبكه هاي ماهواره‌اي به نام «من و تو» مدعي شده كه وزارت ارشاد براي اين شبكه مجوز ايجاد دفتر در تهران كرده كه دادستان پاسخ داد: ما نيز اين خبر را شب گذشته شنيديم و هنوز اطلاعي از اين موضوع نداريم و اميدواريم وزارت ارشاد جواب قانع كننده‌اي در اين رابطه داشته باشد.

جعفري دولت‌آبادي در مورد خبر حمله به «رسول منتجب‌نيا» قائم مقام حزب اعتماد ملي در يكي از مساجد تهران نيز اظهار كرد: به ما گزارشي در اين رابطه نرسيده است.

دادستان عمومي و انقلاب تهران در خصوص بازداشت‌هاي اخير اعضاي شركت‌هاي هرمي در چند شب اخير گفت: طرح دستگيري اعضاي اين شبكه‌ها به طور مرتب اجرا مي‌شود و هر هفته نيز سير خود را طي مي‌كند.

وي افزود: خانواده‌ها بايد توجه داشته باشند كه عضويت در اين شبكه‌ها جرم است و حضور فرزندان آنها در خانه هاي تيمي براي آنها مشكلاتي را ايجاد خواهد كرد. دستگيري‌هاي خوبي نيز در خصوص سرشاخه‌هاي اين شبكه‌ها انجام شده است.

دادستان تهران درخصوص پرونده دكتر سرابي پزشك قلب و استاد دانشگاه كه در يك سوء ‌قصد كشته شد نيز اعلام كرد كه اين پروندهوي امروز به دادگاه ارسال خواهد شد.

جعفري دولت‌آبادي همچنين اعلام كرد كه به دليل اهميت پرونده هاي دادسراي فرهنگ و رسانه سرپرستي اين دادسرا با شخص دادستان تهران است.

دادستان عمومي تهران تصريح كرد: قرار است ظرف دو سال آينده با رفع محدوديت‌ها يك مجتمع كامل از دادسرا و دادگاه در رابطه با جرايم فرهنگ و رسانه ايجاد شود.

از حاشيه‌هاي اين مراسم حضور «نرگس محمدي» در دادسراي عمومي و انقلاب تهران بود كه وي خواستار گفت وگو با دادستان تهران شد و در اين ديدار دادستان مطرح كرد كه شنيده شده شما در بيمارستان هستيد كه وي پاسخ داد: مجبور شدم كه در اين جلسه حضور يابم تا با شما ملاقات كنم.


نوشته شده در   دوشنبه 25 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode