ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 15 شهريور 1403
پنجشنبه 15 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 20 مرداد 1395     |     کد : 105774

غیرت ملی برای خرید کالای ایرانی

در دیدار روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت با رئیس سازمان صداوسیما، بر نقش رسانه ملی در حمایت از تولید داخلی به‌ منظور رونق اقتصادی کشور تأکید شد.

در نشست مشترک رئیس رسانه ملی و وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید شد
غیرت ملی برای خرید کالای ایرانی
 
در دیدار روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت با رئیس سازمان صداوسیما، بر نقش رسانه ملی در حمایت از تولید داخلی به‌ منظور رونق اقتصادی کشور تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این نشست، دکتر علی‌عسکری در سخنانی ضمن اشاره به نقش رسانه در ابعاد مختلف زندگی مردم، گفت: زبان رسانه ملی در ارتباط با جامعه و ارکان آن زبان توسعه‌محور است و سیاست‌ها و راهبردهای تعیین شده نیز با هدف کمک به توسعه کشور در زمینه‌های مختلف تعیین می‌شوند.

وی یادآور شد: با توجه به نامگذاری سال 95 به اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب، رسانه ملی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت حیاتی برای کشور می‌داند و برای تبیین ابعاد و شرایط تحقق آن تلاش می‌کند.

رئیس صداوسیما افزود: اگر چهره فعلی بازار را در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که بازار در تصرف کالاهای خارجی است، بنابراین رسانه ملی توجه به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی را یک فرصت مهم برای خود می‌داند، به‌گونه‌ای که معتقدیم باید با برنامه‌ریزی مناسب و همراهی سازمان‌های مختلف و با ارائه پیام‌های مناسب، چهره فعلی بازار را به سمت کالاهای داخلی تغییر داد.

حمایت رسانه ملی از تولیدات داخلی

دکتر علی‌عسکری گفت: باید پیگیری کرد کالاهای داخلی که از استاندارد برخوردارند، در سبد مصرفی مردم قرار گیرند. جامعه‌ای که خود را یک قدرت بزرگ می‌داند، اگر نتواند کالاهای مورد نیاز مردم را با کیفیت تولید کند، این قدرت دیگر معنی نداشته و نمی‌توان ادعای تمدن‌سازی داشت؛ لذا کشوری می‌تواند این ادعا را داشته باشد که توان تولید داخلی خود را افزایش داده و نیازهای مردم را برطرف سازد.

وی با اشاره به سیاست صداوسیما در راه‌اندازی شبکه‌ای که در آن حمایت از صنایع متوسط و کوچک و زودبازده و تولید داخلی مورد توجه باشد، گفت: رسانه ملی حمایت از تولیدات داخلی و صنایع را از وظایف خود می‌داند.

دکتر علی‌عسکری یادآور شد: باید در تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی، جهادگونه وارد میدان شد و با اقتدار و عمل، غیرت ملی را بیدار کرد، بنابراین به‌ عنوان رسانه ملی باید به ورود کالاهای خارجی واکنش نشان دهیم و از تولیدات دانش‌بنیان و با کیفیت داخلی حمایت کنیم.

رئیس رسانه ملی از دست‌اندرکاران وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست با اتخاذ راهبردهای رسانه‌ای و ارائه اطلاعات مورد نیاز، صداوسیما را در فرهنگ‌سازی حمایت از تولیدات داخلی یاری رساند تا با گفتمان‌سازی مناسب، توجه مردم به کالاهای داخلی بیشتر جلب شود.

نقش اثرگذار رسانه ملی در افزایش نشاط اقتصادی

مهندس محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در سخنانی با اشاره به نقش این وزارتخانه در بهبود شاخص‌های اقتصادی کشور گفت: 28 درصد تولید ناخالص ملی زیرمجموعه این وزارتخانه است و در واقع بیش از یک‌سوم تولید ناخالص ملی سهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است که اگر درست عمل کنیم، شاهد رونق اقتصادی در کشور خواهیم بود.

وی افزود: در سایه فعالیت‌‌های این وزارتخانه درسال 93، شاهد رشد 3درصدی اقتصاد در کشور بودیم که حدود 2درصد آن سهم فعالیت‌های این وزارتخانه بوده است.

مهندس نعمت‌زاده به تأثیر منفی شرایط و ناامنی‌های منطقه بر اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه ناامنی‌های منطقه‌ای و جنگ در همسایگی ما تأثیر منفی بر صادرات کشور داشته است که امیدواریم با تغییر شرایط منطقه شاهد رشد صادرات و رونق اقتصادی کشور در سال 95 باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به نقش اثرگذار رسانه ملی در کمک به تولید و افزایش نشاط اقتصادی در کشور اشاره و تصریح کرد: رسالت مشترک ما و صداوسیما توجه به تولید و کسب‌ و کار است و در این مسیر، معرفی کالاهای مرغوب داخلی و کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند در ایجاد امید برای کار، تلاش، تحقیق و صادرات در کشور نقش مهمی داشته باشد.

وی گفت: ما وظیفه داریم با ارائه اطلاعات صحیح و درست به صداوسیما، از ظرفیت‌های تبلیغی رسانه ملی درجهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهره ببریم و در این مسیر تلاش می‌کنیم اطلاعات صحیح را در اختیار رسانه ملی قرار دهیم.

مهندس نعمت‌زاده با قدردانی از رویکرد مثبت صداوسیما در ماه‌های اخیر و توجه ویژه به موضوع اقتصاد مقاومتی، به نقش و ظرفیت ویژه شبکه‌های ملی و استانی درخصوص فرهنگ‌سازی در مصرف تولید داخلی به‌منظور رونق در تولید اشاره و تأکید کرد: حمایت بخش‌های رسانه‌ای و فرهنگی کشور از اقدامات انجام شده از الزامات اجرای راهبردها و سیاست‌های کلی نظام در طرح رونق تولید است و در این خصوص نقش رسانه ملی به‌عنوان دانشگاه عمومی کشور نقشی بی‌بدیل و تعیین‌کننده‌ است. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در اجرای طرح رونق تولید که با هدف خروج از رکود انجام می‌شود، بیش از پیش نیازمند حمایت رسانه ملی از تولیدات داخلی هستیم.

در پایان این دیدار که با حضور معاونان هر دو نهاد برگزار شد، رئیس رسانه ملی و وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از تولیدات داخلی و نیز همکاری‌های مشترک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.


نوشته شده در   چهارشنبه 20 مرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode