ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 8 مهر 1395     |     کد : 107237

فضای کشور از هم‌اکنون انتخاباتی نشود

رئیس رسانه ملی در نخستین نشست سراسری با مدیران رسانه ملی بر اهمیت تحقیق و پژوهش در تمام زمینه‌های مهندسی محتوا تأکید کرد و با اشاره به انتخابات سال آینده گفت: فضای کشور را نباید از هم اکنون انتخاباتی کرد تا فرصت برای خدمت به مردم دستخوش رقابت های سیاسی نشود.

رئیس رسانه ملی در نخستین نشست سراسری با مدیران رسانه ملی بر اهمیت تحقیق و پژوهش در تمام زمینه‌های مهندسی محتوا تأکید کرد و با اشاره به انتخابات سال آینده گفت: فضای کشور را نباید از هم اکنون انتخاباتی کرد تا فرصت برای خدمت به مردم دستخوش رقابت های سیاسی نشود.

به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی، دکترعلی‌عسکری در نشست سراسری با مدیران رسانه ملی که روز گذشته برگزار شد، ضمن تبیین منشور رسانه ملی مبتنی بر راهبردهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: در تولید و مهندسی پیام باید عمق بخشی به برنامه​ها، منابع ملی، وحدت و انسجام ملی، تعمیق ایمان، ارزش‌های انقلاب، شناخت مخاطب، جذابیت و هنرمندانه بودن پیام مدنظر قرار بگیرد و با ایجاد پنجره‌های جدید ارتباط با مخاطبان ضریب نفوذ کمی رادیو و تلویزیون را ارتقاء دهیم.

وی افزود: کلید واژه افزایش ضریب نفوذ مخاطب، عمق‌بخشی به برنامه‌ها با مطالعات بیشتر و درک عمیق مفاهیم و تولید برنامه‌های عالمانه‌ است.

دکتر علی‌عسکری با تاکید بر ضرورت افزایش توان مهندسی و مدیریت پیام به نحو کارآمد و اثربخش در تمام زنجیره و حلقه‌های آن در رسانه ملی اظهار کرد: فناوری درک چرخه حیاتی تولید محتوا بحث مهمی است که اجرای درست آن نیازمند برنامه ریزی مناسب و دقیق است.

وی با اشاره به هژمونی رسانه‌های غربی در مقابله با ارزش‌های اسلامی، افزود: امروز رسانه‌های غربی تالار گفت‌و‌گویی به وسعت جهان برای تبلیغ نفوذ استکبار گسترده‌اند که باید برای مقابله با فضای ایجاد شده توسط رسانه‌های استکباری تلاش کرد.

رئیس سازمان صداوسیما ارتقا و تعمیق معرفت و ایمان روشن‌بینانه و اخلاق فاضله و رفتار دینی خالصانه در جامعه و لزوم توجه رسانه به ترویج هویت و سبک زندگی اسلامی- ایرانی را از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه رسانه برشمرد و گفت: افتخار رسانه ملی این است که متعلق به انقلاب و نظام اسلامی است و اسلامی را تبلیغ می‌کند که متکی بر روشن‌بینی و عقلانیت است نه اسلامی خرافی، متحجر و سطحی‌نگر که به ظواهر و پوسته اکتفا می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: باید برای آموزش دین، اخلاق و سبک زندگی برنامه ریزی کرد و انتظار می‌رود همه مدیران و برنامه‌سازان برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی که حاصل از جان گذشتگی و ایثار هزاران شهید، جانباز و رزمنده است از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

معرفی سبک زندگی اسلامی- ایرانی

رئیس رسانه ملی به ضرورت برنامه‌سازی بلند مدت برای معرفی اسلام حقیقی اشاره و تصریح کرد: آرایش رسانه‌ای دشمن، دین و بنیاد خانواده را هدف گرفته است و رسانه ملی در مقابل این تهاجم فرهنگی باید سبک زندگی اسلامی - ایرانی را بخوبی معرفی کند و در این مسیر از مسجد و مدرسه این دو پایگاه تربیتی و انسان ساز نباید غافل شد.

دکتر علی‌عسکری با تاکید بر توجه به گسترش و تعمیق شناخت و باور عمومی به ارزش‌ها و بنیان‌های فکری انقلاب و نظام اسلامی و ولایت فقیه در تولید برنامه های تلویزیونی ورادیویی تصریح کرد: تولیدات رسانه ملی باید بتواند با ایجاد مصونیت در جامعه در قبال تاثیرپذیری از موج مخرب تهاجم فرهنگی و فکری که ماهیت اصلی آن همان جنگ رسانه‌ای دشمن است مقابله کند.

رئیس سازمان صداوسیما، با بیان این‌که نباید گرفتار سیاه‌نمایی شویم، نشان دادن کارآمدی و خدمات نظام را از دیگر وظایف صدا و سیما دانست و گفت: اقدامات و خدمات دولت‌ها در واقع خدمات و کارآمدی نظام اسلامی است، بنابراین با پوشش اخبار اقدامات و عملکرد دولت و قوای دیگر ضمن نقد منصفانه به مشکلات، باید فضای امید و نشاط را ترویج کنیم.

دکتر علی‌عسکری برایجاد انگیزه ملی، همگرایی و انسجام عمومی برای افزایش اقتدار و امنیت ملی تاکید و اظهار کرد: امنیت امروز ما مرهون از خودگذشتگی وحضور مقتدرانه نیروهای مسلح در طول دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است که باید ضمن معرفی ابعاد مختلف آن برای مردم، قدردان این از خود گذشتگی‌ها باشیم.

رئیس رسانه ملی با اشاره به نقش رسانه ملی در بسیج عمومی و هدایت آحاد ملت و سازمان‌ها و دستگاه‌ها برای پیشبرد سیاست‌های کلان نظام، خاطر نشان کرد: نقش سازمان صداوسیما در بسیج عمومی بسیار موثر است و لذا دشمن درصدد است این توانایی رسانه ملی را تضعیف کند.

وی گفتمان نهضت نرم‌افزاری و تولید علم و فناوری را حاصل حمایت‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و گفت: امروز هزاران شرکت دانش بنیان داریم که در طراز جهانی کار می‌کنند که رسانه ملی باید در ترویج و تبیین این گفتمان به شیوه ای درست و علمی برنامه‌ریزی کند.

رئیس صداوسیما در ادامه سخنان خود ضمن تشریح مراحل چرخه مهندسی و مدیریت پیام بر ضرورت توجه به این چرخه در تولید محتواهای رسانه‌ای تاکید کرد.

دکتر علی‌عسکری با بیان این‌که باید با تشخیص زمینه‌های اجتماعی، عایق‌های ذهنی مخاطبان را شناخت، اظهار کرد: دشمنان با ایجاد عایق‌های ذهنی، تحلیل مخاطبان را عوض می‌کنند و ما باید با تحقیق و پژوهش روی این عایق‌های ذهنی کار کنیم و راهکارهای مقابله با آن را بشناسیم.

وی سپس با اشاره به فرا‌رسیدن ایام محرم و اقدامات صداوسیما در این زمینه از مدیران و برنامه‌سازان خواست با نظارت دقیق بر تولید محتوای برنامه‌های مناسبتی در این ایام به تبیین نقش قیام امام حسین(ع) در شکل گیری انقلاب اسلامی بپردازند و سخنرانان نیز با طرح موضوعات عالی به صورت موجز و موثر معارف اهل‌بیت‌(ع) را برای مخاطبان بازگو کنند. رئیس سازمان صداوسیماهمچنین بر پخش تصاویر فاخر و ارزشمند از عزاداری‌ها و مراسم این ایام تاکید کرد.

ضرورت نگاه جدی و علمی برنامه‌سازان به آسیب‌های اجتماعی

در ادامه این نشست، دکتر مرتضی میرباقری، معاون سیما نیز در سخنانی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و مشکلات موجود در جامعه گفت: توجه به این مشکلات و شناخت دقیق ریشه‌ها و عوامل شکل‌گیری آن می‌تواند راهگشای برنامه‌ریزان و مدیران در سطوح مختلف کشور باشد.

وی با تأکید بر این‌که باید در برنامه‌سازی‌ها موضوع آسیب‌های اجتماعی را در اولویت کاری قرار داد، اظهار کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران، کشوری قوی، مقتدر با شاکله‌ای از هویت انقلابی، ملی و دینی بسیار خوب در سطح منطقه و جهان است.

وی ادامه داد: اما این کشور قدرتمند در بدنه خود با مشکلاتی روبه‌روست که باید با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دقیق و علمی این مشکلات برطرف شود.

معاون سیما همچنین با بیان این مطلب که مطرح کردن آسیب‌ها و پدیده‌های اجتماعی باید علمی، کارشناسانه و فراجناحی باشد، گفت: صداوسیما باید در طرح مسائل و موضوعات اجتماعی جامعه هوشمندانه، روشنفکرانه و مطالبه‌گرانه برخورد کند و پیگیری مطالبات مردم از اولویت‌های رسانه ملی است.

برخی از عناوین مطرح شده در نشست سراسری با مدیران رسانه ملی

انتظار می‌رود همه مدیران و برنامه‌سازان برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی که حاصل از جان گذشتگی و ایثار هزاران شهید، جانباز و رزمنده است از هیچ تلاشی دریغ نکنند

نقش سازمان صداوسیما در بسیج عمومی بسیار موثر است و لذا دشمن درصدد است این توانایی رسانه ملی را تضعیف کند

دشمنان با ایجاد عایق‌های ذهنی، تحلیل مخاطبان را عوض می‌کنند و ما باید با تحقیق و پژوهش روی این عایق‌های ذهنی کار کنیم و راهکارهای مقابله با آن را بشناسیم

صداوسیما باید در طرح مسائل و موضوعات اجتماعی جامعه هوشمندانه، روشنفکرانه و مطالبه‌گرانه برخورد کند و پیگیری مطالبات مردم از اولویت‌های رسانه ملی است


نوشته شده در   پنجشنبه 8 مهر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode