ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 ارديبهشت 1389     |     کد : 114778

استاندار آذربايجان شرقي: شهيد مطهري تفكر ديني را احيا كرد

استاندار آذربايجان شرقي گفت: شهيد مطهري انديشمند بزرگي بود كه توانست تفكر ديني را احيا كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از جلفا، احمد عليرضابيگي در جمع فرهنگيان شهرستان جلفا، شهيد مطهري را شخصيتي دانست كه مسير حق‌انديشي اسلامي را هموار كرد و توانست در برابر تفكرات التقاتي يك تنه ايستادگي كند.
وي همچنين شهيد مطهري را روشنفكر زمان خود ارزيابي كرد و اظهار داشت: اين شهيد بزرگوار به حق خدمات ارزنده‌اي براي انقلاب به منصه ظهور رساند و در شرايطي كه تفكر ديني توسط جريان‌هاي فكري ليبرال و سوسياليتي در معرض خطر بزرگي قرار گرفته بود، به احياي آن پرداخته و روح تازه‌اي در كالبد آن دميد.
استاندار آذربايجان شرقي در ادامه شهيد مطهري را از جمله اسلام‌شناسان متفكري دانست كه با قشري‌گري، تحجر و برداشت‌ از اسلام مقابله كرد و افزود: اين معلم شهيد با تفكرات التقاطي و برداشت‌هاي كمونيستي از اسلام مبارزه كرد و به همين دليل چون تفكراتش شامل برداشت‌هاي بسيار دقيق عميق ديني و فيلسوفانه است دقيقا معرف اسلام ناب و جنبه‌هاي مختلف آن است.
عليرضابيگي گفت: شهيد مطهري داراي آثار و بركات فراواني براي نسل‌هاي پس از خود است و جا دارد مربيان و معلمان با تاسي از ايشان در مسير استقلال فكري گام برداشته و زمينه‌هاي پيشرفت و توسعه را براي ايران اسلامي مهيا كنند.
وي تصريح كرد: شهيد مطهري بر اصول اسلام دغدغه جدي داشت و در اين راه همت بسياري مي‌گماشت كه اگر بخواهيم مانند شهيد مطهري عمل كنيم بايد نسبت به انديشه‌هاي انحرافي حساسيت داشته باشيم.
استاندار آذربايجان شرقي در ادامه افزود: اين معلم شهيد مبدا تغيير و تحول در فضاهاي فرهنگي و سياسي بود و افكار اسلامي را به شيوه نوين كه مورد پذيرش جوانان باشد، مطرح مي‌كرد.
وي اظهار داشت: دشمنان انقلاب با در خطر ديدن اهداف پليد خود همواره تلاش كرده‌اند تا در مسير فعاليت‌هاي علمي دانشمندان و محققان جوان ايران سنگ‌اندازي كرده و جلوي پيشرفت و تعالي اين انقلاب را بگيرند.
بيگي اظهار داشت: دشمن سخت در اشتباه است زيرا ايران اسلامي با وجود چنين ملتي از آرمان‌هاي خود عدول نخواهد كرد چراكه روحيه عدالت‌خواهي، دين‌باوري و استقلال‌طلبي آن محصول دين‌باوري معلماني نظير استاد مطهري است.
استاندار آذربايجان شرقي در ادامه سخنان خود به بحث اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها و ضرورت تحقق آن اشاره كرد و افزود: معلمان به عنوان كساني كه در صدر فرهنگ‌سازان ايران اسلامي هستند، مي‌توانند براي زمينه‌سازي اجراي اين طرح بسيار تاثيرگذار باشند.


نوشته شده در   شنبه 18 ارديبهشت 1389  توسط   جلفا جلفا   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode