ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 بهمن 1395     |     کد : 110466

ایران در سوگ مردان آتش

در پی حادثه ناگوار آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو که به شهادت عده‌ای از آتش‌نشانان شجاع و فداکار منجر شد، علاوه بر اعلام امروز به عنوان عزای عمومی، مقامات کشورمان با صدور پیام‌هایی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت آتش‌نشانان بر ضرورت پیگیری این ماجرا تاکید کردند.

در پی حادثه ناگوار آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو که به شهادت عده‌ای از آتش‌نشانان شجاع و فداکار منجر شد، علاوه بر اعلام امروز به عنوان عزای عمومی، مقامات کشورمان با صدور پیام‌هایی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت آتش‌نشانان بر ضرورت پیگیری این ماجرا تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در پیامی که از سوی هیات دولت در این زمینه صادر شد، آمده است: هیات دولت جمهوری اسلامی ایران با تجلیل از این بزرگمردان ایثار و فداکاری، قدردانی از خدمات ارزنده آنان، آرزوی سلامت برای مجروحان و تسلیت به بازماندگان، به منظور بزرگداشت جان‌باختگان و همدردی با بازماندگان آنان روز شنبه (امروز) را عزای عمومی اعلام و عموم مردم ایران را به قدرشناسی شایسته از آنان دعوت می‌‌کند.

تسلیت روسای قوا

رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه هم با صدور پیام‌های جداگانه‌ای، این رویداد ناگوار را به ملت ایران تسلیت گفتند. رئیس‌جمهور همچنین به وزیر کشور دستور داد در اسرع وقت، ‌علل حادثه و مسئولیت حادثه بررسی و گزارش شود و نسبت به رسیدگی به مجروحان و جبران خسارات آسیب‌دیدگان توسط نهادهای مسئول اقدام فوری صورت پذیرد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز به کمیسیون‌های عمران، اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس مأموریت داد تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی انتظامی و امدادرسان به بررسی ابعاد مختلف حادثه آتش‌سوزی و فرو‌ریختن ساختمان پلاسکو بپردازند.

همچنین آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه نیزدر پیام خود به همین مناسبت تاکید کرد: این حادثه تلخ و تاسف برانگیز بار دیگر ضرورت توجه بیش از پیش به ایمنی ساختمان‌های قدیمی در کشور را از سوی متولیان امر نشان داد.

به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه هم برای بررسی روند رسیدگی و امدادرسانی به آتش‌نشانان در محل ساختمان پلاسکو حضور یافت. امیر احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز از اعلام آمادگی ارتش برای کمک به عملیات امدادرسانی و آواربرداری حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی، خطیب نماز جمعه تهران هم دیروز با اشاره به ریزش ساختمان پلاسکو و جان باختن تعدادی از آتش‌نشانان گفت: مسئولان ننشینند و بعد که اتفاق دوباره‌ای افتاد به فکر بیفتند، بلکه باید پیشگیری کنند.

کاسبکاری سیاسی ممنوع

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم در سخنرانی پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: کاسبکاری سیاسی از پلاسکو به هیچ عنوان درست نیست و نباید با شایعه‌سازی در فضای مجازی، با جان آدم‌ها بازی کرد.

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد حادثه اسفبار ساختمان پلاسکو و نزدیکی محل این حادثه به چند سفارتخانه خارجی و اقدامات وزارت امور خارجه در این خصوص، گفت: از دقایق اولیه وقوع حادثه ساختمان پلاسکو، سفارتخانه‌های آلمان، ترکیه و بریتانیا با کمک پلیس، نیروهای امدادی و اداره کل تشریفات وزارت امور خارجه، مورد توجه لازم قرار گرفت.

تاکید رهبر انقلاب بر عملیات فوری و مجاهدانه

در پی حادثه دردناک صبح روز پنجشنبه و آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان در مرکز شهر تهران که به گرفتار شدن جمعی از آتش‌نشانان انجامید، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

حادثه دردناک آتش‌سوزی و فروریختگی ساختمان در مرکز شهر، مایه اندوه و تأسف و نگرانی عمیق اینجانب است. شهامت و فداکاری آتش‌نشانانی که در عملیات نجات مردم، خود دچار حادثه خطیر شده و در حال فداکاری متعهدانه به امتحانی دشوار گرفتار آمده‌اند، دل را از تحسین و تمجید و نیز از نگرانی و اندوه، آکنده می‌سازد. در حال حاضر همه‌ تلاش‌ها باید برای نجاتِ جان گرفتار شدگان جهت‌دهی شود. رسیدگی به علل حادثه، مسأله‌ بعدی است. از همه مسئولان می‌خواهم همان‌گونه که در این چند ساعت تلاش کرده‌اند، کار مجاهدانه‌ خود را ادامه دهند و وظیفه‌ فوری را بر هر حرف و حدیثی مقدم بدارند. خداوند کمک فرماید ان‌شاءالله.

سیدعلی خامنه‌ای / 30 دی‌ماه 1395

همچنین صبح دیروز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در دو بیمارستان محل بستری آتش‌نشانان مصدوم حادثه ساختمان پلاسکو، از آنان عیادت کرد و ضمن قرار گرفتن در جریان روند درمان، سلام و دعای رهبر انقلاب اسلامی برای سلامت و بهبود این نیروهای فداکار و متعهد را به آنان ابلاغ کرد.


نوشته شده در   شنبه 2 بهمن 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode