ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 فروردين 1390     |     کد : 120048

36 مأموريت امداد و نجات بدون تلفات جاني در منطقه آزاد ارس

 در هفته اول تعطيلات نوروزي كميته امداد و نجات تسهيلات سفر منطقه آزاد ارس، 36 مأموريت امداد و نجات را در سطح اين منطقه انجام داد كه هيچ تلفات جاني در حوادث پيش آمده وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس از اين مأموريت‌ها 9 مورد سوانح و تصادفات جاده‌اي، سه مورد اطفاي حريق، هشت مورد فوريت‌هاي پزشكي و كمك‌هاي اوليه، 10 مورد امداد جاده و نقص فني خودرو و شش مورد مأمورتي خدماتي عمومي بوده است.
براساس اين گزارش كميته امداد و نجات در هفت تيم سيار و ثابت در سطح محدوده منطقه آزاد ارس به صورت 24 ساعته مستقر شده و به انجام مأموريت‌هاي خود مي‌پردازند.
واحد آتش‌نشاني و امداد و نجات سازمان منطقه آزاد ارس فعاليت خود را از مهر ماه 88 با جذب 21 نفر نيرو و افزايش آن به 37 نفر در اكيپ‌هاي حريق، امداد و نجات و فوريت‌هاي پزشكي آغاز كرد كه بي‌شك يكي از مجهزترين ايستگاه‌هايي است كه با بررسي و با الگو برداري از ايستگاه‌هايي همانند اصفهان، تبريز و كيش ايجاد شده است.
منطقه آزاد ارس در شمال غرب كشور در استان آذربايجان شرقي و هم‌مرز با كشورهاي جمهوري آذربايجان، نخجوان و ارمنستان، بخش‌هايي از شهرستان‌هاي جلفا و كليبر را شامل مي‌شود.
براساس مصوبه هيئت وزيران در تاريخ 84.4.7 به شماره 20708.ت530820 محدوده منطقه آزاد ارس شامل 9 هزار و 700 هكتار از اراضي منطقه مي‌شد كه براساس مصوبه جديد اين هيئت در 87.9.4، محدوده اين منطقه به 51 هزار هكتار شامل بخش‌هايي از دو شهرستان جلفا و كليبر افزايش يافت.
اين محدوده ابلاغي در بخش متصل، محدوده اصلي را از 9 هزار و 700 هكتار به 20 هزار و 500 هكتار افزايش داده و در سه بخش منفصل نيز قسمتي از شهرستان كليبر به وسعت 24 هزار هكتار (موسوم به قلي بيگ‌لو) و اراضي اطراف سد خدآفرين به وسعت 6 هزار و 100 هكتار و محدوده گمرك نوردوز (مرز ايران با ارمنستان) به وسعت 240 هكتار جمعاً به وسعت 51 هزار هكتار كل محدوده منطقه آزاد ارس را تشكيل مي‌دهد.
منطقه آزاد ارس در امتداد رود ارس كشيده شده و از جنوب در ميان كوه‌هاي قره‌داغ و رشته كوه‌هاي اوچ‌داغ، مراكان، كيامكي و جنگل‌هاي ارسباران در شمال آذربايجان شرقي محصور است.


نوشته شده در   چهارشنبه 10 فروردين 1390  توسط   جلفا جلفا   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode