ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 ارديبهشت 1393     |     کد : 151316

ایام اعتکاف نیز از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است که اعتکاف را احیا کرد

حجت‌الاسلام علی انتظاری در خطبه های دیروزنماز جمعه با تبریک سالروز ولادت امیرالمؤمنین علی (ع) گفت:ایام اعتکاف نیز از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی،حجت‌الاسلام والمسلمین علی انتظاری در خطبه های دیروز نماز جمعه جلفا با تبریک سالروز ولادت امیرالمؤمنین علی (ع) از ایشان به‌عنوان امام وحدت واتحاد یاد کرد و متذکر شد: از نقاط تعجب برانگیز زندگی حضرت علی (ع) که اعجاب تاریخ را بر انگیخته، وحدت آفرینی آن حضرت در برابر انحراف مسیر بعد از پیامبر (ص) بود که به دلیل حفظ اصل اسلام صورت پذیرفت و درسی بزرگ را درعمل به پیروان حضرتش آموخت.
 
وی با تأکید بر لزوم اتحاد و انسجام هرچه بیشتر بین شیعه و سنی گفت: دشمنان دین مبین اسلام به دنبال اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند، تا به اهداف خود در همه زمینه ها دست پیدا کنند و وهابیت و گروه های تکفیری نیز بدین منظور ایجاد شده اند.
 
امام جمعه جلفا با اشاره به فرا رسیدن ایام البیض بر اهمیت و فضیلت اعتکاف در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب تأکید کرد و افزود: ایام البیض و ماه رجب ماه عبادت و تقرب الهی است و ایام اعتکاف نیز از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است که اعتکاف را احیا کرد.
 
وی اعتکاف و گوشه نشینی به مدت سه روز را فرصتی برای بازگشت به سوی خداوند متعال دانست و متذکر شد: دل بریدن از تعلقات دنیوی و خود را برای خدا پاک و خالص کردن موجب معرفت افزایی در وجود انسان می‌شود.
 
حجت‌الاسلام انتظاری با اشاره به وفور اسباب گناه و لزوم توجه به ابزارهای مقابله با آنها که امروزه از هر طرف گریبان جامعه و جوانان را گرفته است، افزود: اعتکاف فرصتی مناسب برای خودسازی و مبارزه با نفس است و می تواند سد محکم و بازدارنده در مقابل این هجمه ها باشد.
 
امام جمعه جلفا، ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را گرامی داشته و از خدمات این جمعیت در شرایط سخت به‌ویژه حوادث غیرمترقبه در آرامش بخشی به فضای اجتماعی قدردانی کرد.


نوشته شده در   دوشنبه 22 ارديبهشت 1393  توسط   جلفا جلفا   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode