ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 فروردين 1389     |     کد : 114559

آمار مسافران نوروزي در منطقه آزاد ارس از مرز 800 هزار نفر سفر گذشت

دبير ستاد دائمي تسهيلات سفر منطقه آزاد ارس گفت: با آغاز موج دوم سفرهاي نوروزي آمار سفرهاي نوروزي منطقه آزاد ارس تا پايان روز دهم فروردين از مرز 800هزار نفرسفر گذشت.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، فرهاد اسماعيلي اظهار داشت: در همين مدت بيش از 231هزار و 332 خودرو به منطقه آزاد ارس وارد شده‌اند كه آمار آنها از طريق شش ايستگاه اطلاع‌رساني و آمارگيري داير در مبادي ورودي منطقه آزاد ارس ثبت و گزارش شده است.
وي با اشاره به نقش استخراج دقيق آمار در برنامه‌ريزي‌هاي آتي حوزه گردشگري اظهار داشت: كميته آمار ستاد دائمي تسهيلات سفر منطقه آزاد ارس از روش‌هاي كاملاً علمي و مستند براي گزارش‌هاي آماري خود بهره مي‌برد و اين روش در بازديد ناظر عالي ستاد دائمي تسهيلات كشور مورد تاييد و تاكيد قرار گرفت تا به عنوان الگوي كاري ساير استان‌هاي كشور در تهيه و گزارش آماري مورد استفاده قرار گيرد.
اسماعيلي افزود: با تسهيلات و تمهيدات انديشيده شده در ستاد تسهيلات سفر منطقه آزاد ارس و آغاز موج دوم سفرهاي نوروزي، شاهد حضور خيل طبيعت‌گردان در 13 فروردين در اين منطقه خواهيم بود.
وي يادآور شد: منطقه آزادارس در نوروز سال گذشته ميزبان بيش از 690 هزار گردشگر بود و به عنوان سازمان برتر در حوزه جذب گردشگر معرفي شد.
شهرستان جلفا به صورت نوار باريكي در مرز شمالي استان با جمهوري‌هاي آذربايجان و ارمنستان قرار دارد. شهرستان كليبر حدود شرقي آن را مي‌پوشاند و حدود غربي آن قسمتي از مرز مشترك استان آذربايجان غربي است.
شهرستان‌هاي مرند، ارسباران و اهر در جنوب شهرستان قرار دارند و شهر جلفا مركز اين شهرستان در شمال تبريز قرار دارد.
از نظر وسعت جلفا از شهرستان‌هاي كوچك استان به شمار مي‌رود و با يك هزار و 670 كيلومتر مربع وسعت تنها 3/5 درصد از كل مساحت استان را در بر گرفته است.
منطقه آزاد ارس در ناحيه نيمه خشك و نيمه سرد شمال غرب ايران واقع شده است. بارش سالانه در حدود 225 ميليمتر، ميانگين دما 15درجه سانتيگراد و روزهاي خوش آب و هواي آن بيش از 300 روز است.
پوشش گياهي ساحل رود ارس نسبتاً متنوع است كه شامل نيزار، بوته‌زار و در برخي مناطق پوشش درختچه‌هاي گز است.


نوشته شده در   جمعه 13 فروردين 1389  توسط   جلفا جلفا   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode